• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    FRK_R23: taky padal saharskej pisek koncem unora
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    RETAL: Pylová sezóna začala letos trochu dříve.
    SITH
    SITH --- ---
    VYWERN: silničkáři jsou imho nejhorší cyklisti ever. Jezdí vedle sebe, jezdí v té široké dlouhé skupince atd.
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    ja jsem teda nikdy neslysel ze jsou cyklisti super lidi, nespletl ty sis auditko s Urban Legends?
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Takove to, kdyz slysite, ze cyklisti jsou super lidi a pak jedete na cyklostezce, ktera slouzi i jako pesi (matky s kocarkama, psama, bruslari, bezci,duchodci, cyklisti) a v pravouhle zatacce, kam neni videt (protoze zed), se vyriti 4 dementi na silnickach v protismeru, protoze oni jedou tour de france a nikdo jim nebude prekazet. Daval jsem hodne ostre brzdy a minuli jsme se o centimetry. Nevim, co by kluci delali, kdyby tam sla treba matka s kocarkem.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    RETAL: Nespletl sis auditko s vegetou? 😏
    RETAL
    RETAL --- ---
    Ahoj, taky se vám zdá, že poslední týdny prší v Praze nějaký špinavý déšť? Zůstávají po něm prachové mapy na všech autech.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: já nestudoval úplně přesně jak to mají rozepsané, ale když kliknu na ten konfigurátor, tak v prvním výběru řeknu že mám dodávku, v druhým že je do 3,5 tuny a třetí otázka je, jestli má v techničáku M1 nebo M1G. Když dám ne, tak mi to vybere kategorii D2 na koupení známky. Pravda že CZ specialitou je, že u nás jezdí i úplně normální osobáky s kategorií N1, který podle toho selectoru spadnou do té levnější kategorie, snad :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: no jo tyto kategorie ano, zadat se musí - ale co tak koukám do HU ceníku tak to pak je opravdu podle náprav

    ale buhvi
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    TRISSIE: Hele, je to pakarna. Jestli je to legalne futrovana pakarna je jedno, stejne je to pakarna.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FRIZER: podmínky průjezdu tou kterou zemí si stejně musíš nastudovat prakticky před každou jízdou, někde platíš flat fee, někde za úseky, někde jenom za mosty, někde to máš na 24 hodin, jinde na kalendářní den... stejně si nepomůžeš a plánuješ jak debil.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TRISSIE: Pisou ze ted behem Brezna...Madarsko vem cert...ty s tim nemas problem, ja ano...proste se neshodnem. Taky jsem nekolikrat v ruznych zemich platil vic nez jsem musel...znaceni, nesrozumitelne pravidla pro me, atp. Tak ti tranziti pres nas muzou vlastne tez...dyt o co jde. Akorat se system delal ted nove a tohle tam zas na cas zustane.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    FRIZER: když argumentuješ tím Maďarskem, víš, že ten prodej 24h známek ještě ani nespustili, ani není jisté, od kdy to vůbec bude?
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    TRISSIE: I Maďar to zvládne nastavit na 24 hodin. U nás se ale budeme ohánět občanskym zákoníkem abychom obhájily naprotou chujovinu. Nehledě na to že význam "jednodenní" pojímá každá instituce a organizace dle svého....takže nějáký konsenzus na základě občanského zákoníku se také zjevně nekoná.

    "In compliance with a European Union regulation, the Hungarian one-day highway vignette will be available from March, costing 5,150 HUF for vehicles in the D1 fee category, which includes passenger cars. Unlike existing vignettes, the one-day vignette doesn't expire at midnight but remains valid for a full 24 hours. "
    SPM
    SPM --- ---
    A na Slovensku proti nám byl taky jeden rozdíl, tam je tohle jedno, ale platí se zase známka i za vlek...
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: V Maďarsku jsem platil o hodně víc za známku, podle všeho rozlišuje se podle kategorie N1/M1(G) (jejich web se na to vysloveně ptá). V Rumunsku myslím úplně to samé, byť ta známka byla alespoň celkem laciná i tak. Ve Slovinsku, alespoň pár let zpátky, byl rozlišující parametr výšky vozidla nad přední nápravou, limit byl něco jako 1,2m a cena známky x2.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: To by mě zajímalo kterou zemi myslíš - co se týká EU tak mě nenapadá země, kde by byli auta do 3,5 takhle řešený a nad 3,5 tuny to většinou bývá o počtu náprav.

    Ale rád se nechám opravit.
    SPM
    SPM --- ---
    Zase na druhou stranu, v ČR známka pro auta do 3,5 tuny platí pro auta do 3,5 tuny, kdežto po různu v zahraničí lze nalézt také dobré švejkoviny, kdy se sazba, obvykle v násobcích, mění podle napsané kategorie vozidla v techničáku potažmo podle výšky auta nad přední nápravou :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    No ono ty desetidenní známky byli super žejo, cizinec co jenom projede zaplatí X krát víc než český řidič - nakrmí to kasu a všichni (kdo tady volí) jsou spokojení. Pak přišla zlá EU která se snaží tohleto eliminovat (naprosto správně) a tady místní to prostě nasralo, tak si řekli "tady máš přes držku" a nejen že dali povolené maximum za známku (potažmo o 7 korun mín, maximum je 9% roční známky) ale ještě takhle debilně, at si jako nikdo nemyslí.

    Ano roční známka BYLA na kalendářní rok, ale to do doby než se zavedla elektronická známka dávalo tak nějak smysl (policajt viděl známku na skle, musel by každýho zastavovat) a ano o roční a desetidenní tak nějak dává smysl že to bude na kalendářní dny, ale u denní je to prostě nesmysl.

    Švejkovina.


    Úplně nejlepší by bylo mít celoevropskej systém mýtnejch krabiček i pro auta pod 3,5 tuny - pomocí kterých by jsi na konci nějakýho období prostě dostal účet z té dané země - ale to nikdy neprojde, portože by lidi museli platit reálně za to co ujedou.
    SPM
    SPM --- ---
    FRIZER: no, flexi jízdenka na vlak taky platí jenom do půlnoci daného dne :-) Ale je fakt, že neni marketingově označována jako denní nebo 24 hodinová a je tam snad i nějakej threshold čas po kterém platí do půlnoci následujícího dne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam