• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    KULA: Problém je, že když vidím, jak kličkují mezi těma pruhy natvrdo v hustém provozu, je ten, že oni moc dobře musí vědět, že tam ty auta mají a stejně to tam pošlou. Takže indikace mrtvých úhlů je sice fajn, ale myslím si, že pokud mu to jenom rozsvítí někde kontrolku a nepustí mu to 22kV do volantu, tak budou jezdit furt stejně...
    KULA
    KULA --- ---
    SPM: no jasně, ultrazvuky na návěs nejsou, ale kamerové zpětná zrcátka už analyzovat a pohlídat změnu pruhu dovedou. To samé překážku v dráze. A v neposlední řadě, čím je tahač dražší, tím víc kontroluje šoféra, blackbox s audiovideo záznamem je už docela běžný. Necucám si to z prstu, loňský a letošní rok jsem strávil na desítkách dvorech spedic, kde bylo 50+ tahačů.
    SPM
    SPM --- ---
    Jinak tady krasna ukazka mysleni beznyho kamionaka :-) borec se tam rozciluje nad prohresky vsech okolo (zvlast vtipny kdyz mu vadi, ze osobak v centru mesta jede 40, kde zrovna s nalozenym navesem ritit se 50 nevim nevim), pritom v zaznamu je presne videt jak jezdi 10 pres limit, nedodrzuje bezpecnou vzdalenost a je netolerantni kokot :-) https://youtu.be/uJDucgrEv8g
    SPM
    SPM --- ---
    KOLOC: Zrovna na to bych cekal, ze specialne na to mame ty ridicaky C+E, aby ridicovi doslo, ze kdyz kolem sebe dost blbe vidim, tak to neseru do levyho pruhu kdykoliv me to napadne. Ja se tam treba za provozu neseru ani s tim vlekem za osobakem, coz obvykle konci tim, ze me v useku Vrsovice - Cerny Most za plneho provozu nejmin 3 kamiony predjedou a uplne pokazde je dojedu jeste v pripojovaku na dalnici.
    KOLOC
    KOLOC --- ---
    FRIZER: tak to byl asi nějakej čurák
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    KOLOC: Jo to je asi mozne...akorat on predjizdeci manevr zopakoval od lanoveho mostu po cernak asi trikrat v ranni spicce...takovyhle strelec by si to mel sakra kontrolovat.
    KOLOC
    KOLOC --- ---
    FRIZER: ja teda nerikam, ze to byl tenhle pripad, ale ve chvili, kdy jedes v osobaku soubezne s kamionem, priblizne 2 metry za jeho kabinou, jsi pro toho ridice neviditelnej, tak bacha.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    SPM: Třeba jim na ty televizi budou k filmu ukazovat, jestli může předjet. Aby mu jako nic neuteklo.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    KULA: Ne nezbytně....to samé mi udělal kamioňák ne na dálnici, ale na Jižní spojce před Černákem...resp. už jsem byl vedle něj a začal se na mě navalovat....snad jsem zažil poprvé a naposled. Nebylo mu víc než 30 a ještě troubil když jsem ho vytroubil. V tu chvíli jsem měl také myšlenky na nekontrolovatelné násilí.
    SPM
    SPM --- ---
    KULA: Moderni flotila nejak zaruci to, ze bude uvnitr sedet nekdo s mozkem? :-)
    KULA
    KULA --- ---
    HARDCABB: vykoukl by na Tebe ohnutej stárnoucí chlap v sandálech a tílku z Prdelákovic. Myslím, že tohle je otázkou příštích 5-8 let, kdy legislativa dotlačí dopravce k moderním flotilám.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: Ostatnim cestujicim ale zas tak moc ne :-D

    Ze nereagoval je jinak jeste uspech, na me ty tyditi obvykle jeste troubi zpatky ze co ze jsem si to dovolil.
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    GLOBETROTTER: jsem si pomerne jistej ze ten retard co mi to tam vyslal v tu chvili ten kamion pred sebou nedojel, ale jeli uz konstantne za sebou.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    HARDCABB: cumej na film a když jim periferním viděním dojde že nabourají do kamionu před ním tak to vezmou do levého a čumí dál. Nic jiného za tím nevid a kup si příště lístek na vlak. Batolatum se to tam líbí.
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    Jedu po D1, prvni dlouha cesta s miminem, snazim se bejt v zenu a nenasrat se, lexaurin pod jazykem, sviti slunicko, viditelnost skvela.

    Jedu tepomatem 150 v levym pruhu, rovnej usek, kilometry za mnou nikdo. Blizim se ke dvema za sebou jedoucim kamionum v pravym pruhu, pred nima kilometry taky nikdo.

    V momente kdy se blizim k prdeli kamionu pred sebou mi to tam ten idiot bez blinkru posle primo pred auto a zacina predjizdet. Kdybych uz nebyl skrz tydle mentaly v konstantni paranoie a nesel okamzite plnou silou na brzdy, proste to do nej napalim. Mel jsem jeho zadni naraznik mozna 30cm od cumaku. Na moji naslednou trubku vubec nereagoval, zaradil se, bez omluvy, pohoda.

    Moje otazka: delaj to tydle zmrdi naschval? Nebo mi chcete rict ze me na ty bohapusty dalnici prehlid? Nebo je mu to uplne jedno, zacne si predjizdet a vsichni ostatni se maj posrat?

    Vzdycky se na ty D1 snazim nenasrat, ale fakt to neni mozny. Nemit v aute starou a dite tak za timdle exemplarem jedu klidne zbytek dne a z xichtu mu udelam rajce.
    SPM
    SPM --- ---
    CAIDEL: ono se to historicky taky několikrát měnilo... navíc celý to E, B96 a podobně, vzniklo nějak harmonizací/sladění s ostatními státy EU. AFAIK to třeba u nás dřív nebývalo a kamarád B+E dostal proti čestnému prohlášení, že s velkými vleky jezdil už dříve. Mně přijdou trochu na hlavu ty tresty. Protože když vezmeš větší kombík, zapřáhneš za něj prázdný plaťák na auto a vyrazíš s Bčkem na silnici, tak ačkoliv tvoje jízdní souprava bude mít ~2,5 tuny, tak jsi papírově přes a když tě chytí, tak je za to zákaz řízení a nějaké takové věci. Naproti tomu když ten přívěs o tunu přeložíš a vyjedeš, tak ti to jednak v ČR nejspíš projde, protože musíš mít fest smůlu na to, abys narazil na hlídku s váhou :-) A ikdyž ti to zváží, tak je to prostě přeloženej přívěs, dostaneš za to nějakou peněžitou pokutu a jedeš dál (ikdyž teda co dělali zátahy na ty kamiony vozící dřevo z lesa, tak tam ty peněžitý pokuty byly už dost slušný :-) ).
    YOT
    YOT --- ---
    ADAMIRA: Smazáno neboť kolega SPM má pravdu a to co jsem napsal je blbost.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    YOT: A nebude se to ted náhodou měnit (s tím limitem 5t na B)?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: No, první sloupec toho obrázku je normálně na řidičáku :)) (ten druhý pravda ne...)

    A zatímco obrázek dává jasný smysl, tak z těch písemných popisů, výjimek a všeho moudrý tedy vůbec nejsem. Ještě že to k ničemu nepotřebuji :)
    YOT
    YOT --- ---
    O.ou omlouvám se žil jsem v omylu.
    SPM
    SPM --- ---
    YOT: Blbost, tak to doopravdy vážně není. A nevím kde jsi vzal ten obrázek, ale je to pitomost.


    THE_MIRACLE: Je to jak píšeš, pokud celková (maximální) hmotnost auta + celková (maximální) hmotnost přívěsu je do 3500kg, stačí ti skupiny B. Případně je tam tuším ještě nějaká výjimka, že B stačí i u malých přívěsů do 750kg ikdyž to přesáhne v součtu 3500kg (což je kvůli dodávkám, aby když máš dodávku na 3500kg, tak jsi nemusel mít papíry navíc na malý vozík). Pak máš ještě v techničáku u auta uvedenou maximální hmotnost soupravy a maximální zatížení tažného zařízení; tam už se řeší aktuální váhy, ale zároveň když tohle přešvihneš, tak za to dostaneš nějakou pokutu a ne zákaz řízení.

    B+E jinak umožňuje táhnout přívěsy až do 3,5t, takže teoreticky až 3,5t auto + 3,5t vlek. Existuje ještě B96, kde je limit na 4250kg na jízdní soupravu; výhoda je že ty papíry na to jsou levnější, dělají se jenom jízdy bez papírových testů a typicky na karavan tažený osobákem ta B96 stačí skoro vždy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam