• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANAH: predstava, ze volici provozuji micromanagement a zkoumaji ceny jednotlivych zakazek je tuze naivni :-)
    Jediny duvod, proc se to soutezi na cenu je jednoduchost z pohledu zadavatele. Nahazis nabidky do Excelu, seradis podle ceny a tadaaa - mas viteze a muzes jit klabosit na kafe :) Jakykoliv dalsi kriteria cely vyber jenom komplikuji, je s tim prace navic, musis vymyslet prezkoumatelny kriteria... a to se linemu urednikovi proste nechce.
    BASIK
    BASIK --- ---
    WANAH: Reakce byla hlavne na tohle - "...což je v současnosti jediné kritérium pro veřejné zakázky". Zni to, jako by zadavatele nemeli jinou moznost, nez soutezit na cenu, coz ale neni pravda. Kdyz se podivam hned na nejnovejsi zakazku RSD na stavbu casti D3, 90 % hodnoceni je sice cena, ale 10 % uz dela termin dokonceni nejaky dulezity dilci casti. Takhle je to za me cajk.

    Ad politicky obhajovani ceny - tady nazor volice dost precenujes :) na stavbu se udela projektovka, podle vybrany cenovy soustavy ae urci, kolik by to melo stat, a na to bud je, nebo neni. A pak se soutezi v tomhle cenovym ramci. Pro volice tady uplne misto neni.
    WANAH
    WANAH --- ---
    BASIK: Není, ale vlastně je. :)

    Jde samozřejmě o to zadání, které nejdříve musíš politicky prosadit a získat na něj peníze z rozpočtu.
    To, že něco bude dražší, ale rychleji není při práci s veřejnými rozpočty žádoucí. Protože většinu voličů bude nakonec stejně víc zajímat množství vůči ceně.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Hluk je hlavni argument. Rikal zo i Scheinherr v nejakym rozhovoru stran Barrandaku, ze by tam 24/7 neproslo kvuli lidem na Smichove.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    WANAH: pokud se dá do požadavků že se to bude dělat v noci, tak to zvýší cenu všem soutěžícím. Tohle není argument.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    BOREC: Tak až se Ti v noci udělá blbě a zavoláš si sanitku a plechová huba Ti řekne, že sanitky jezdí od 6 a nemocnice je do 6 taky zavřená, tak si vzpomen, že se v noci nechce nikomu dělat. Stejně tak v dopravě, zrušit večerní a noční vlaky, busy a letadla. Prostě je potřeba makat v noci, tak se má makat v noci.
    BASIK
    BASIK --- ---
    FRIZER: Neni, tohle se tady z nejakyho duvodu nesmyslne furt traduje. Kriteria muzou bejt v podstate jakykoliv, pokud je k tomu duvod. U stavebnich praci - zvlast teda u silnic - ale dava smysl to resit jen podle ceny. Podkladem nabidky je soupis praci v naprostym detailu a predem dany smluvni podminky, takze vsichni davaj nabidku na zcela stejnej predmet. A termin je pro vsechny taky stejnej. Tak zbejva fakt jen soutezit na cenu. Soutezit primarne treba na termin je fakt problematicky, protoze stavebni prace se proste realne zpozdujou velmi casto, coz by pak mohlo zpetne vyvolavat otazky o hodnoceni v ramci zakazky.
    SITH
    SITH --- ---
    Práci 24/7, což jsou tři směny, nikdo v ČR nezaplatí, resp zaplatí ale je to politicky neobhajitelný.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    WANAH: Zkrátí ale dobu dodání díla. Pokud tendruju firmu na přestavbu já, tak mám jasně daný termín dodání a rozpočet, občas další věci...do toho se musim vejít, a je na zvážení firem, jestli do toho chtějí jít a jestli to stihnou. Pokud je na veřejné zakázky brána v potaz jen konečná cena, tak je to dost tristní...
    WANAH
    WANAH --- ---
    FRIZER: Příplatky za noc navýší konečnou cenu, což je v současnosti jediné kritérium pro veřejné zakázky.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRIZER: Hlavne se do tojk sere klasuckej nimbysmus, praci 24/7 ti zakaze hygienik na popud nejakyho lokalniho kriklouna.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: no ze to nekde muze fungovat a v praze nemuze bych se nijak nedivil. na poruchy kamer muzou navazovat pohotovostni vyjezdy za pohotovostni cennik sluzeb, zeano
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    BOREC: Asi jo, na druhou stranu, priplatky za noc, rychleji odvedena prace, az na technologicke pauzy a min nasranejch ridicu...vidim jen vyhody...aspon vyzkouset by to mohli. A jo, nocni znam, taky na ne obcas chodim...
    BOREC
    BOREC --- ---
    FRIZER: odpověď je jednoduchá, nikdo nechce dělat v noci
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: jenze o tom to je... vymysli se mnohdy az ptakoviny, ale pak se vsichni divi, ze lidi jim na to proste serou, kde muzou. Ostatne, ty dadaisticky povely budou mit taky "podklad" v nejakym tom predpisu, zeano... :)
    Mimoto, pokud jsou kamery teda "tak kriticky pro provoz" - tak je s podivem, ze to neni tak, ze tam jsou dva nezavisly okruhy/systemu, tak aby teda s vypadkem to neparalyzovalo pul Prahy. To je zas takovy "jupi, mame normu - ale nejak to ojebem, vsak lidi si kdyztak pockaj".
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    BATEAU: Asi pravda, na druhou stranu nechapu, proc se u nas nedela v noci....urcite to ma duvod...v nejvetsim prdelakove v Connecticutu jedes v noci osamocenou dalnici a v pravym pruhu je kilometr brutalne nasvicen a vsechno jede. To jsem nikdy u nas nevidel.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SITH: praha by se skutečně zastavila, pokud by někdo zkusil tu signalizaci dodržet
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    TAX: cinani ti nepomuzou, kdyz mas 10m usek mostovky, ktery potrebujes prebetonovat. muzes tam narvat kolik cinanu chces, ale ta technologicka doba zrani betonu je proste dana.
    jo, kdybys delal treba kilak, muzes ho delat cely najednou, kdyz mas dost cinanu, nalejt betonu vic a ztvrdne to za stejnou dobu, tj v pomeru na delku stavis rychleji.

    ale ono je asi lepsi picovat nez premyslet .. ;)
    SITH
    SITH --- ---
    tak blanka a strahov je dost světelný trolling, to je pravda.
    Jezdím tam často a téměř pokaždé vidím:
    1) svítí žlutá na přesun z jednoho pruhu do druhého, ale není pro to důvod. Auta zbytečně dupají na brzdu, ženou se do levého aby po pár metrech zase jeli zpátky, protože na dalším světle to už nesvítí
    2) změna maximální rychlosti, bliká to tam přímo před řidičem
    3) sem tam červený křížek, na dalším světle zase zelená
    4) nepoužívání pravého, tj třetího pruhu, který je vždy dlouhý, připojovací nebo odpojovací, ale nikdo po něm moc nejede, protože se každý sere do prostředního
    5) lidi jedoucí 65kmh kde je povoleno 70km, respektive 73 na tachometru
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: může to bejt formálně v tp a nebo nějaký metodice, to jako technik údržby dodržet musíš. poplakat si můžeme na internetu. jistě sis všiml, že na nový stavby se vztahujou platný předpisy a na ty starý se vztahujou tehdejší, žejo? žejo?
    mě vysloveně sere to problikávání různejch signálů jeď/stůj nebo vypni motor 2x/min. a další dadaistický povely.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: to je alibismus... jeste bych mozna pochopil nefunkcni EPS/SHZ, zavadu na vzduchotechnice... ale jenom kamery? Co bude dalsi level... zavreme Jizni spojku nebo Nuselak, kdyz tam nebudou fungovat kamery (pac tam je taky mame)? Svete div se, ve svete je spousta tunelu, kde zadna kamera neni... dokonce ani zadny osvetleni, a kupodivu zadnej problem to neni. A jestli se neco semele, tak tomu kamery fakt nezabrani. A kdyz se tam cokoliv stane, tak behem par minut tu informaci cestou tisnovych linek dostanes stejne - takze argument, ze by to nemohli v pripade prusvihu zavrit je lichy.
    TAX
    TAX --- ---
    BATEAU: jo tak ona trapna debilni protihlukova stena potrebuje caaas.
    dam sem odkaz na nejspis velmi znamou situaci odjinud: https://www.youtube.com/watch?v=t2KtwdGhkqw
    kolik by asi tak trvala oprava krateru u nas? potrebovala by caaas a lidi naserte si ze?

    a kolik by meli asi cinane, polaci, chorvate a jini postavenych silnic, dalnic, (vysokorychlostnich) zeleznic, kdyby meli tempo jakym u nas probihala rekonstrukce ubohych cca 2x200 km D1, ktera trvala 10 let?!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam