• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    PUNKREASS: A dospělí?
    PUNKREASS
    PUNKREASS --- ---
    PUNKREASS
    PUNKREASS --- ---
    CAIDEL: Rakousko. Decka tu delaj normalne testy z dopravnich predpisu a jizdy. Pokud to nezvladnou, nesmi na kole bez doprovodu ani pred barak.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    PUNKREASS: Země? (Jako ještě za komunismu jsem taky na dopravním hřišti dělal něco na kole a dostal za to nějakou kartičku, ale reálnou relevanci to k ničemu nemělo)
    PUNKREASS
    PUNKREASS --- ---
    CAIDEL: nebyli byste jedini na svete. Moje dcera dela ridicak na kolo pristi mesic.
    SPM
    SPM --- ---
    CAIDEL: tak on do kopce padesátkou nepojede a pak jsou na to ty paragrafy o zdržování provozu, když má vedle cyklostezku a podobně. Pointa je, že ta komunikace má být prostřed pro dopravu z místa A do místa B - ať už je to silnice nebo cyklostezka. Když si to nicméně spleteš se závodním v okruhu v autě, tak dostaneš takovouhle sodu. Ale cyklisté, kteří si tam jdou jenom zasportovat a pro úplně marginální rozdíl rychlosti prostě serou všechny okolo (zdržují 100 aut na silnici, aby nemuseli na cyklostezce na chvilku zpomalit kvůli mamince s kočárkem, atd.) jsou u velké části populace v pohodě :-)

    Psychotesty pro řidiče tu už máme v nějaké podobě i dneska a že by to nějak pomohlo... Konec konců, kdokoliv z vás tenhle typ psychotestů dělal, tak asi tuší, co to může odhalit.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: Dobrý, tak s podobným psychem je diskuze zbytečná, jen bych rád upozornil, že pokud tam náhodou pojede opravdu trénující cyklista svou padesátkou, tak poruší přesně 0 předpisů. Narozdíl od tebe ve stodvaceti když trefíš cyklistu. Za což si po zásluze půjdeš sednout.
    ---

    Nu a tady to máte. Stejně jako když nadhodíte cykloproblematiku a hned se seběhnou cyklisté a začnou vám vysvětlovat proč to není tak jednoduché, tak stačí chvilku počkat a máme tu militantního brm brm brm řidiče, co mu nepřijde zvláštní nadhazovat situace ve kterých bude jezdit 120 po městě a srážet cyklisty. Co je závažnější si tak nějak v hlavě vyřešte sami.

    Ale vždycky když přijde na přetřes otázka řidičáků na kola (fakt geniální nápad - byli bychom jediní na světě), tak můžeme nadhazovat i psychotesty pro řidiče, žejo...
    SPM
    SPM --- ---
    CAIDEL: Přijede v rámci tréninku... na veřejnou komunikaci... Jo, tohle je přesně to, co mě na těch městských cyklistech sere nejvíc :-) Když já po tý silnici ve městě poletím autem 120 a líznu cyklistu zrcátkem, protože zrovna jedu rychlým autem a trénuju na erzetu, tak budu nebezpečný vrah a ještě nejspíš ten den ve zprávách. Ale cyklisti co ignorují veškeré předpisy proto, aby spálili o kalorii víc a měli o 0,5km/h rychlější průměr, jsou v pohodě :-)
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    CAIDEL: Ok to mi uteklo, ale vracet to kvůli tomu nebudu. Já jsem chodec i cyklista, jen nlse mám rád, neskáču pod auta na přechode a jezdím po stezkách když to jde. Nejsem rád za kokota a neomezuju ostatní. I když to vždycky není nejrychlejší, ale to mi žíly netrhá.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    GLOBETROTTER: Ale jo. Hned jakmile se pro auta zavede nová značka (na kterou jsou cyklisti zvyklí) - v případě jakékoli práci na silnici vystupte a tlačte auto a všichni jí budou dodržovat, tak jsem pro :)

    STRACENA: Asi to bude tím, že se po městě pohybuju jak pěšky, tak na kole, tak autem, takže v pohodě chápu jednání všech a nijak mě to neuráží. A zatímco jako chodec projdu červenou na semaforu záměrně a často, na kole projedu červenou jen veeeelmi vyjímečně (když je rozbitá detekce na prázdné ulici, nebo tak něco), tak v autě bych to neudělal nikdy. A rozhodně s tím nemám žádný problém a přijde mi to v pohodě vnitřně konzistentní.

    Každopádně vrať řidičák, ta povinnost už dávno neplatí.

    VYWERN: Už se v tom trochu zamotáváš. Neva.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    STRACENA: Ta povinnost použít cyklostezku už byla bohužel zrušena.
    Recipročně bych zrušil povinnost pro auta jezdit zásadně po vozovce a povolil bych jízdu po cyklostezkách a v cyklopruzích.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    CAIDEL: Přesně jak psal někdo níže, výmluv tisíc. Já bych autem taky kolikrát jel třeba z parkoviště přes chodník, protože je to o minutu kratší než to obkrouzit a vyjet exitem. Ale zkrátka se to nesmí. Tak jako má cyklista povinnost použít stezku když tam je. (OA neznám, jestli je to cyklochodnik tak povinnost není) Ale argument že je to o 2min kratší ale seru tím x kamionu a aut je prostě mimo.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    CAIDEL: nedomyslej si. Ja jsem nikde nepsal, ze tu cyklostezku lidi nevyuzivaji, ale poukazoval prave na to, ze se najde pokazde nejaky exot, ktery jede po silnici vedle, i kdyz je to nebezpecne, provoz omezujici a zbytecne. Ne CAIDEL tu rozvine diskuzi, jak je to vlastne v poradku, i kdyz tama nikdy v zivote nejel, kdezto ja tama jezdim 20 let a dal jsem to sem jako ukazkovy priklad toho, jak jsou nekteri cyklisti v mysleni omezeni a uplne to nevyvracis. Ty tu budes tvrdit svou teorii, ja zas v mesici pojedu za nejakym cyklosilnickarem, co to tam pojede desitkou, protoze si asi myslel,ze to vyfici hned a ono ne. Pro tve info, ta cyklostezka vede k tovarne, kam drtiva vetsina lidi jede. Pokud nekdo chce pres mesto, jede uplne jinudy a jinak a fakt si nezajizdi 2km bokem do prumyslove zony, protoze OE ma nekolik cyklostezek stredem mesta, ktere te nijak neomezi, je na nich asfalt a nemusis z nich nikde sjizdet a dostanes se na nich do dalsich 3 mest okolo, aniz bys musel na silnici. Ale chapu, ze ty bys to vzal bokem mezi kamiony, proklickoval po moste, a pak si pockal na samaforech v kolene coudicich aut, protoze je to lepsi, jak ficet bez preruseni podel reky, v cistem vzduchu :)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    VYWERN: Tak nejdřív je to trasa po které nikdo nejezdí protože to nedává smysl, pak jsou to desítky lidí na stezce a pak jsou najednou nějací i na silnici (co tedy jedou tam, kam to nedává smysl... hmmm?)

    No nic. Hele, je to úplně jednoduché (jak už to tak na podobných místech bývá): pokud tam jede nějaký děda na nákup, děti na výlet, atd. dají to samozřejmě po stezce. Pokud ti tam přijede někdo na silničce v rámci tréninku nebo prostě někdo zdatnější, tak vážně nedává smysl, aby se sral na tu cyklostezku, protože pro silničku je to navíc ještě naprd povrch, takovýhle kopeček vysviští raz dva a desítkou fakt nepojede :)
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    ja pres ten most u Barumu jezdim casto a nepamatuju ze bych tam videl cyklistu mezi autama
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    CAIDEL: nemylim, ja to tam znam :) po te cyklostezce jezdi kazdy den desitky lidi na kole asi protoze je na prd, jinak je nechapu, proc nejedou hned vedle po silnici, kdyz je to tak skvele.
    Nasedni na kolo a bez se tam projet, pochopis. Tou 10tkou do toho kopce jezdi uplne normalne, protoze je to tahly prudky prejezd. Nekteri na te cyklostezce dokonce z kola slezou. :)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    VYWERN: Zní to dobře, ale zkrátka se mýlíš. To co ty vyhodnocuješ jako jasnou sebevraždu totiž očividně dost cyklistů vyhodnocuje jako preferovanou variantu. Navíc dost těch cyklistů, kteří tam podle tebe vůbec nemají být, protože jsou lepší cesty (a co tam tedy vůbec dělá ta cyklostezka?).

    Na 10 km/h cyklisté fakt nezpomalují. To je rychlost která se na kole skoro nedá udělat (i do ultrakrpálu se šlape víc a to ani nemluvím o elektrokolech) a celý ten úsek má pod 400m, není tedy rozhodně dlouhý (a cyklistovi bude trvat tak minutu). Při slušném provozu bude tu samou minutu trvat dostat se vůbec na tu stezku na druhé straně ulice.

    Je mi úplně jedno co a jak je často vyhlašované a to se vůbec nevylučuje s tím, že nějaký úsek nemusí být ideální, ale pointa je jednoduchá - pokud po téhle ulici potřebuje cyklista jet z východu na západ, dává ta stezka celkem smysl. Pokud potřebuje jet ze západu na východ, tak už to fakt moc dobrý zážitek nebude z řady mnou popsaných důvodů (je celkem jedno jestli odbočí doprava nebo dojede až na další křižovatku - obojí končí špatně).

    Sedni na kolo. Projeď si to. Pochopíš.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    CAIDEL: chapu tvou uvahu, akorat ze uplne spatne. Zrovna OE jsou pravidelne vyhlasovany za jedno z nejlepsich mest, co se tyce cyklostezek a pokud nekdo uz jede touto cestou, tak jen protoze se potrebuje dostat do obchodu napriklad nebo za hlavni krizovatku do obytne casti. Rozhodne tudy nejede, protoze jen projizdi, to by jel uplne jinak. Cele OE vedou cyklostezky bez preruseni. A jelikoz je Objizdna ulice ulici, ktera vede prumyslovou zonou, tak je zde velmi vysoky pohyb kamionu, ale i osobaku, ktere tim objizdeji centrum mesta. Samotny most je uzky a neprehledny, je v zatacce a nevidis za horizont. Pritom je ale dlouhy a prudky. Tzn. kdyz na neho cyklista najede, tak zpomali na max 10km/h a cely ten tranzit prakticky zastavi, nejradeji to maji nalozene kamiony. Cyklista opravdu nema duvod nejet po te cyklostezce, pokud to ovsem neni ignorant a sebevrah, protoze naopak velmi nebezpecne je zustat na te silnici.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    FAT: tak nechci bejt nelida, ale kdybys ji měl naprat rovně, tak se to vyplatí
    FAT
    FAT --- ---
    PALEONTOLOG: No, srna už je kus hmoty, tam bych se to asi snažil ubrzdit, ale rozhodně ne vyhýbat se v plném kvaltu, to je cesta, na okresce, do pekel.
    :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam