• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    CROSS
    CROSS --- ---
    Tak jsem natankoval první nádrž nafty (dostal jsem to s plnou), psychologická hranice 100 CHF za nádrž tímto překročena. Ale první dojmy dobrý. Neni to nijak hlučný, a když přesedám do benzínu, přijde mi, že nemá brzdy. :-]
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    4PTO: odkud?
    4PTO
    4PTO --- ---
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    Z pozice majitele této diskuze mi dovolte 2 poznámky k diskutovaným tématům:

    ad 1 velikost kufru:
    Do legacy se dá při troše praxe z tetrisu naskládat:
    dětský kočárek, skládací postýlka, 4 snowboardy, manželka, 3 děti (12let, 8let a 6měsíců - v sedačce), vybavení na 4 dny na horách a celkem v pohodě vyrazit do alp.

    ad 2 spotřeba:
    po dlouhém zvažování ekonomičnosti benzínového přeplňovaného motoru, při dnešních cenách benálu a výhledům v ekonomické recesi, jsem došel k závěru, že je třeba si užívat silné, výkonné a odpovídajícně žeroucí motory dokud to jde.

    Při jízdě na delší vzdálenosti se mi vyplácí nákup "premiového benzínu", trochu sníží spotřebu a zlepší výkon, ale zase je dražší takže přínos je v tom, že mám pocit že jsem autu dopřál nevídaný luxus...
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: no jasně, já se taky nijek nebránim, o nic nejde. ;-]

    Co se týká Shellu, tomu se obecně vyhýbám, mám totiž pocit, že má pověst předraženýho paliva a tankuje tam tim pádem míň lidí. Takový sebenaplňující se proroctví. ;-]

    Že bych někdy na nějaký palivo ujel míň nebo víc jsem nicméně naposledy pozoroval asi před 15 lety se Š120, od tý doby se na mý spotřebě vždycky projeví spíš styl jízdy. K tomu musim přihodit pro mě fascinující číslo, že výlet po dálnici z Lausanne do Luzernu a pak přes kopce včetně Grimselpassu a údolím Rhony zpět jsem i s cca 350 kg posádky udělal 8,28 na sto, což je o tři deci pod mým průměrem za poslední půl rok. A to jsem to nijak nešetřil.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Jo ale loni jsem bral u Benziny v Telči normální natural 95 a taky to jelo znatelně líp. Zajímavý bylo, že před tou pumpou byla fronta aut. Asi místní věděli, že tam čepujou dobrou šťávu. :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    CROSS: OK. Já ti nic neberu. :) Mám prostě radši benzín.

    4PTO: Carreru 100 jsem nezkoušel, jenom 95 a ta mi se spotřebou nehnula. V-pover jsem zkoušel 95 i 100. Ani prd. Až teď s tou Vervou 100 jsem měl pocit, že to jede samo, sotva se dotýkám plynu. :) Bral jsem ji v Praze na Argentinský. Asi měli zrovna čerstvou várku a neměli všechny oktany vyprchaný jako Shell.
    4PTO
    4PTO --- ---
    IKSIK: souhlasim, na vpower95 najedu míň než na carreru 100
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: chápu, i když mně přijde špinavej a smradlavej diesel tak akorát v přečipovaný oktávce, ze který někdo zkouší vyrobit v garáži dragster. Krom toho, vejfuk kouří ven (takže ho necejtim), a vnutili nám filtr pevnejch částic, takže za ty peníze mám ekologický svědomí čistý. ;-]

    (Jinak můžu prohlásit, že kdyby mi ekologická mafie nesebrala 2.5 Turbo, tak jsem šel do něj; takhle mi tu naftu vlastně vnutili.)

    Forester 2007 taky spotřebu neukazuje, ale mám na to spreadsheet. ;-] Kvalita paliva spotřebu určitě ovlivní, plus pak nemusim přemejšlet, jestli za blikající kontrolku motoru může benzín z Globusu nebo z Agipu na Rozvadově (stalo se jedenkrát). U Vervy bych se bál jen toho, že šetřivej motorista se jí vyhýbá, takže si poleží v cisterně déle než zdrávo. Na frekventovanejch stanicích to asi nebude problém.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    CROSS: Jasný. Jak řikám, mě diesel přijde špinavej a smradlavej, ale pokud bych najezdil několik desítek tisíc km ročně, tak už bych ty náklady nade mnou zvítězily. :)

    Když jezdíme hodně po Praze, tak to máme za 12l/100km. A pod 9 jsme se ještě nedostali. Nejvíc km na cca půlku nádrže jsme najeli s benzínem Verva 100 od Benziny. Jenže druhou půlku jsme projezdili po městě, takže je to zkreslený. Ale i tak to možná bylo kolem osmi. Nevím. Musel bych to zkusit znova a hned dotankovat. Bohužel naše Legacy 2.generace má jenom mechanický číselníky a spotřebu neukazuje. Musím to počítat na kalkulačce na benzínce.

    Jo a pánové, ještě to nemám přesně spočítané, ale přijde mi, že ta Verva 100 i když je drahá jako prase, tak sníží spotřebu natolik, že se vyplatí.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: závidim ten šestikvaltík .. já mám jen 5 v OTB.
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: no a jakou máš teda spotřebu? (Ptám se mj. proto, jestli je fakt realistický to stáhnout o 3 litry provozováním jinýho auta alespoň přibližných užitných vlastností.)

    Jinak za sebe a přechod na diesel: vybíral jsem mezi novým benzínovým dvoulitrem a dieselem. Nakonec jsem šel do dieselu, protože - jako T_MAX - jsem měl zajímavou nabídku, krom toho převodovka v dieselu je konstrukčně novější než v benzínu (podle prodejce ergo celkově lepší), nemám vůči dieselu zásadní odpor a budu míň často tankovat. (Kdovíproč má diesel i větší nádrž - 64 vs. 60 u benzínu.)

    Najezdim toho tak kolem 35 tisíc za rok, denně kilo do práce dělá svoje, takže i z provozního hlediska to diesel snese (tj. zahřeje se a tak). S nákladama nevim, ještě neznám reálnou spotřebu a nafta je tu dražší než benzín, ale zase výlety do Čech přes Německo budou příjemnější s šestikvaltem.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Tak to už se každopádně vyplatí. To už bych do dehtu šel i já. :)
    Já těch 5 tisíc za rok stejně vyhodim za kraviny. Takhle máme auto, se kterým se mi strašně dobře jezdí, tak ať se nažere. :)
    Ale i tak pořád přemejšlím co udělat, aby to nebylo tak moc hladový. Ještě dám novou lambdu a udělám pár dalších blbostí a uvidí se.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: Jsem rád, že na to máš stejnej názor jako já :)

    Já koupil naftu kvůli tomu, že jsem měl dobrou nabídku a že jsem potřeboval uspořit na nákladech .. sice toho nenajezdim tolik, ale kolem 30 tis. ročně se to pohybuje .. tam už jsou 4 litry na spotřebě docela rozdíl :)

    vychází mi to cca 40 tis. kč ročně rozdíl a to je znát ..
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Mě normální benzíňák nevadí. Nedělá mi ani problém čuchat zblízka k výfuku běžícího motoru našeho Lega. A zplynovat benzín mi taky přijde divný. :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: A k tomu jsi došel jak? :-) Mě to vychází na asi 5000kč ročně při rozdílu 2l/100km. Při koupi nějakýho úspornýho (ale benzínovýho) Nissana by se ještě musel propočítat rozdíl částky mezi prodejem starýho a koupí novýho, atd. A nakonec z toho stejně vyjde, že nejvýhodnější je nemít auto žádný a v případně nutnosti si ho půjčovat v půjčovně. :-)
    Dojezdíme Súbo a pak teprve budeme koukat po něčem jiným. Třeba už nebudeme potřebovat kombajna a bude se jezdit na elektriku. Co já vim...
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: hm, zatim co benzíňák s plynem voní :D

    Podle mě je to takhle: Kdo chce jezdit ušlechtile, má boxera s benzínem, kdo chce šetřit, má boxera s dieselem a kdo nemá kapku vkusu a citu, zplynuje benzín :)

    (tááááááák a teď může začít flejmwór!!!) :D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: FUJ! Diesely nesnáším. Hrozně mi smrděj a zvuk tédéíček pumpedýze mi trhá uši!
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    AXTHEB: nojo, to je fakt :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    T_MAX: Tak starší kočárek nepotřebuje a spí v normální posteli, přeci jen už sou jí 3 roky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam