• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    BURKHAR: ok boomer
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    BURKHAR: vzniká a není jí málo, jenom nesmíš pouštět rádio
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    DAHY: V současnosti už žádná hudba skoro vůbec nevzniká.
    DAHY
    DAHY --- ---
    BURKHAR: Prostě jsi nudnej, starej kořen, co absolutně nemá přehled o současný hudbě :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ENDER: Tvůj vkus je na úrovni rozšláplého psího hovna.
    ENDER
    ENDER --- ---
    BURKHAR: sracky. Samy druhorady fidlari..
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    BURKHAR: Mně na tomhle seznamu baví to, že tam máš vlastně všecko, co poslouchám i já (+ já teda mám i nějaký ten metal, punk, elektroniku a folk) - a zároveň máš problém s kapelami, které neposloucháš, protože tě nezaujaly, protože něco. Třeba i ti Daft Punk měli pár písniček, které jsou dobré, pustím si je, ale většinově mě to nebaví. Stejně třeba Björk - taky nahrála pár super věcí, ale ty novější už jsou úplně mimo.

    A chybí ti tam minimalismus jako třída - Glass, Eno... ;)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    GREW: Ale jistě! Namátkou, jen tak z patra, bez pořadí, bez priorit a určitě na něco důležitého zapomenu.

    Richard Wagner - Lohengrin (slyšet to živě ve Vídni byl naprosto skvělý zážitek) a skoro všechno ostatní
    W. A. Mozart - skoro všechno
    L. van Beethoven - všechno
    J. S. Bach - skoro všechno
    P. I. Čajkovskij - Symfonie č. 6 h moll, op. 74, „Patetická“ a pár dalších neoperních a nebaletních kusů
    Miles Davis - Kind of Blue, Miles Ahead, Tutu, 'Round about Midnight, Get up with It
    Jaco Pastorius - všechno
    Jimi Hendrix - všechno
    John Scofield - A Go Go a další skvělá alba
    The Beatles - Abbey Road, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Revolver, Rubber Soul
    Frank Zappa - všechno (nejraději mám tedy Hot Rats)
    The Doors - všechno
    Hidden Orchestra - Night Walks
    Cinematic Orchestra - Ma Fleur, Motion, Every Day
    Jaga Jazzist - skoro všechno
    Pink Floyd - všechno
    King Crimson - všechno
    NIN - všechno (Downward Spiral FTW)
    Dunaj - všechno
    Psí Vojáci - všechno
    The Velvet Underground - všechno
    J. A. R. - všechno
    Floex - všechno
    Rutka Laskier - všechno (a to jim nenadržuju, i když jsou to kamarádi)
    Už Jsme Doma - všechno
    Erik Truffaz - skoro všechno
    Primus - všechno
    Kraftwerk - všechno
    Robert Balzar Trio - všechno
    Massive Attack - všechno
    Queens of the Stone Age - všechno
    ...

    A mohl bych ještě hodinu pokračovat.
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    Tady jedno "před a po" aneb snad první spor o plagiátorství v hudbě: https://m.youtube.com/watch?v=JjdGtVQIGFQ
    NJAL
    NJAL --- ---
    KID_MCHUTT: Hlasitost je v dnesni dobe spis umele vyrobena v postprocessingu: https://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war Pruser je, ze se takhle novodobe "remasteruji" i stare nahravky. Mam kamose, co si nekupuje, konkretni kapelu + album, ale take konkretni typ zaznamu na nosici, jsou na to databaze na internetu. A abych byl k tematu klubu, pred a po:
    VERCA_ZABA
    VERCA_ZABA --- ---
    BURKHAR: tak nám pověz, co je dle tebe ta správná inteligentní hudba..
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    PATISLAV: taky jsem se na to mohl kouknout, než jsem začal psát :)
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    MAWERICK: ono je to hodně slyšet i na popu - srovnej (třeba) Beatles nebo Kinks a moderní popové hvězdičky - třeba i v tom, že většina moderního popu vůbec neřeší změny hlasitosti v rámci písničky - všecko to bouchá v jednom levelu a šlus. Ale zjevně to má svoje posluchače, ať si to užijí, já si užiju něco jiného (a občas i nějakou tu popovku, pokud je něčím zajímavá)
    GREW
    GREW --- ---
    BURKHAR: Muzu tedy poprosit a par prikladu nake hudby pro narocnejsi posluchace? Ja abych se pripadne, jako ta "luza, plebs a hovno", pripadne trosku vzdelal :)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PATISLAV: obecne se zabava "zjednodusuje". Hezky je to videt treba u her. Ale je to pomerne snadno vysvetlitelenj jev... Jde o to zalibit se co nejsrsimu publiku a proto vydelat nejvetsi balik (a asi nemuzi jit o samotneho umelce, ale publisher je porad korporace)
    WRNQ
    WRNQ --- ---
    ADELHAIDA:Možná nějaký brněnský syndrom...
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    JAKKILLER: existují objektivní kritéria, jak popsat, zda je nějaká hudba inovativnější než jiná a je dost jasně doloženo, že hudba používající zažité postupy, je obecně vzato výrazně populárnější než jiná. Z nějakého důvodu se u výtvarného nebo filmového umění smí hovořit o klišé nebo o fádnosti, omšelosti, ale u hudby je to takové tabu, které vždy zaručeně vyvolá podrážděné reakce. U hudby jako by byl imperativ, že každému se líbí něco jiného a nesmí se říkat, že je něco klišé nebo stokrát použitý motiv. Samozřejmě teď nemluvím zrovna o Daft Punk a o nezávislé scéně, ale obecně o mainstreamu a jeho trendech.

    Vlastně je to docela tematické do Před a Po. Populární hudba se postupně zplošťuje jak ve zvukové bohatosti, tak v dynamičnosti, použitých melodických i harmonických postupech. Komplexnější hudba, která se dřív běžně probojovala do mainstreamových médií je teď většinou minoritní záležitost pro malé kluby. Ne že by neexistovala, je jí v absolutních číslech možná víc než dřív, ale není moc na očích.

    Why is Modern Music so Awful?
    https://www.youtube.com/watch?v=oVME_l4IwII


    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    Není Burkhar Blondýnka? U ní taky ten sofistikovanej trolling přecházel místy ve všeobjímající nenávist. Když jsme v Před a Po...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BURKHAR: tyvole burkhare, ty už ze sebou taky začni něco dělat, seš rozlezlej v půlce auditek po celým nyxu a v každým druhým ti z něčeho praská žilka na denní bázi. Já chápu, že ti doma jebe, nejsi v tom sám, ale tohle už je pomalu na odbornou pomoc, mebo zvýšení medikace.
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    BURKHAR: Tedy rikas, ze mas nejakou jasnou definici toho co je hudba a jak ma byt poslouchana a predpokladas ze vjemy jsou tak nejak objektivni zalezitosti?
    Monotnicita neni zadny primarni kriterium kvality, zvlast v tomhle pripade kdy jde o zamer.

    Trosku to smrdi snobismem a zkratkovitym myslenim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam