• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    CROSS: jo, mas jednoznacne pravdu. jasne ze je asi lepsi a jednodussi poridit XT, nez to dohanet picovinama.. me jen ciste zajima co lze a co ne :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    KODEXX: no to je mi jasný, já si jen říkám, jestli neni jednodušší (a spolehlivější) místo honění poníků pochybnými způsoby prostě pořídit auto s výkonnějším motorem. Taky třeba - alespoň můj - Forester 2.0 z r. 2007 měl na zadních kolech bubny, a tak; výkon by měl jít ruku v ruce s dalšími parametry toho auta. Ale to jenom tak teoretizuju od stolu.
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    spis jsem mel na mysli neco, cim by se menily ty mapy ridici jednotky..
    CROSS
    CROSS --- ---
    KODEXX: Jestli by nebylo jednodušší prodat dvoulitr a koupit 2.5XT...
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    tak diky vsem za vycerpavajici odpovedi.. ptal jsem se i jinde a bylo vtipny jak kazdej rika neco jinyho..
    a LUBANCZ to teda asi rozlousk.. kort s tim placebo efektem ;)

    LUBANCZ: a ten dual boost controller by mi do forester sel? :) (jen me to zajima)
    CROSS
    CROSS --- ---
    LUBANCZ: dík, šlo mi asi o to "nouzový" použití (vím o tom prd, ale když vidim každej den, kolik lidí tim tady jezdí jen tak do práce, tak si řikám, jestli do toho všichni lejou jenom 98 nebo co tam patří)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    CROSS: jde to prizpusobit... Otazkou zni, proc to delat... Pokud se snazis zvedat vykon jen nepatrne pomoci sani, vyfuku, zvednuti tlaku turba, tak musis doladit jednotku a nejlip i predstih, aby vse skutecne fungovalo a podavalo co nejvyssi vykon, coz je vetsinou prioritou pri uprave.. Takze ze serie a pri zachovani urcity zivotnosti internals se dostanes na 330-350hp na puvodnim turbu a cely soustave.
    Tim ze snizis predstih, doladis mapy v jednotce treba pro N95 tak budes mit treba jen 280hp a nebudes moct vyuzivat plnej rozsah upravy.

    btw. STI bere "nouzove" n95 tusim do 2005 roku ne? Vim ze 01-04 se prizpusobovaly celkem normalne, sice to nebylo uplne optimalni ale auto na to fungovalo :)

    Jinak samo existujou veci jako dual boost controllery napojeny na jednotku, kdy mas treba 2-x rezimu. Ktery muzes i behem jizdy, popripade podle toho co mas v nadrzi natankovano pouzivat :)
    1) 250hp - n95
    2) 280hp - n95 (ne moc optimalni)
    3) xxxhp - n98
    atd..
    CROSS
    CROSS --- ---
    LUBANCZ: že jsem tak smělý, STI na vysokooktanový benzín jezdit musí, nebo se do toho dá lejt i 95 a jednotka se přizpůsobí?
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    TOMYK: jojo, samozrejme to nema takovej efekt jako klasicka dekarbonizace ale jednou za cas to tomu prospeje.. Kazdopadne lejt to do auta ktery nehybe s predstihem, nema upraveny zapalovani je jen placebo efekt nebo zbytecnost (pokud se bavime o zvyseni vykonu).
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    LUBANCZ: přesně, slyšel jsem, že to je dobrý občas projet pár km na vysoceoktanový, zlášť pro auta s plynem, čistí to motor. Right?
    4PTO
    4PTO --- ---
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    KODEXX: pokud tvoje jednotka umi na zaklade dat z knock senzoru upravit predstih/zapalovani na agresivnejsi casovani, tak to smysl ma :) coz umi v serii jen par aut (evo, sti, lfa apod.) popripade auta vybavena standalone jednotkou..

    Pokud ne (jakoze ne), tak to nema zadny vykonovy efekt, maximalne si tim budes lehce dekarbonizovat motorovej prostor :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    ...a u ÖMV prý jsou ty lepší benzíny opravdu lepší.
    Ale nemůžu posoudit. Benzín používám jen pro startování motoru a jeho zahřátí nad 40°C. :-)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    KODEXX: Já jsem onehdy celkem poznal rozdíl, když jsem natankoval obzvlášť drahou Vervu 100 u Benziny. Jelo to trochu líp a žralo trochu míň. Ale finančně se to, myslím, nevyplatilo tolik, abych to tankoval pravidelně.
    Za to Želví-póvl 100+ u Shellu je tragédie a vyhozený peníze.
    CROSS
    CROSS --- ---
    KODEXX: jsem v tomhle konzervativní a lil bych tam pouze palivo, doporučený výrobcem. Tenhle Forester má podle mýho (na atmosférickej dvulitr) slušnou dynamiku na to, aby bylo znát, když tam budeš lejt 98, 100 nebo co já vim. Už si nevybavuju, jestli manuál připouštěl 98, řekl bych spíš naopak, v některých regionech možná i méně oktanů než 95.

    Ale to je jen můj dojem, nejsem technicky vzdělán.
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    zdravim,
    co si mysite o liti vice oktanoveho benzinu do forestra? ma to smysl? 2.0 2007
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    NAILER: Ta cena by neměla bejt smrtící ani v Kanadě. Ale jestli chceš opravdu hodně šetřit, tak vyměň jenom zadní, ale i s pružinama.
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    NAILER: vymen vsechny, tam kde ses mas docela levny stavitelny kayaby agx + pruziny od teinu a mas na par let vystarano :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    NAILER: nevim jak v tvém případě, já jsem měnil jenom zadní, ale především proto, že už to měly za sebou, takže v principu nevidim problém ve výměně jen páru. Jinak pružiny bych měnil taky v páru.
    NAILER
    NAILER --- ---
    je správný / má cenu měnit jen zadní tlumiče, nebo radši všechny naráz? otázka peněz, jestli teď vyměnit zadní (který mám totál vymlácený) a pak pošetřit a dát i přední, nebo někde sebrat prachy na všechy naráz. ty tlumiče budou stejně nějaký laciný aftermarket... mám nechat rovnou vyměnit pružiny? když jsem se naposled díval, tak mi přišlo, že jedna pružina už si trochu sedí sama na sobě v poslední otáčce... (a pak - jde vyměnit třeba jen jednu pružinu, nebo se zase musej všechny?)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam