ATOMIKS: Neřekl bych, že je to takto automaticky černobílé. Předjíždějící se bude (a asi i úspěšně) hájit tím, že ve chvíli, kdy manévr předjíždění započal, blinkr toho blikajícího auta neviděl (a přes ta další auta třeba kvůli zákrytu ani nemohl vidět). A v okamžiku, kdy blikající auto míjel už měl vyšší rychlost ... no a v ten moment mu to tam blikající pustil. V takové situaci to naopak spíš půjde za "blikajícím", protože svým předjížděním ohrozil řidiče jedoucího za ním (odstavec 2 ze stejného paragrafu 17 silničního zákona).
Jsem-li "blikající", tak se v těchto situacích mimo dálnice chovám tak, že sleduju v zrcátku, abych neohrozil případného dalšího předjížděče, ale zcela bez skurpulí ho omezím, protože nemám v úmyslu se nechat zavřít za tím traktorem nebo kamionem. Obvykle to není problém, protože z logiky věci (např. když v kopci přibude další pruh na předjíždění) mám víc času začít předjíždět než ten za mnou. (Nicméně už se mi kolikrát stalo, že to někdo bere už přes šrafování.)
Ještě obecná poznámka: můj názor je, že obecně vždy platí: pohyb auta > blinkry. Minimálně v situacích, kdy dojde k nehodě. Když budu na hlavní blikat doprava, a přesto pojedu rovně, a někdo z vedlejší mi tam vjede, tak jeho smůla. Není to vůbec fér, ale prostě podle zákona tu nehodu zavinil on.