• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: heled vyčvachtaný shit auto z autoškoly s vlekem na kterym se každej tejden vyřádí někdo jinej a 30 let starý auta pro mě nějak nejsou argument, bavíme se o novejch autech v normálním provozu

    Mě ta žárovka občas praskne, normálně mě to upozorní a funguje to, co vím tak i u lidí okolo mě. já si třeba světla i tak občas kontroluju, mám takovej pocit (neobvinuju z toho tebe, ale tak obecně) že se opět dostáváme do další kapitoly "jak co nejlíp vojebat mojí lenost vyměnit si žárovku a jezdit bez světla".
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Jak se to vezme... papíry na B+E jsem dělal na T5 a být to moje auto, tak jsem tu kontrolku z palubky vymontoval (detekovalo to žárovky i na vleku což v kombinaci s těmi skvělými zásuvkami, co se používají, znamená, že si to po přejetí každého retardéru myslelo, že praskla žárovka a dokud se nevypnul motor a nenastartovalo znova, tak to svítilo a mlaskalo jak hladovej pes). Takže ano, speciálně německé automobilky uměly vyrobit neskutečně přetechnizovaný kokotiny už před 30 lety, akorát nemám pocit, že ve většině případů ten užitek (v tomhle případě občas to auto oběhnout kolem dokola jestli svítí) převyšuje ty problémy s tím ve chvíli, kdy je auto mimo záruku a začne se to srát (protože čim složitější systém, tim méně lidí to umí opravit... a používat diagnostiku neumí u nás ani autorizáky)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: tak to je teda dost smutný, já mám 18 let starý auto a má to
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Subaru to IMHO nemá doteď (pokud teda bereme auta s ceníkovkou >1M jako drahá... což je otázka, když dneska i fábie v základu stojí půl míče :-) ).
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: jaký nový a drahý auta to nemaj?
    SPM
    SPM --- ---
    LIQUID_SOUND: na druhou stranu i některý nový a drahý auta to nemají :-) Nepopírám, že většina lidí s tou prasklou žárovkou jsou vořežpruti, co to vědí, protože to na ně celou dobu i svítí. Ale zase, hlídka by asi neměla mít encyklopedii, aby zjišťovala jestli daný auto to má nebo ne a ikdyž by se to řešilo, tak když vořežprut bude říkat, že se to rozsvítilo teď zrovna před 100 metrama a nešlo nikde zastavit...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    FRIZER: mě přijde celej systém autoškol a následnejch zkoušek u nás totálně debilní

    V podstatě to jediný co komisaři řeší je koukání do zrcátka, při mejch jízdách se neřešilo vůbec nic jinýho, byla podle toho i připravená trasa.

    Já nepochybuju o tom, že koukání do zrcátek je důležitý, to vůbec, ale fakt to není jediná věc při řízení a vyžadovali to tak moc (bez ohledu na to jestli někam odbočuješ nebo ne) že už jsem musel protestovat, že bych taky občas rád koukal před sebe.

    Dálnice, připojování na ní, kruháky, zip, přednosti zprava a X jinejch věcí na který si teď z fleku nevzpomenu absolutně neřeší (nebo teda nevytvářej situace ve kterejch by mohli zkontrolovat jestli to zvládáš) - no a podle toho to pak taky u nás vypadá, v kombinaci s tím že fízlové už kromě sem tam měření nějaký vymáhání pravidel silničního provozu totálně vzdali, to je prostě špatný.

    Další věc je absolutní 0 jakýkoliv zodpovědnosti těch komisařů, nemusí ti vůbec říct kde jsi udelal chybu, ve chvíli kdy někdo navrhl kamery v autech málem vyskočili z kůže (je to pár let zpátky) - komisaři z autoškol jsou jen další normalizační vekslácká mafie který se nechce vychcípat.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MAAJAA: tím jsem samozřejmě nechtěl říct že to tak mají všude

    Já to spíš nechápu u těch novějších aut, žil jsem v přesvědčení (nechám se opravit jestli tomu tak není) že od určitý doby je v autech standard, že si můžeš uložit nastavení třeba 5 uživatelů a když si sedneš do auta tak jenom přepneš na sebe a auto se přizpůsobí.
    MAAJAA
    MAAJAA --- ---
    Já si sedačku nastavuju pokaždé (celkem dopředu, ale jen jelikož mám kratší nohy než manžel - ruce mám jen mírně pokrčené), ale rozhodně ne do lehu, já naopak lehací nastavení sedaček pozoruju u mužů cca 50+ a nechápu jak něco z toho auta vidí.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TAX: Spis jsou vycukani aby jim prosli studenti, protoze komisari jsou idioti a vyhazuji za cokoliv...nadseny student seslapne plyn, bude mit 55 a co potom. Ja teda jezdil na takova mista a takove casy po Praze, ze tech 50 se dalo stejne malokdy. Navic nejsi vyjezdeny a nemas odhad brzdne drahy....po me treba ucitel chtel, aby pred zastavenim vzdycky sel z trojky na dvojku, pak na jednicku a pak pripadne neutral...coz je neuskutecnitelne pro nekoho kdo v tom sedi po seste za dva mesice treba.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ADAMIRA: Asi muze byt....trochu jsem pobrouzdal a ocividne je to problem ktery znaji vsude....hlavni duvody co lide udavaji jsou...obuv, nevedi jak nastavit sedacku, je to blize k zrcatku kvuli rtence, maji dojem ze pusobi vetsi silou na volant a tudiz lepe ridi, strach a krecovite drzeni. Zajimave ze v diskuzich na toto tema se vyjadruji v podstate jen muzi...zeny vubec....asi to zustane zahadou.
    TAX
    TAX --- ---
    FRIZER: prijde mi, ze se 30 kmh plazi uplne vsechny autoskoly. nemuze to preci porad byt prvni jizda. nebo je to strach instruktoru poskodit si vuz?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    FRIZER: 1 auto v rodině, manžel je o půl metru vyšší a žádný bruseli je nebudou terorizvat příakazama o nastavení sedaček a zpětnejch zrcátek

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TAX: Zalezi na koho narazis ..ja treba ani jednou nebyl na dalnici a na jizni spojce na 80 jednou...jinak jsme jezdily Pankrac, Podoli, Michle a tam toho v ulickach moc nevymyslis....pak komisari vymyslej vypicenosti typu semafor u vrsovickeho nadrazi a jestli jsi z jejich pohledu dostatecne hnul krkem kdyz se divas do zrcatek...V podstate se pak asi kazdy vyjezdi sam, bud se zkusenym spolujezdcem, nebo se smrti v ocich
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    TAX: Me teda vsichni ucili jezdit (ve meste) kolem povoleneho maxima. Tricitka dava smysl mozna na prvnich par jizdach, kdyz je clovek rad, ze je rad, ne?
    TAX
    TAX --- ---
    JOPS: moc ridicek hlavne sedi strasne blizko volantu. ruce zlomene ve velmi ostrem uhlu, volant kousek od hrudi. to jim k tomu v autoskole nic nereknou?

    a kdyz uz zminuju autoskolu, chape nekdo proc autoskoly uci lidi jezdit 20-30 kmh? muj instruktor byl mozna punkac, ale fakt nevim, co si ti nestastnici vyskoleni na 30 kmh pocnou v provozu sami za volantem.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    JOPS: To je jeste horsi...
    JOPS
    JOPS --- ---
    FRIZER: mne spis prijde, ze spousta ridicek kouka tou dirou mezi horni hranou volantu a palubkou.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    FRIZER: Takže blbě napsal. Vršek volantu pod spodní hranou očí máme asi všichni a je to tak správně :)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    FRIZER: No ale napsal jsi to přesně naopak :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TAX: jako třeba?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam