• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    KEPASO: No jak píše HAR4NT, tady už by se mohlo dost hrát na detaily, které nemusí být během těch pár okamžiků jasné. S tímhle manévrem tu evidentně dopravní inženýři nepočítali :) Jedním z klíčových a matoucích detailů je, jestli je celý ten trojúhlelník jedna křižovatka nebo ne. V obou případech (Olomouc i Nedvězí), to (alespoň podle dodatkové tabulky u značky hlavní silnice) vypadá, že jde o jednu křižovatku, takže ten, kdo jede po hlavní, si může mylně myslet, že má přednost v celé křižovatce. Má ji jen při tom prvním odbočení vpravo. To, že je to jedna křižovatka, ještě neznamená, že zelený má automaticky přednost všude dál - v rámci jedné (složitější) křižovatky může být několik různých pravidel přednosti (v různých směrech). Takže při prvním odboční z hlavní silnice (byť uvnitř křižovatky) svou přednost samozřejmě má (i když reálně se v tomto směru vlastně vůbec neuplatní, to by totiž podobný jouda musel jet v protisměru na hlavní, přejet tu první odbočku doleva, a snažit se pak odbočovat doleva až na té druhé vedlejší, kde by musel dávat přednost zelenému). Ale když zelené auto jednou z hlavní sjede, tak už na ní prostě není, a je to nová situace. Žluté auto dává dle značky "Dej přednost v jízdě" a přednosti zprava přednost oběma směrům (vtipné, že z tohoto vedlejšího směru je dodatková tabulka s tvarem křižovatky jiná, a jde tedy o dvě nezávislé křižovatky), stejně tak to šedé auto ze třetího směru dává zelenému přednost zprava (navíc tam na silnici má i trojúhleník). Zelené auto žádnou značku upravující přednost nevidí, takže kdyby jelo normálně rovně, tak si prostě jede (nemá nikoho zprava). Nicméně při tom svém nestandardním manévru odbočení vlevo je vše jinak. I když si třeba všimne, že protisměr má trojúhleník, tak to nic neznamená. To je jen taková obecná poznámka k předchozí debatě o obytné zóně: obecně když jedna vedlejší silnice má značku "dej přednost v jízdě" a jiný směr nemá nic (žádnou úpravu přednosti), tak ten bez značky nemá automaticky přednost (měl by stále ctít přednost zprava). Neexistuje nic jako "čtení značky v prostisměru z rubu", prostě řeší se vždy jen to, co je za značení v mém směru. Zde by tedy správně řidič zeleného v tom místě měl taky zastavit (protože se chystá odbočit vlevo a musí dát přednost zprava žlutému) a nějak by se se žlutým museli domluvit/pustit.

    Ten druhý případ v Nedvězí je v tomhle jasný (a imho paradoxně nebezpečnější), protože ve stejné konstelaci by naše žluté auto nemělo svou značku "dej přednost v jízdě" a vše by záviselo na řidiči zeleného auta a jeho uvědomění si, že z hlavní už sjel a nyní odbočuje doleva, a tedy dává přednost zprava žlutému ...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    ZVIRATKO: no tak pak tam musi nekdo z nyxu zajet a nalezite premerit vzdalenosti vsech znacek od krizovatky, aby tyto nebyly pro ucastniky silnicniho provozu prinizdejici z jinych smeru matouci.

    Urcite se tu najde nejaky zapaleny dobrovolnik, o tom jsem skalopevne presvedcen!:))
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    ZVIRATKO: Je to situace, ktera se stala vcera kamosovi. Ridic jedouci po zelene se asi splet – odbocil z hlavni vpravo a pak se chtel vratit, tak odbocoval vlevo. Kamos jel po zlute, zelenej mu daval prednost. Asi nikoho pri znaceni krizovatky nenapadlo, ze by byl nekdo, kdo na ni pojede zpet doleva :))

    Vedle v Nedvezi je stejna krizovatka, na ktere neni zadna znacka pri prijezdu z Bystrocic. :)) https://mapy.com/cs/letecka?pid=102016227&newest=1&yaw=0.748&fov=1.257&pitch=0.364&x=17.2088549&y=49.5570136&z=20&ovl=8

    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    nevim jestli to chapu dobre, ale pokud nekdo misto aby jel doleva po hlavni (jako na horni fotografii cervene auto), to vezme rovne a pak doleva (zelena cara na horni fotografii), tak pri prijezdu na misto na horni fotografii musi dat prednost protijedoucimu (pokud pouziju "zvykove pravo"), protoze odbocuje vlevo, a pokud tam jede nekdo z jeho leve strany (jako to sedive auto na prvni fotografii), tak by mu melo dat prednost, protoze ma vyznacenou hranici krizovatky s trojuhelnikem (ktery ma asi spis psychologicky efekt)

    pokud tedy pouziju "zvykove pravo" jak funguje znacka "Dej prednost v jizde", a potkaji se tahle 3 auta na miste z prvni fotografie, tak pojede prvni to auto po zelene care, pak sedive a na konci to po zlute care

    pokud ovsem pouziju vyznam znacky "Dej prednost v jizde" jak je v zakone, tak se dava prednost vozidlum na hlavni, coz v tomhle pripade neni nikdo (az do nasledujici krizovatky), vznikne tedy efektivne deadlock a vsichni davaji prednost zprava (nebo protijedoucimu pri odbocovani vlevo)), musi se proste domluvit rukama/nohama. Pokud by chtelo sedive auto odbocit doprava a jet zpatky na hlavni, tak ma taky teoreticky prednost pred autem, jedoucim po zlute...
    ted me napada, ze krizovatek, kde zadna "hlavni" neni, ale jsou tam trojuhelniky, je hromada, zajimalo by me, co tedy maji de iure vlastne delat, v tomhle pripade nic nedela jak ten na prvni fotografii, tak ten na silnici pod sedivym autem, hmm
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    KULA: OMG, pisu cerveny, ale myslim samozrejme zeleny dle barvy cary. Hlavne ze si rozumime :))
    KULA
    KULA --- ---
    KEPASO: Červenému autu na zelené čáře chybí značka přikazující směr nebo zákaz odbočení vlevo.
    ?Zelenému autu asi na žluté čáře nic nechybí, dává předost z vprava a protisměr "ošetřuje" viz výše.
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    Ahoj, v Olomouci je krizovatka, u ktere me zajima reseni nasledujici situace. Nejsem OT? Jde o tuhle https://mapy.com/s/karozozenu

    – Cerveny auto jede od nakupniho centra z ulic Kafkova–Zolova po hlavni, z neznamyho duvodu na krizovatce chce odbocit doleva.
    – Zeleny auto jede od bce Nedvezi a pokracuje rovne na hlavni smer nakupni centrum ulic Zolova–Kafkova.


    JOPS
    JOPS --- ---
    GLOBETROTTER:
    TOOMIX:

    huh, tak to je docela zajimave, on totiz staci jeden blbec a pak uz ostatni nasledujou (kdyz nas chyti, nebu v tom sam) a kdyz jich je vic nez dva, tak pak se prida zbytek :D Furt to nemeni nic na tom, sebrat papiry na par chvilek...
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    GLOBETROTTER: každýmu tomuhle píčusovi 100 litrů pokutu a tak na 3 roky papíry do čistírny, by si to příště rozmysleli
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Banda dementů, ještě že se s nimi IZS nesrazili
    Facebook
    https://www.facebook.com/reel/2190235391411123/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    SPM: zív. Nudis.
    SPM
    SPM --- ---
    HAR4NT: Tak asi po desaty, ikdyz mas evidentne problem s pochopenim psaneho textu, tak neocekavam, ze to pochopis. At tam obytna zona je, at je tam pro me za me cokoliv. Ale posunout tu znacku, navic zjevne ex post, o par centimetru dal od krizovatky, tak ze ji ostatnj z krizovatky stejne vidi a pak tvrdit ze uz to neni vyjezd z obytne zony a tudiz je tam jina prednost, proste past je a nemeni na tom nic ani to, ze by tam projelo jedno auto za mesic.
    SPM
    SPM --- ---
    HAR4NT: Tak hlavne ze ta znacka evidentne byla predtim bliz krizovatce a posunula se dal zjevne proto, ze vymasteny dementi jako ty se nejsou schopni naucit predpisy o prednosti a stejne se serou do aut.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    TAX: To jsou. Ale když je někdo kokot tak mě to opravňuje být taky?
    TAX
    TAX --- ---
    STRACENA: fnukat bys mel jit spis za temi arogantnimi mrdkami, ktere parkuji na zastavce.
    DIVA
    DIVA --- ---
    V karline se stavi nadrazi a zarizeni staveniste ma alarm jako krava ktery tresta pesi co si zkracujou trasu karlin vitkov. Tresta je ve dne v noci a to tak ze hlasite. Nesouhlasim a protestuji!
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    MATEEJ: Já je taky chápu, zase tak strasnej přestupek to není. Ale v obydleny oblasti, s klaksonem jako parník by si aspoň mohli uvědomit kolik je hodin.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    STRACENA: Na té naší křižovatce dochází k něčemu podobnému.

    Jezdí na ní i tramvaje. Stává se, že auto, odbočující doleva a křížící tramvajový pás, zůstane stát na tom tramvajovém pásu a čeká, až bude mít volno od protijedoucích aut. Zezadu se blížící tramvaj na něj někdy cinkne jednou, jindy to řinčení drží několik vteřin. Samozřejmě to nikdy neznamená "proboha uhni, protože to neubrzdím!", ale "tady nemáš co dělat!". Ale chápu, že řidič tramvaje/autobusu takových situací za den zažije X a jeho motivace edukovat řidiče je do značné míry racionální, byť asi v rozporu s vyhláškou.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    MATEEJ: Já bydlím nad zastávkou busu. Trubky autobusu na parkující auta na zastávce jsou moc příjemný. A je jim i jedno jestli je 6 ráno nebo 11 večer. A tam se rozhodne nebezpečí neodvrací, ty jsou všechny výchovný.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HAR4NT: Jako obyvatel P7 mohu potrvdit. Absolutní drtivá většina lidí vodí děti do školy pěšky nebo mhd. Jen minimum přijede ráno autem.

    Především nechápu proč někdo řeší provoz uprostřed zástavby vedle základní školy. Ale co, čehúni jsou experti na všechno, že.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam