• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: Rychlost je zasadni a mrdat ty pomaly kokoty pred sebou? co na tom nechapes, ze ten za mnou taky prejizdi z pruhu do pruhu a omezuje me?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Mimochodem ktera bystra hlava vymyslela, ze se zaroven rozkope prijezd do Prahy po D8 a paralelni silnice 608 pres Klicany? To byl asi nekdo moc a moc chytrej...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: pri prejizdeni z pruhu do pruhu nesmis ohrozit a ani omezit... co presne na tom nechapes? ;-) To, ze mas blinkr vyhozeny "dostatecne dlouho" te fakt nijak neomlouva. Proste, pokud nemuzes prejet tak, aniz bys nekoho ty sam omezil, tak mas zabrzdit... a ne se tam na silu nacpat.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    RALI: Řeč byla o změně jízdního pruhu, tedy situace, kdy on jede v levém a ty v pravém, kdy mu to tam prostě nesmíš jen tak pustit. Pokud jede za tebou v pravým, tak moc nechápu, co přesně je problém: prostě dáš blinkr a pokud je volno, tak zahájíš manévr. Když je tou dobou za tebou, tak má smůlu on, když je v levém dříve než ty, tak máš smůlu ty. Samozřejmě mohou nastat hraniční případy, což třeba vyústí v nějaké to troubení či blikání. (Nastane-li nehoda, pak to obvykle soudy posuzují dle pravidla omezené důvěry v dopravě, a typicky je daleko zásadnější prohřešek nedání přednosti (zde při změně pruhu) než nedodržení povolené rychlosti (zde auto v levém jedoucí třeba 150).

    Ty hraniční případy imho vznikají hlavně kvůli takřka nulové "awareness" těch co jedou pomalu v pravém pruhu. Aspo%n teda fakt mám zkušenost, že když se na dálnici někdo vleče pod 100 mezi kamiony, tak má zároveň obvykle naprosto špatný odhad vzdálenosti a rychlosti (a nebo to má prostě na háku) a je schopen mi to tam při předjíždění pustit. Zas na druhou stranu, lidé dávají blinkr na poslední chvíli nebo i vůbec, takže jsem v těchto situacích pozornější než obvykle a obvykle dokážu z "řeči těla" resp. auta poznat, k čemu se schyluje. Dokonce dost často vím, že chce předjíždět, dříve než on sám - takové to klasické (v situaci rychlejšího auta): dojíždím dvojici kamion + o maličko rychlejší osobák, odhadnu, že ten osobák přede mnou má slušnou šanci ten kamion předjet dřív než já, tak dávám nohu z plynu a on má okno tak 5 sekund, ale přesto nejede. Ok, opět to rozjedu a ve chvíli, kdy on už je bezprostředně za kamionem a já jsem skoro na jeho úrovni, se ten řidič teprve "vzbudí", podívá do zrcátka a začne blikat, ale už je pozdě a nezbude mu než to za tím kamionem zašlápnout.
    RALI
    RALI --- ---
    GUMBA: to jako i v situaci, kdy me dojizdi pravym pruhem a ja davam dostatecne dlouho znameni o tom, ze budu predjizdet? (pokud by jel celou dobu v levym, tak ok)

    NJAL: zaznamenal jsem, ze konecne cim dal vic osobaku take pouziva treti, pravy, stoupaci pruh a neserou se v prostrednim

    DOCKINEZ: to ja 110 tym, ale na predjizdeni to rozhulakam na 130 (pokud je za mnou kilam mista tak ne)
    NJAL
    NJAL --- ---
    SPM: Neprijde mi, ze rychlostni rozdil je bez kamionu tak velky, nanejvys, pokud se na prijezdu do velkych mest husti provoz. Ale kamiony jsou smrt, 90 jistota, navic pres ne nevidis ani dopredu, a hur dozadu vlevo.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    SPM: jj, já jsem „tým 120 v pravém pruhu“, takže žádnej rychlík, ale těch šneků potkávám tři prdele.
    SPM
    SPM --- ---
    RALI: Pokud jede za tebou v pravym, tak správně ve chvíli, kdy ty už blikáš do levého, by se on do něj neměl cpát, protože vidí, že ty hodláš přejíždět. Pokud jede celou dobu v levym tak má přednost. Jinak ano, klasika, zůstanu za kamionem a všichni zezadu, co tam mají volno dřív, se tam nacpou a zase mě předjedou, ikdyž jsem je před chvílí předjížděl a za chvíli budu zase, protože prostě jedu rychleji :-)

    NJAL: problém je, že ten rychlostní rozdíl je tam i bez kamionů... já mám u té hranaté věci cestovní rychlost tak 110km/h, pak už v tom člověk neslyší vlastního slova. A stejně s tím na dálnici zcela běžně předjíždím nové osobáky, protože po ní jedou kilem nebo méně... na okreskách s hustším provozem je zcela naprosto běžný úkaz, že tím autem v čele kolony je osobák a ty kamiony má za sebou...
    NJAL
    NJAL --- ---
    GUMBA: Rozumne predjizdeni by fungovalo tak na tripruhove dalnici, kde by kamiony musely jet jen vpravo... Ten rozdil 40+km/h je proste moc.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SITH: a dělaj to i když ta sanita jede v protisměru. Na silnici 1. třídy.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    RALI: No, správně ho musíš pustit (nesmíš ho ani omezit), tj. zůstat uvězněn za kamionem, než se v tom vláčku v levém pruhu vytvoří dostatečná mezera. To je bohužel slabé místo všech zákonných norem, kdy se (celkem pochopitelně) počítá s tím, že všichni dodržují pravidla - takže se situacemi, kdy levý jede 150 a pravý 88 a které by správně neměly nastat, a přestane tak fungovat nějaké rozumné předjíždění, s tím se holt nepočítá.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    RALI: To je jeden z duvodu proc spousta lidi jede dlouhodobe v levym, a pusti ty za sebou az kdyz je fakt velka mezera.
    RALI
    RALI --- ---
    SPM: to by mohlo byt, podřazování na dalnici je pro vopice :) situce kdy dojizdim nakladak, v levem jede auto rychle, tak ho poustim a zaroven blikam, ze taky budu ten kamion prdjizdet. jenze za mnou vpravym jede o neco rychleji auto a nalepi se na prdel toho co poustim (ikdyz uz davno blikam), takze opet musim brzdit za nakladakem.nemel by mi umoznit predjeti (byl za mnou ve stejnym pruhu, jako ja), nez to tam posle.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RALI: Tak tenhle člověk je strašnej závodník permanentně v nervu.
    By mne zajímalo. Jestli je to takovejhle bezohlednej řidič normálně. Nebo to dělá schválně aby měl materiál pro videa...
    NJAL
    NJAL --- ---
    RALI: Jo, to je take problem. Zjistil jsem, ze pokud jsem vpravo, mam pred sebou dost mista a ten druhej vlevo za mnou me nepredjizdi vyrazne rychleji, je lepsi pridat, rychlit vic nez on a nakladak prede mnou predjet.
    SITH
    SITH --- ---
    jo, sanitky, to mi připomíná ty idioty, co když slyší sanitku, tak hned šlápnou na brzdu a zastaví, i když je uprostřed mezera jak pro tank, tak on prostě zastaví.
    SPM
    SPM --- ---
    RALI: no mně se celkem pravidelně stává, že mi tem někdo vlítne v těch o 40km/h méně (90 na dálnici u osobáku není žádná velká výjimka) a když se do té mezery po předjetí konečně zařadí, tak výrazně přidá, takže pokud jedu v něčem línějším, tak mám problém ho zase předjet. Jestli je to naschvál nebo fakt, že vlhkým českým snem je turbodýzl v manuálu, protože automat je pro blbečky, ale řadit 90% lidí neumí, takže se mu to s tím zařazeným nejvyšším kvaltem pak konečně rozjede, těžko říct...
    RALI
    RALI --- ---
    HARDCABB: a ja zase kvetu, kdyz takovymu rychlikovi uhnu, aby me predjel, nez dojedeme dalsi nakladak a on se s tim sere, ze pak musim za tim nakladakem zpomalit.

    NJAL: to ze letej po dalnici 90?
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Jak je to presne s jizdou sanitek proti pravidlum? Se mi ted stala takova vec, kdy jsem najel do jednosmerky a tesne pred koncem mi do protismeru najela houkajici sanitka a divila se, ze fakt nemam kam uhnout. Ja nevim, co presne mohou a nemohou, ale neni tam neco o tom, ze nemohou porusovat predpisy jen tak z predele, pokud tim ohrozi jine ucastniky provozu?
    NJAL
    NJAL --- ---
    HARDCABB: Ano, z toho jsem vykvetl uz asi tak 3-4 hodiny nazpet. Takovych potkavam na ceskych dalnicich 12 do tuctu, co mi to tam zprava poslou s rozdilem -40km/h.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam