• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    COWBOY: Tady ta poklice na to kolo sedí jak je, takže jinak prostě na auto nandám kolo s už nasazenou poklicí a pak to přišroubuju stejně jako jiný kolo. Jinak to má 14" kola, takže o moc větší ne :-) Rázák... já těch aut mám 5, takže jenom při přezouvání se nahýbu dost tím taháním kol, nemusím k tomu ještě trávit 5 minut s každým šroubem :-D Ale celkově se podle mě ten čas dá strávim něčím příjemnějším, než klíčem na kola půl hodiny sundavat a pak nandavat poklice, aby se někdo podíval na kolo :-)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Tak já ty poklice měl před asi 40 lety. A pokud bych měl dnes na 4 šrouby, tak bych ty dvě díry probrousil. Už jenom proto, abych to nemusel vždycky nasazovat všechno najednou. A to tenkrát byly 13".
    Rázák, vy už dnes fakt rukama hýbat nechcete.:-)
    SPM
    SPM --- ---
    COWBOY: i20 má 4 šrouby na kolo a ta poklice jde pod všechny. Nepřehodíš to ani postupně, takže na sundání poklice se to auto prostě musí přizvednout, sundat ty 4 matky, sundat poklici a zase to tam vrátit. Systém chycení jenom pod dva na tohle teda ano, bude lepší, neni potřeba k tomu ten hever, ale pokud nemáš doma rázák, tak je to docela dost oser (pominu, že většina aut dneska nemá rezervu proto, že většina lidí tohoto mechanického postupu stejně není sama schopna). A přitom přes to stejně neuvidí prakticky vůbec nic (leda by ten disk byl naprosto hnusně olezlej). Stav brzd přes ocelový disky prakticky taky vůbec nejde zkontrolovat. A naproti tomu máš auta, kde přes kryty nejde vůbec vidět na stav podvozku, ale tam to nevadí... (a očividně to nevadí ani u autobusu sežranýho na sračky, kde na ten podvozek vidět je :-))) ).
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Kdysi dávno jsem měl poklice na škodovce pod šrouby, ale jenom pod 2. Kola jsem fakt sundavat nemusel.
    SPM
    SPM --- ---
    TOOMIX: už chybí jenom ta větička, že řidič dostal pokutu 10.000 na místě a na STK bude podán podnět na ministerstvo :-D

    Jinak s tímhle je taky sranda; se sundaváním poklic na STK buzerujou a bez toho člověka vyhodí a to i aut, kde ty poklice nejsou uživatelsky úplně jednoduše sundatelné (jsou třeby chycené pod šrouby kol, takže se musí sundat i kolo). Ale když na tu linku přijede moderní auto, které má kompletně zakrytý podvozek, tak je to úplně v pohodě. A technik do té jámy nemusí ani lézt, protože sundat kryt nesmí a bez sundání na tom podvozku neuvidí vůbec nic.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    *to
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    TOOMIX: chudak autobus, to ho na stk pekne ojebali. nebo jakn o bylo :-D
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Autobus se shnilým podvozkem vezl na Zlínsku školáky na výlet. Měl platnou STK - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-autobus-se-shnilym-podvozkem-vezl-na-zlinsku-skolaky-na-vylet-mel-platnou-stk-40478972
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    TRISSIE: no já to popravdě dělám poslední roky úplně stejně. A doufám, že když to projde, je auto v pořádku. Pokud je třeba něco opravit nebo vyměnit, tak ať to udělají a pošlou mi fakturu a pokud tam technik ze servisu nechá nějaké všimné, aby tam nemusel 2x, tak jeho věc, ale uvítal bych, kdyby to opravili proaktivně a ne až reaktivně. Ale to nemám jak zjistit, a bohužel ani to, že to opravdu opravili.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Ono kdyz kouknes sem: https://x.com/LiborFleis

    Tak zjistis, ze je dost aut, ktery jsou technicky v poradku, ale neprojdou, protoze stk tam ma bordel. Pak skoncis presne na tom, ze auto tam posilas pres Frantu, ikdyz ho mas uplne nove a v poradku, protoze nemas cas se dohadovat s nejakym curakem...
    NJAL
    NJAL --- ---
    TRISSIE: Uplne stejne mam bod 4. V lichy rok bez STK, v sudy rok se STK. V lichy rok lze tim padem s terminem rocni prohlidky vic hybat dopredu :-D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    DURDIN: já teda už moc let nechávám vyřizování technické na našem autoservisu. Čtyři důvody:

    1) nejsem zvědavá na debaty s technikama na STK. poslední kapka byla, když mě jeden nutil lézt do montážní jámy pod auto, abych našla to "no jen se na to podívejte, paninko! no vidíte to?" ne, nevidím. a vlastně mě ani nezajímá, že tady někde je začínající koroze. pokud je to problém, ať to napíše, pokud to není problém, tak to není problém. že.
    2) nemám na to čas. zatímco můj technik se dokáže dohodnout s klukama z STK, kdy tam mají volnějc, já bych tam jak debil stála v peakových časech, protože stejně jako všichni ostatní, to můžu zařídit o víkendu, brzo ráno nebo pozdě odpoledne, protože jinak bych si na to musela brát celodenní dovolenou.
    3) pokud by se nějaký problém našel (a v minulosti už se to stalo), tak by to stejně skončilo v servisu a pak zpátky na STK.
    4) a po zkušenosti s bodem 3 jsme si zvykli prostě spojovat roční prohlídku s STK. Mechanik auto zkoukne, opraví, co je potřeba, a pak to hodí na STK a je hotovo.

    jestli v rámci poplatku za "příprava na STK" je nebo není nějaký polštář na úplatky, nevím a vědět nechci. Pokud mi servis doporučí něco opravit, tak jim to odkývu a zaplatím, chci hlavně pojízdný auto (jak technicky, tak papírově) a klid.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DURDIN: Imho lidi chtej usetrit, i kdyz na to maj. Protoze oni od toho bordelu, co delaj, jedou neustale pryc a tak je to netankuje.

    Ja jsem teda jeden z tech zbabelcu, co nechava STK na mechanikovi po znamosti, ale zase mu rikam, ze chci, aby auto proslo, protoze projde. Zase na druhou stranu mam atmo benzin, takze me koponenty emisniho systemu zas tak moc nepopotahuji jako traktoristy. :-)
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    NJAL: Pravda pravdoucí. Pak jedině se zaměřit na druhou stranu. Osobně by mě docela zajímala nějaká statistika toho, jaká sorta lidí tyhle úplatky na STK vlastně dává. Kolik z toho je poměr třeba "maminek samozivitelek, který z vesnice bez auta budou vyřízené a nemají na opravu", a kolik týpků, co to mají schválně, "protože bez filtru to přece má o 5kW víc výkonu" a kolik z nich, by bylo jen takové to "dělám to, protože jsem rebel!".
    NJAL
    NJAL --- ---
    DURDIN: Blby je, ze aby se v tyhle zemi delaly takovehle veci poctive, tak bylo potreba STK kontrolovat, a pak kontrolovat kontrolory, a take kontrolory kontroloru, no a pak kontrolory kontroloru kontroloru, a zase kontrolory kontroloru kontroloru kontroloru, a kdybychom nekde dali AI, stejne bychom zjistili, ze ji zase nekdo podstrcil instrukci, ze tady kamose nehlasit. :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Nicméně za mě ideální věc, na kterou se při příštím Kryšotovi nebo jak se to jmenuje, zaměřit - třeba 2 - 3 týdně, nějak nepravidelně dát kontrolu emisí příme před výjezd z STK a každý auto kontrolovat - akorát mám takovej pocit že se to nikdy nestane :/
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ADAMIRA: * a těma emisema neměli projít
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DURDIN: Heled počet lidí, který nezaplatili (neměli tam žádnýho kamaráda, Pepa nic nedomluvil s Frantou atp. - prostě o ničem nevěděli) a zároveň emisema prošli, bude IMHO cca... 0
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    VYWERN: na druhou stranu, jak si chcete doma sami změřit emise? Tohle není závada, kterou by člověk poznal na první pohled, takže mi případne samo o sobě nesmysl to pokutovat (vysokou částkou). Ale asi jsem jen naivní a myslim si, že existuje někdo, kdo nepodplácí na STK a zároveň jí projde.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    VYWERN: To je samozřejmě pravda, ale předpokládám, že to není jednorázová pokuta na dva roky. Tedy si to buď bude muset dát do cajku nebo bude dostávat pokuty opakovaně. Ano, samozřejmě, pravděpodobnost že ho znovu chytnou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam