• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    DBR: tak jo snad mas pravdu asi se prestanu bat a proste to risknu timhle stylem a uvidim co to udela :o) i jeden servisak mi rikal ze se nemam bat ze prinejhorsim kdyz to chroustne a zacne protacet tak holt pojedu vic na ostatni kola :o)


    SCOOBY: jj SelfFix... bohuzel mam pocit ze touhle dobou uz je zavren myslim ze pred par mesici vyhlasili konecnou... skoda byl to moc zajimavej projekt.


    IKSIK: tak jo tak ja si zas omeju prirozeni vlaznou vodou a zacnu se venovat jinym radostem... treba tem rozvodum jak jsme se o nich bavili posledne :o)))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Tak tu vůli mám na obou vnitřních kloubech a nic zvláštního to nezpůsobuje. Jede to úplně normálně. Co je uvnitř, to záleží na typu auta. Na jedný Impreze jsem se setkal se třema kuličkovýma ložiskama, na svým legacy mám šest koulí v kleci jako ve vnějším kloubu. On ten vnitřní kloub se hejbe o pár stupňů v rámci pérování, takže i když to vyhází vazelínu, tak se asi hned tak nezničí. U vnějšího je to horší, tak se ještě k tomu zatáčí a o velkej úhel. Ale koupil jsem je na aukru za těch 625kč a jede to bez problémů.
    A k těm kolíčkům. Problém je, že ta díra pro kolíčky je snad vyvrtaná až na složeným autě a nějakou ruční vrtačkou. Jinak si nedovedu vymyslet důvod toho, že do ní kolíček jednou zaklepneš úplně v pohodě pomocí kladívka a křížovýho šroubováku a v jiným případě nemáš šanci dokud pouzdro na hřídeli nepootočíš o půl otáčky. Já než jsem si na to vzpomněl, tak jsem oba kolíčky rozmlátil. Je pravda, že bez kolíčků to pouzdro nesjede ani za jízdy, ale svědomí by mi nedovolilo to tam jentak nechat, tak jsem do toho šoupnul klasický roztahovací závlačky. Tuším, že průměr 6,3mm tam pasuje s minimální vůlí. Ještě jsem jim musel trošičku pomoct kladivem. A jezdím takhle dodneška bez problémů.
    Spíš je problém, že po týhle práci je úplně všechno v garáži upatlaný od grafitový vazelíny včetně obličeje mechanika, kterej by pak mohl z fleku dělat kominíka a nikdo by nic nepoznal. :)))))
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    have you seen? www.awd.cz/subaru-impreza-wrx-sti-wagon-verze-6
    219K
    SCOOBY
    SCOOBY --- ---
    PALMEX: subaruhk.cz ? ale imho bych radši jel k Bímovic...
    JESSE_MORENO: někde v Praze byly servisní místa k pronajmutí se zvedákem za hodinovou sazbu, zkus to pogooglit, já bohužel nemám know-how abych to využil, ale z nějakýho důvodu si to pamatuju...
    4PTO:ta cena není nesmysl, při ceně repase automatu nebo origo výfuku...ale za pět let propad na ňákejch 10-15% kupní ceny je teda masakr...%-(
    4PTO
    4PTO --- ---
    TOMYK: pravda, bude to bez dph..
    DBR:taky bych to nechtěl, na provoz to bude drahý dost no
    DBR
    DBR --- ---
    4PTO: to neni tak ujeta cena
    prijde mi jen ze ma najeto trosku vic hodne osahanej volant, obrouseny plast u spousteni oken ..... z fotek to je o nicem chce to videt v realu
    on Subo chce malo kdo navic 3l v automatu ... za posledni 2 mesice jsem videl cca 15 aut ktery prosly do uzsiho kola a 2 z toho nemely stocenej tachometr ...... vlastne 3 to jsem nakonec koupil
    DBR
    DBR --- ---
    PALMEX: kouknu snad bude aktualni
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    DBR: kontakt na pana Polaka z Hradce??
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    4PTO: no, sice 240 k najeto, docela dost zere na dnesni ceny (mel jsem to pujceny a pohyboval jsem se tak na 15ti.) povinny ruceni taky neni zrovna za prd.. ale tedy cena s dph cca 160 k je dost dobra.. zajimalo by me, jak to vypada v realu.
    4PTO
    4PTO --- ---
    pokračování pořadu podezřelé ceny :)
    Subaru OUTBACK 3.0 V6,ČR,SERVISKA, 2007, 3000cm3, 180 kW, na prodej - otomoto.cz
    http://otomoto.cz/show?id=C25013932
    DBR
    DBR --- ---
    ad Kloub, tak tak delal jsem to uplne stejne na obou Legacy, vymenil mazetu, dal novou vazelinu a bylo, menil jsem ho snad jednou cca po 320 tis kdyz uz mel hoooodne velikou vuli ...
    Lesnik 92Kw ma podle me hodne neznicitelnej motor , pamatuju ze cukani a trhani mi na jednom Legacy delalo prave zapalovani ( proseklej kabel a stary svicky)

    BTW na prvnim Legacy cca 280 nez mi ho ukradli na druhem cca 320 ....
    pri srovnani s naftovym Outbackem temer bezudrzbove vozy ( nebylo to spatny svezeni ale jako soukr. bych ho nechtel vzhledem k cenam oprav )
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    nicmene tady me zas trochu neco zneklidnuje : http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?p=17171

    konkretne tento post:

    @@@@@@@@@@@@
    hoj,
    mám pocit, že zbytečně plašíš:) Já mám na autě to samé a není to podle mě žádný problém, ale normální stav. To zelené pouzdro kloubu má oproti tisícihranu trochu vůli a kolíček slouží opravdu jen jako pojistka proti sesmeknutí při montáži. Geometrie nápravy neumožňuje aby hřídel sjela z tisícihranu při plném stlačení i vyvěšení kola, takže je to opravdu jen pojistka pro montáž. Pokud ti ten kolíček nyvyjíždí samovolně ven (což dost pochybuju) tak není důvod něco dělat. Podle mě by tam stejnou službu odvedl ohnutý hřebík...

    Hlavně nic nevrtej - jednak to asi vzhledem k použitému materiálu nejde a hlavně není důvod. Neboj se, že by to konstruktéři od Subaru nedomysleli:) Taky jsem ještě neslyšel o nikom, komu by se rozbil vnitřní kloub hřídele. Vnější občas odejde, ale vnitřní je nafurt, pokud nepraskne manžeta a nevyhází to všechnu vazelínu. Prostě to neřeš...
    @@@@@@@@@@@@

    takze je ten kloub nafurt ale jen kdyz nepraskne manzeta a nevyhazi vazelinu... kdyz ale praskne a vyhazi hodne vazeliny pak? :o)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PALMEX: forester rv 2001 atmosfera ta 92kw

    motorem nestras! :o) kdyz jsem u Kofilky kontroloval v lednu svicky tak ty dve co jsou pristupny docela v pohode byly doblity vod voleje, on rikal ze to muzou bejt dve veci ale uz nevim jaky :oD od ty doby jsem to zapomnel resit, neni cas...

    pro me momentalne kdyz potrebuju nalejt love do podvozku to rana je kdyz jsou to veci co bych si umel udelat sam... nad GO motoru fnukat nebudu bo na to bych si netroufl :o)




    DBR: kecam blbosti samozrejme homokinetak je ten u kola, mi prdla manzeta a vyblil se olej z toho bazmeku co je u prevodovky pod manzetou... vnitrni kloub poloosy tomu rikaj... ale podle toho co ctu tady http://www.subaruclub.cz/forum-tema/poloosy-legacy-31151 to muze bejt uplne v klidu takze mozna prestanu plasit, vymenim ty manzety naseru tam novou vazelinu a budu cekat co se stane priste :o)))
    DBR
    DBR --- ---
    JESSE_MORENO: co tohle ?
    Homokinetický kloub SUBARU (2414811605) - Aukro - největší obchodní portál
    http://aukro.cz/homokineticky-kloub-subaru-i2414811605.html
    DBR
    DBR --- ---
    PALMEX: hele zkus Polaka v Hradci, on je sice zvlastni ale umi to a umi to dobre na prvnim i druhem Legacy mi hodne pomohl. ale che to pevny nervy on je fakticky samorost .....

    JESSE_MORENO: taky na to nemam prostor , nez bude tak si pockam .....

    BTW Subaru kladno dost prekvapilo s cenou za navigaci ( vestavenou) poprve kdyz mi to rekl tak jsem myslel ze si dela srandu .....
    ted jen musim zjistit jestli tim ze ji tam dam pujdou navolit normalni jednotky a ne ten imperialni bes co tam mam ted ....
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    JESSE_MORENO: co mas za rok a motor???

    rekl bych dle toho cos napsal ze mas dva odlisny problemy....ten pocit cuknuti, jakobys pustil plyn a znovu seslapl, nekde mezi 4500-5500ot/min (tzn v nejlepsim tahu) znam velmi dobre...delala nam to impreza 99 gt - tam jsme to vyresili az vymenou celyho motoru.,..na pricinu neprisel ani osbni mechanik ani panove z AWD natoz v autorizovanejch servisech...Ted mi to dela legacy gt (1992, 147kW) a taky zatim tapu...

    Ten zbytek bude spojkovej problem...vymena spojky neni az takova rana, je to spotrebni dil...jednou za cas ji proste vymenit musis...

    Kdybys prisel na nejaky novinky okolo toho cukani, dej vedet
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    DBR: mno coz stejne znamena vsechno dolu... ach jo me tak sere ze nemam zvedak ja tyhle vsechny veci umim a takhle zas vyklopim uplne zbytecne love za praci ktera je uplne jednoducha.... to uz samo dam radeji rovnou novou spojku bo jsem pintlich a nez abych to nekoho za desitku nechal delat znova za rok...

    Subaru Kladno zkusim

    achjo kluci, nedelate mi radost, vubec ne :o)))
    SCOOBY
    SCOOBY --- ---
    JESSE_MORENO: já u atmo imprezy měnil spojku ve 120kkm, jestli jsem ji za 20kkm dodělal já a nebo důchodce co to měl předemnou nikdo neví, páč pár kkm po výměně dostala reza ránu a nebyla možnost odzkoušet, jestli jsem hovado já a ve 140kkm bych tím pádem býval potřeboval další.... :-)
    DBR
    DBR --- ---
    JESSE_MORENO: s tou spojkou, presne tohle me udela outback v nafte 2x za sebou , dost me to vydesilo ..... od te doby to neudelal ( mel cca 170tis.) a uz ho nemam ..... spis pritlacna pruzina nez spojka myslim .....
    kloub jsem nekde videl v inzerci , a patrne ho budou mit za rozumny penize Subaru Kladno .....
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    mno... ale tak zas muzes mit dobrej pocit ze vis co v tom mas ted :o)

    ja jsem se o vikendu pustil do nejake prvni udrzby protoze porad nemam cas zajet do servisu takze jsem si vymenil olej, filtr, vzduchac, predni kotouce a desky a hlavy axialnich tahel rizeni...

    kdyz jsem byl pod autem zjistil jsem ze uz mam vetsinu vazeliny z poloosy vyblitou a kdyz byly zvednuty kola a ja s tim zkousel tocit sem a zpet tak mi prislo ze uz v tom tak divne trochu rumpluje... jsem zvedav co bude... zatim jsem koupil jen ty manzety na stranu k prevodovce ale bojim se ze to uz nebude mozna stacit... ale nemuzu nikde na netu sehnat ten homokinetak u prevodovky... nevite nekdo?

    a pak me porad zlobi ABSka, cas od cas v ostrejsi zatacce se rozsviti a zustane uz svitit a v jeste o neco ostrejsi zatacce dokonce zacne od nektereho kola (nejsem ani schopen odlisit jestli predni nebo zadni) vibrujici zvuk jako kdyz se jede po bile care na dalnici... ani v jednom z pripadu brzdy nepouzivam :o(

    Cas od casu pri zrychlovani mam takovy pocit jakokdyby klouzla spojka... nestava se mi to pri rozjezdech atd ale spis pri zrychlovani z 50ky na 100 (najezd z magistraly na dalnici) se stane ze seslapnu plyn, zrychluju a pak kdyz se to uz chytne do otacek a mel by ten nastup rychlosti byt nejlepsi (3 kvalt 60/70km) tak najednou jako bych plyn na pul vteriny uplne pustil a pak zas seslapl, kdyz to tahnu fakt prasacky na tu trojku tak ta ctyrka po tom co pustim spojku vylitne do vyssich otacek a jakmile se to jakoby vzpamatuje a zjisti ze uz je spojka v plnem zaberu tak se to zakucka a otacky spadnou o tech cca 500 - 1000 tam kde dle rychlosti maji zrovna byt.... stejne tak mam pocit ze nekdy i jen pri vyjizdeni obrubniku na chodnik atd se zacne palit spojka.... myslite ze to uz muze signalizovat odchod spojky do vecnych lovist? mam cerstve pres 200k, to by mohlo byt docela pravdepodobne ze doted spojku nikdo nemenil a pokud to neni stoceny tak pri 200k uz muze mit svy nej. leta za sebou co?
    4PTO
    4PTO --- ---
    spojková lamela 1000,-
    spojkové ložisko 2010,-
    převodovka 6500,-
    oil převodovka 75w90 1400,-
    ložisko setrvák 100,-

    těsnění pod hlavy, simeringy vačky, klika 5190,-
    klikovka 3000,-
    šálky klika, ojnice 4064,-
    ojnice /sti/ ks 1000,-
    hlavy (simeringy, brus, sedla, ventil vůle, blok brus) 3500,-
    rozvoďák 1480,-
    oil filtr 154,-
    oil motor zajížděcí 10w40 500,-

    poskládání motoru 10k
    motor vymo/zamo 3k
    skříň vymo/zamo 1k
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam