• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    1023
    1023 --- ---
    COMMANCHE: No rád bych něco okolo dvouset tisíc. Bohužel teď víc neuplatim a jezdit nečim potřebuju.Proto se koukám po 2004.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    COMMANCHE: Jenze pri rozjezdu spalis spojku nebo ti to zdechne. A je to presnej opak nez co udela redukce.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    AXTHEB: Dvojku muzes zaradit i u manualu, ne? :)
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    1023: Asi pred rokem jsem si koupil Outbacka z roku 2005. Chvili jsem hledal, protoze nabidka neni velka a i to malo, co se objevuje je vetsinou dovoz z ciziny casto predelane na LPG.
    Ted, jak na to koukam, je vyber o neco vetsi. Nevim, jaky mas cenovy strop, ale napr. toto nevypada vubec spatne:

    Subaru Outback 2.5R Comfort MY 2008 na prodej
    http://www.tipcars.com/subaru-outback-25r-comfort-my-2008-33760016.html
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    COMMANCHE: winter mode > redukce. Redukce ti sice umoznuje rozjet auto z nizsich otacek takze ti nechcipne, ale mas tim pod plynem vetsi kroutak takze to snaz urves.
    Winter mode ti naopak zaradi dvojku takze to neurves, nechcipne ti to uz tak nejak ze samotne podstaty automaticky prevodovky.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    Automat je mozna pohodlny, ale je fakt, ze to proste neni plnohodnotny poctivy AWD. Kdykoliv nejaka elektronika vyhodnocuje stav, v kritickem okamziku muze byt jednoduse prilis pozde :). A zvlast do terenu se leckdy muze hodit i redukce, ktera se dodava jen k manualu.

    Takze abych to shrnul, pokud nekdo neni priznivcem automatu a automat nepouzival, asi bych ho prilis nepremlouval, aby do automatu sel :).
    1023
    1023 --- ---
    4PTO: Asi nic, mě osobně se líbí, má zachovalí interiér, takže asi moc velkou čočku nedostávalo. Ale právě než něco koupím, tak se chci poradit s někým, kdo o tom něco ví a koupi těchto vozů už absolvoval. Já abych pravdu řek tak autům vůbec nerozumím. Kdyby to bylo jednoduché a prodejci neochcávali zákazníky, tak bych ho koupil, ale takhle to bohužel k mé lítosti nefunguje. Zase i když autům moc nerozumím, taky bych chtěl prostě vědět co zhruba mám hledat a následně po selekci dále otravovat přímo někoho dejme tomu s dvěma, maximálně třema vybranejma autama.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: Lamely nebo brzdice. Oprava za 20-30kkc v servisu. Kdyz se s tim zachazi slusne a vcas se meni ATFko tak te to pred pul milionem neceka, na druhou stranu odprasit se to da za odpoledne.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Já si taky myslim, že v manuálu se klidně můžou vysypat synchrony a spálit spojka atd atd.
    Nevim, co se může rozbít v automatu, pokud se s nim zachází slušně.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    1023: Ja mam OTB 1999 2,5l s automatem a musim rict ze zrovna tenhle 2,5l se jim moc nepovedl. Co byly v rocniku 2l tak prej maj vetsi vykon a 3l zase mensi spotrebu. Takze ono se to fakt meni rok od roku. S tema autama je to jako s vinem. Nekdy dobrej rocnik nekdy spatnej. A ze ty lepsi uz byly dyl to je taky jasny. To se jeste delaly auta, aby neco vydrzely. Automat si nemuzu vynachvalit a myty o drahym servisu a slozitosti oproti manualu a tak uz jsou taky pryc. Zenska taky nejdriv prskala a tedka uz ji manual nechava chladnou...
    4PTO
    4PTO --- ---
    DIXIE: tohle téma vyvstává každý měsíc, filtruj, ale jinak máš pravdu
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DIXIE: Automat je slozity dil misto dvou jinych slozitych dilu :)
    A ano, neni to prava ctyrkolka ale v zasade se da rict ze to dane chovani dostatecne emuluje (je neutralni v zatackach, nehrabe podmerecnym mnozstvim kol) a pri rozjezdu na kluzkem povrchu mas radove mensi sanci ze to utrhnes, pac ten prenos z motoru na kola funguje i pri nizkycho otackach aniz bys riskoval ze ti to zdechne.

    Navic je to proste pohodlny.
    DIXIE
    DIXIE --- ---
    AXTHEB:
    1023:
    Rad se poucim pokud nekdo vi jiste ze se pletu, ale mam pocit, ze pouze subaru s manualni prevodovkou jsou "prave" 4kolky ve smyslu trvaleho rozdeleni 50-50, automaty by meli za normalnich okolnosti posilat 90% do predu a 10 dozadu a elektronika to meni pokud ma pocit ze to pomuze.

    Nedokazu dost dobre posoudit do jake miry je to vyhoda/nevyhoda ani do jake miry to bezny ridic (ne rally pilot ;) pozna.
    My jsme automat nechteli hlavne proto, ze je to dalsi zbytecne slozity dil..
    4PTO
    4PTO --- ---
    1023: ten je v áčkách dýl, mě dycky sralo, když jsem na něj narazil, že všude uváděli cenu při leasingu a za hotovku je přitom + 30k :) no a co mu teda bylo?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    I kdyz pravda, nevim jak je na tom automat z 2004, ja mam model 97 nebo tak neco.
    1023
    1023 --- ---
    AXTHEB: To asi ano, možná taky kůli manželce. Ale nevím, klidně se nechám přemluvit. Moje důvody jsou více či méně jedna bába povídala.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    1023: No mam za sebou zimu, castecne stravenou v jizerkach a muzu te uklidnit, ten automat ma limity dal nez tvoje odvaha.
    1023
    1023 --- ---
    AXTHEB: Někde na fóru Subaru jsem četl, že pokud se někam snažíš s tím autem vyškrábat je lepší manuál. Proto jsem automat zavrhl. Já sice budu jezdit hlavně po silnici, ale budu také denně absolvovat cca půlkilák lesní cestou a třemi brody se závěrečným prudkým kopečkem, který je v zimě buď totálně zavátý sněhem a nebo rozbahněný. Jiný důvod nemám.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    1023: Proc nechces automat?
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Dvoulitr se do Outbacků snad ani nikdy nedával, ne?

    A automat jsem původně taky nechtěl, ale už dlouho si řikám, že moje příští auto bude s automatem. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam