• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARBARDUCHAkeramika
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    BARBARDUCHA: kdyz ja ty veci, co tonuju engobou vetsinou jeste vytiram burelem a to potom ta bezbarva bublinkuje vzdycky... nekdy je to pekny, nekdy to vypada jak sopel...
    BARBARDUCHA
    BARBARDUCHA --- ---
    ROWAN: rozhodne v elektricky peci vychazi transparentni glazura pekne vzdycky. pokud teda clovek co glazuje neni lama a neda tam glazury prilis protoze pak bubla a muze byt jakoby mlecna. transparentni glazury se dava mensi vrstva nez u glazur krycich
    RAEL
    RAEL --- ---
    ROWAN
    ROWAN --- ---
    Tak to jsou potom docela jistota ty engoby, protože je dáváš na syrovej střep a při přežahu se věci až zas tak neovlivňujou. Potom to zanoříš do průhledný a dáš ostrej - mě to vycházelo vždycky docela dobře, ta průhledná glazura vychází plesnivě spíš míň. Já jsem ve škole mívala s kvalitou a vycházením glazur taky celkem problémy, ale tohle mi většinou vycházelo. Měla jsem několik ozkoušenejch glazur se kterýma jsem většinou pracovala.
    Taky záleží na peci - elektrika n. plyn. U plynu závisí v jaký úrovni od hořáků a tak... A na atmosvéře (oxidace/redukce).
    Ale ona obecně keramika je taková alchymie - co jednou vyjde, podruhý ne. Aspoň je vždycky co zkoušet:-)
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ROWAN: on je to risk vzdycky, protoze do ty pece se naklada co se vejde a reaguje to nejak navzajem, takze maloktera glazura vyjde dvakrat uplne stejne :-)) uz jsem se takhle nekolikrat silene zklamala, takze efekty beru, bohuzel je to casteji nejak hnusne vyplesnivele...
    ROWAN
    ROWAN --- ---
    YENNEFER: no, šlemovku můžeš dodekorovat glazurou, před tim než ji vypálíš.... ale udělala bych si nejdřív vzorník, jak to bude s jakou glazurou reagovat - glazura na glazuru je vždycky risk - může to bublat, rozpíjet se, stejkat, krakelkovat.... pochybuju, že budou mít stejný KTR. Ale může to vyvolat dost dobrý efekty.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    ROWAN: my tam mame zase vsechno dozelena... a kdyz si vezmu modrou glazuru, tak vyjde taky dozelena... takze jestli to chapu dobre, tak misto engoby pouziju slemovku, kterou potom jeste muzu ale nemusim dodekorovat glazurou?
    ROWAN
    ROWAN --- ---
    YENNEFER: šlemovka je hrnčířský jíl, který má nižší teplotu tavení, než vypalovaná keramika, takže dojde zesklovatění
    engoba je taky jíl, často nějak přibarvovaný, glazuje se, protože má zhruba stejnou teplotu výpalu jako výrobek, a tudíž, zůstane porézní, pokud jej nevyleštíš, n. nepřekryješ glazurou
    nepravá šlemovka je právě ta slitková, kde jde o směs hlíny a glazury. Nám ve škole vdycky vycházela modrá:-/ Taky by člověk rád jednou glazoval i jinou barvou...
    RAEL
    RAEL --- ---
    YENNEFER: Já se jen vezu (nevím jistě, kde kterou surovinu nakupují moji hlínodárci!), ale myslím, že se tam dají koupit. Zkus odkaz v záhlaví.
    ISIS
    ISIS --- ---
    zdravim vespolek. mam takovou prosbicku. na pristi ctvtek mam mit referat na tema: Keramicka plastika a uzita keramika. nemam z ceho cerpat. mohli byste mi ,prosim ,doporucit nejakou literaturu? dekuji. klidne do posty.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    RAEL: dekuju za vycerpavajici odpoved... kyblicku svinstva tam mame spoustu :-) a jak zjistuju, tak ony i ty glazury si delaj co chtej... jeste dotaz, ty zivcovy kaminky si kupujes v potrebach pro keramiky?
    RAEL
    RAEL --- ---
    YENNEFER: Ahoj Yen :)

    Šlemovka AFAIK je rozmíchaná hlína nebo klidně venku nakopaný jíl smíchaný s vodou do konzistence glazury a tím je nádoba "poglazována" ještě před přežahem a pak pálena na ostro. Barbarducha tvrdí, že správná šlemovka je směs bůhvíjakých humusů a zbytků z dílny které dostatečně dlouho kvasily a hnily a žily vlastním životem někde v kbelíčku ;)

    Mám pocit, že to nějak souvisí s engobama. Jakože je to podobný systém, ale engoby se přežahují a pak ještě přetírají glazurama a pak teprv vypalují. Ale to bude vědět Barbarducha já jsme amatér a zmatenec.

    Zde viditelný výsledek vznikl vmícháním živcových kamínků rovnou do hlíny ještě před točením (to jsou ty bílé puchýřky) a pak tím, že nádoba byla pálena v peci na dřevo přímo v topeništi. Letící částečky popelu z dřeva se přichytávají na nádobu, rozpékají se a vytváří přírodní glazuru. Pálení dřevem je tak nějak umění samo o sobě, neb nikdy nevíš, co vyleze.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    paradni auditko :-)))


    RAEL: muzu se blbe zeptat, jak se pripravuje slemovka? pripadne, jak jsi docilila te krasne struktury? jinak s keramikou teprve zacinam, ale priste sem taky nejake svoje veci hodim :-)))
    RAEL
    RAEL --- ---
    V přípravě jsou ještě vejce
    RAEL
    RAEL --- ---

    Poslední výpal. Nádoba pálená přímo v topeništi. Škvára ode dna byla odbroušena. Vně není glazura, pouze popelové nálety a živcové kamínky. Uvnitř šlemovka (tedy podle Barbarduchy pseudošlemovka neb je to jen hlína s vodou a není dostatečně nechutná a prohnilá ;)
    GASET88
    GASET88 --- ---
    VANHA23: osobne me ty tvary neba ale proc ne a glazura je v poho ale dokazu si ji predstavyt vyuzitou jinak:)

    RAEL:tesim se az to bude v plne krase
    RAEL
    RAEL --- ---
    O víkendu je naplánován výpal. Těším se na výsledky!
    BARBARDUCHA
    BARBARDUCHA --- ---
    RAEL: ja se jeste nezvladla zeptat. pls strpeni
    RAEL
    RAEL --- ---
    BARBARDUCHA: Jasně. U tebe jsem to dělala. takže musím vlastně chválit já tebe za pomoc a rady! Taky se těšim. Je ta hlína k výpalu i na 1300°C?
    BARBARDUCHA
    BARBARDUCHA --- ---
    RAEL: ja te uz chvalit nebudu jestli ti to neva :))
    uz se tesim az ti to strcim do pece :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam