• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SCOOBY
    SCOOBY --- ---
    PALMEX: ta je super, tu měl kdysi green z ltbčka nebo byla firemní co já vím, to bylo genialní auto! Akorát bych se dneska reálně bál její bezpečnosti v denním provozu a dostupnosti dílů... ?
    PALMEX
    PALMEX --- ---
    BISCUIT: V tom případě ti doporučuju Justy, starou v manuálu (ne ten swift), ale tu se 4kolkou na čudlík v šaltpáce. Ve švajcu bejvaj ještě k mání i takový co jim neni vidět zkrz podlahu. Měl jsem jich několik a je to auto k nezaplacení. Vyjede s dobrejma gumama fakt všechno, je to koza uskákáná co proskočí ledasjakou závějí (samozřejmě musíš plnej) a žere přes zimu kolem 8l přes léto pak trochu míň (tim, že mužeš vypnout awd) S olejem nebejvaly problémy. V čechách ani v blízkym okolí už bohužel nejsou k mání
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: ESP (Electronic Stability Program, Elektronický stabilizační program)
    Systém umožňuje zabránit smyku vozidla (v zatáčce nebo při prudkém vyhýbacím manévru) přibržděním vhodného kola nebo snížením kroutícího momentu. Zahrnuje systémy ABS, EDS, EBV, ASR, MSR. Navíc obsahuje snímač úhlu natočení volantu, příčného a podélného zrychlení a rotace vozu okolo těžiště. Řídící jednotka ABS/ESP vyhodnocuje údaje snímačů asi každých 7 ms. Kromě zásahů do řízení motoru je možný zásah i do automatické převodovky. O činnosti ESP je řidič informován blikáním kontrolky. Funkci ESP/ASR lze vypínačem vypnout např. při jízdě se sněhovými řetězy nebo vyprošťování z hlubokého sněhu.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: asi
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: To je nějaký přibržďování jednotlivejch kol?
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    Pochopil jsem, že je to taková blbost, která ti při prokluzu jednoho kola upravuje rychlost zbylejch 3 pro stabilizaci auta - zabrání to třeba hodinám na ledu apod.. Takže když jsem couval z tý závěje, tak jsem s tim prostě ani nehnul .. vypnul jsem ESP a heenheeeeeeeen, byl jsem venku :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Ani nevím, co to znamená. :-P
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    z loňský zimy mám poznatek .. když stojíte v závěji a chcete vyjet, vypněte si ESPčko, než začnete nadávat na subaru :D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Já to taky používám spíš na popojíždění v zácpě a na rozjezdy do kopce s těžkým přívěsem. Hory nemám rád a nejezdím tam. :)

    Jinak ale můžu potvrdit, že i když má moje Legacy (a starší Imprezy) jenom viskozní spojku na mezinápravovým difu, tak se to dokáže prokousávat závějema až mi sníh leze na čelní sklo. To už se musím sám snažit, abych odlepil jedno kolo vepředu i vzadu a nemohl vyjet kopec. :)

    S další viskózou na zadní nápravě už bych byl snad schopnej do toho sněhu razit tunely. :))))
    CROSS
    CROSS --- ---
    yy, s redukcí jsem taky jezdil po městě nebo v kolonách na dálnici. Oproti Nivě, kde se na její zařazení muselo zastavit, to byl fakt luxus. Občas se mi zasteskne, protože jednička dvojka v dieselu mi k srdci nějak nepřirostly.

    Biscuit: no když v Grenoblu, tak na nějakou Nivu bys tam možná taky narazil. ;-] Ze zvědavosti jsem koukal na francouzskej Autoscout24 a teda za 1500 éček nic moc výběr.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: Souhlas, že redukce je na hory super .. Já s ní teda jezdil i po městě :) Škoda, že jí nemá i nafťák ..
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    BISCUIT: Impreza v kombíku má redukční převodovku. Doporučuju. ;-)
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    BISCUIT: Ok, v týhle cenový kategorii to chápu, tam naftu ani neseženeš ..
    BISCUIT
    BISCUIT --- ---
    T_MAX: naftu na zimni popojizdeni v starym aute fakt ne. Proste z grenoblu nastoupam cca 1100m domu, takže váha auta se fakt nechá mnohokrát zaplatit. Koukám proto po autech jako Subaru Justy, Impreza, Suzuki Jimi, Baleno. Rozpocet tak 1500EUR
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: No tak si dá podložky nad tlumiče a kola z Forestra. :)
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    BISCUIT: Tak si kup naftu, ne? Zásadní je i to, že Rézu daleko dřív posadíš na břicho a pak je ti AWD k hovnu .. Já trávim na horách taky dost času a nepozoruju nějak extrémně zvýšení spotřeby (max 10-15%) .. Když jedeš dokopce, musíš taky někdy zkopce, ne? :))

    Nějak zásadně žral olej jenom 2,5i kvůli konstrukční vadě .. ostatní motory jsou bez problému. Stačí běžně kontrolovat.
    BISCUIT
    BISCUIT --- ---
    T_MAX: vaha je zasadni velicina. tady porad stoupas velky prevyseni. Forester by me sezral zaziva. Jaka je teda ta spotreba oleje u boxeru? Dik
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    BISCUIT: hlavně teda na hory bych si radši koupil forestera, nebo OTB, než rézu ..
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    BISCUIT: V zimě do toho v klidu nalej nějakej Mogul 10W40. Nebo Sunoco je docela dobrý a levný. Spotřeba 1.6 by měla bejt skoro stejná jako u 2.0, ale jede to mizerně. Do hor bych si vybral radši ten dvoulitr.
    Tipy na co si dát pozor moc nemám. Pokud chceš levnou, tak to už asi bude trochu rozkvetlý. Z motoru by se neměly ozývat žádný divný zvuky. Ložiska, kulový klouby, nápravy obecně. Jediná specialita u Subaru, co mě napadá, tak zkus někde na parkovišti dát plnej rejd a jezdit chvilku dokolečka. Mělo by to jet plynule a z převodovky by se neměly ozývat žádný divný zvuky, rány apod. Když zvedneš některý přední kolo na hever, tak s ním zkus otáčet. Mělo by to jít jenom pomalu a hodně ztuha. A jinak platí klasická zásada, že za ty prachy musíš mít z toho auta dobrej pocit. :)
    BISCUIT
    BISCUIT --- ---
    Ahoj, bydlim ted na horach a ceka me cca 5 mesicu snehu. Zvazuju nejakou levnou Imprezu. Mate nejaky tipy na co si dat pozor? A jak je to s olejem a boxerem? Kolik ho mizi a jakej tam lejete? A jak je to se spotrbou u 1.6 90hp. Diky!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam