• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    4PTO
    4PTO --- ---
    JESSE: domluv se SCOTTem kdy se můžem přijet podívat na stíhačku a projedeš se aspoň gtčkem ;) , bydlím teď v Praze a auto tu mám sebou..
    Jinak gt není zas taková hračka, volil bych rozhodně SCOTT7279
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    SCOTT7279:
    J3RRYNA:
    LUBANCZ:

    RHD jsem mel cca pul roku a jezdil jsem s tim po svedsku a sice vim ze to jde ale ty problemy s predjizdenim jsem presne mel a do tohodle auta bych to nechtel ani nahodou, bych to nekde povesil uz jen kvuli tomu rizeni :)

    Prehozeni rizeni za tunink nepovazuju to je fakt a pokud bych se celkove vlezl do budgetu kterej chci tak by mi asi bylo fuk ze to auto po tom co ho koupim a pred tim nez zacnu jezdit nekde mesic dva stoji na upravach...

    Ale zaroven bych byl rad aby vetsina tech veci byla bezne dostupnych (dily) to co tu prave resite u miciny atd. co me na tom subu laka hodne je prave to ze clovek muze mit auto relativne pouzitelny ve meste s autosedackou a servisovatelny naprosto standardne za normalni prachy a na druhou stranu i hracku... tyhlety GC8 atd. veci tohle splnujou?
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SCOTT7279: Se vším souhlasím, Type R jsem dokonce měl možnost řídit a ve srovnání s GTčkem je to prostě úplně jiný vesmír...

    Já jen k tomu: "Já svojí STI Type R koupil před 2 rokama za 130t Kč...." - předpokládám, že RHD ? Jako, je fajn, že RHD auto u nás už v klidu přihlásíš, ale já osobně bych plánoval to mít nejen jako trackday auto (tam by mi to bylo putna), ale taky jako sunday morning hoon auto a přeci jen, i o víkendu brzo ráno se stane, že potřebuješ předjíždět a to si, upřímně řečeno s RHD nedovedu dost dobře představit...

    Takže třeba pro mě osobně by přestavba na LHD byla nutnost a to jsou další náklady navíc - fakt nejsem schopen si to udělat sám, navíc přestavbou na LHD přijdeš o strmé řízení, resp. budeš ho muset dodělat také, takže aby ses dostal do stavu, kdy RHD = LHD se vším všudy, bude to IMHO stát poměrně dost peněz - koupit k tomu např. zbouranou 1,6 atmo a překopat to z RHD na LHD fakt nestačí, pokud chceš zachovat celkový charakter auta.

    Další věc, co by mě ohledně RHD to LHD konverze zajímala, jsou sedačky - ty sériové jsou peckovní, nejsem si jist, jestli bych řešil instalaci jiných a v případě, že ne by mi celkem vadilo, že výškově nastavitelná je jen ta u řidiče, tedy ta vpravo - člověk, jehož Type R jsem řídil byl oproti mě menšího vzrůstu a výška řidičovy (po konverzi na LHD) sedačky mu vyhovovala - já jsem sice jakous takous celkem dobrou pozici za volantem po chvíli hraní si s tím našel, ale ideální to zdaleka nebylo... Když jsem se ho na to ptal, tak říkal, že tohle vyřešit je celkem problém, jak a proč už jsem se dál neptal, nicméně od té doby mi to stejně vrtá v hlavě...
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    JESSE_MORENO: Být tebou, tak se vyprdnu na GT a rovnou už koupím GC8 STI, v UK je jich tuna pokud se ti nechce jí překopávat na LHD, tak RHD už tady v klidu přihlásíš. Navíc je mezi těma autama obrovský technický rozdíl... A nebo koupit už překopanou tady od někoho... Za to trápení to stojí ;) 155kW vs 205kW, ostřik IC, jiná převodovka, samosvor, hliníková kapota, ramena, lepší brzdy (jinak další upgrade kus za kus vyměnit za Bremba z novějšího STI), a tuna dalších ¨detailů¨. Navíc se dělala jako sedan či kombík (normál STI verze) a pak STI RA (sedan s pár dalšíma vychytávkama) nebo STI R (dvoudvéř kupé). A s trochou štěstí jí seženeš o malinko dráž než evropský gt. Já svojí STI Type R koupil před 2 rokama za 130t Kč....
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    konopiste?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    KOZEL: min. rok se po nyxu povidalo ze to neni špatný u Džbánu
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    KOZEL: posledni dve navstevy co jsem byl na strahove to bylo dost kratky, jsou tam nejaci hlidaci co vybihaj skoro hned co slysi motor auta... takze doporucuju rovnou jet jinam :)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    Nejaky tipy, kam jet v okoli severu Prahy vyzit aktualni pocasi? Nejaka vetsi rovna plocha bez provozu.
    Parkoviste u obchodaku uz jsou vsude asi nepouzitelny kvuli obrubnikum co?
    Vim, ze se jezdivalo na Strahov pred NH car, ale je to pro me z ruky a bojim se, ze tam bude moc lidi prasit.
    CROSS
    CROSS --- ---
    WACLOSH: si pročti ne tak dávnou historii debaty.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    WACLOSH: Outback neasi. ;)
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    JESSE_MORENO: Otík je co? Jen pro zajímavost.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ: pekne krucek po krucku je treba pripravit si pudu... takze napred jsem dnes zacal resit se zenou:

    Hele ty si na Otika troufnes ho tu mit jako hlavni auto pro sebe kdyz budu v praci vid?
    Jo, proc se ptas?
    Resim druhy auto.
    A?
    No rikal jsem si ze bych koupil neco mensiho.
    Ty zas vymyslis nejaky picoviny kam se nevleze ani autosedacka vid?
    Nene, resim sedan nebo kombik.
    Tak to bude zrat jeste vic nez Otik, vid?
    Nene, neboj bude to zrat min!
    Ok v tom pripade si kup co chces.

    Kdyby ona vedela :o)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO, JESSE_MORENO:
    jo bavime, 10l je realny kdyz se budes snazit, jinak pocitej 12+
    Ale vic ti rekne 4pto, ja s upravenym GT najel jen par stovek km a to povetsinou ostrejch :)

    Pokud to budes mit jako daily, tak bych to nekuchal, protoze ten hluk uvnitr kabiny se dost zvysi.. kazdopadne vymenit sedacky predek i zadek je otazka do 30min max, takze komplet vsechno je za 2h realny :)

    mam doma zanovni volk te37 v 17" kdybys chtel, jen teda ve spatny rozteci (4x100) :D
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JESSE_MORENO: a bavime se teda o necem jako je tohle jo?

    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 4x4 - Sauto.cz
    http://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/impreza/16066745?goFrom=list

    idealne teda asi v sedan verzi (v coupe ani nedoufam to asi neni uplne snadny sehant kor za ty prachy)

    a jako ne ze by na tom tak moc zalezelo... ale to 220konovy turbo zverstvo fakt umi jezdit za 9 prumer nebo je to asi tak pravda jako ten muj technicakovej 10,5? :) jakoze pujde s tim s lehkou nohou po meste jezdit do 12 nebo se s tim mam rovnou rozloucit?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ: no porad jde o to ze ja s tim minimalne 90% budu jezdit po meste a nedejboze se muze nekdy stat ze tam budu muset dat i tu autosedacku a kocarek takze otazka taky je zda tyto vnitrni upravy jdou delat tak nejak plus minus docasne....

    moje predstava je proste mit auto v normalnim stavu ale mit v garazi dve sportovni sedacky + haubna + viko kufru z laminatu a den pred nejakou ostrejsi jizdou na okruhu si dat dvouhodinovku montovani? To by mohlo ad hoc usetrit cca 60kg coz uz se pocita ale zaroven mi nezabranit pouzivat to jako normalni auto ne?

    Jo a jeste kola udelaj asi taky hodne ale ty z lehkejch slitin je dost skoda rozjebavat ve meste o patniky...

    vic uz me nic pro lehkou vymenu nenapada, pak uz to zacina bejt moc velky zasahovani do auta na muj vkus a to cemu rikam daily driver :)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO: ja s vykuchanym autem nikdy problem nemel.. ale pro klid duse a trosku i v prostoru, sem tam vzdycky dal ten nejlevnejsi 2mm koberec (ty 3kg navic te nezabijou) aby to vypadalo trosku jinak nez vykuchane a polorozebrane :)
    Sedacky kup bez velkejch usaku protoze omezujou hodne vyhled, popripade si nech ridicovu sedacku stock (pokud se bojis homologace), ale je to dalsi vaha navic (1sedacka prumerne 15-30kg vs 5-7kg sicna).

    Par policajtu mi ani neprislo na to ze mam zadni okna z lexanu a pozdeji i potazeny folii, ale nemis ty okna logicky nanejtovat, jen zalepit na lepidlo jako puvodni vcetne krytovejch list. Misto lexanu muzes pouzit pruhledny pvc plexi ale doporucuju u ridice nechat jeho sirku min 3-5mm, protoze bys nemusel splnovat technicky prejimky ruznejch zavodu...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ: ajotak.... to mi zni sympaticky v tom pripade! :oD

    dalsich tisic bodiku pro subaru

    hele a z tech uprav kdyz se budem bavit o tom ze s tim budu jezdit na silnici :o) jak se benga budou koukat na vytazeny zadni sedacky tapecy a ty sportsicny? :o) vyztuhy uz bych si nelajznul na to mam za sebou prilis velkej pocet bouracek :o) okna za lexan uz pocitam ze jsou cenovej nesmysl....
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO: tady se ale provadej upravy trosku jinak, na turbovejch motorech staci vicemene jen vymena vyfuku (nejlip ukoncit za downpipe), udelat naporovy sani (popripade ostrik ic), walbro, zvednout tlak na turbu a mapa.. Finance se pohybujes kolem 20t za komplet na 280hp a za jedno odpoledne je hotovo :)

    reza gt v serii vazi kolem 1250kg, navic kdyz vyhodis zbytecnosti typu zadni sedacky, tapecy, plasty, dopredu das sportsicny, tak se da dostat pod 1100kg.. Pokud budes vymenovat panely karoserie, odstranis vyztuhy si pod 1000kg, pokud budes odvrtavat a menit okna za lexan, dostanes se k 900kg (ale tohle uz za odpoledne neni) :)
    Starou rezu koupis za 70-100t ve slusnym stavu, takze do 150t postavis dost silny nacini, ktery uz neco dokaze..
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    J3RRYNA: jen bych doplnil ze nezasveceni by meli vedet ze stara H6 se starym automatem (4kvalt) je sice za ty prachy uzasnej povoz s silene sirokym rozsahem otacek ve kterych je to pouzitelny krasne riditelna obri svine, prirovnal bych to k americkymu plnotucnymu kombiku kterej navic umi vydrzet v zatacce a neni nutny ho opravovat kladivem

    ale moje zkusenost je ze s klimou na dalky se ani po roce neumim dostat pod 10,5litru (technicak myslim mluvi o 9,5... hahaha mozna bez klimy a nikdy nepresahnout 2500otacek)

    kombinace je kolem 12,5 litru (proti technicaku co tvrdi 10,5)

    a cisty mesto navic kratky trasy 4 - 8km 15 - 17litru (technicak rika 14,5) a tadyto pokud clovek zacne trochu vic jezdit fakt boli hodne :) to si muzete tisickrat opakovat ze aspon nemate diesel co se porad sere ale je to proste 3x vic nez za co byste mohli jezdit v dieslu... to uz chce bejt silnej ortodox jako ja :o) protoze kdyz si to spocitate tak i u malyho najezdu 12kkm rocne to je rozdil 45kKc a to uz by ty odchazejici turba, vstriky, filtry pevnych castic i dvouhmotaky vykompenzovalo - zde tedy neplati prirovnani jako u benzinaku zeroucich do 12ti litru, tohle uz je jako jezdit s tryskovym motorem :o)


    Pro porovnani s foresterem co mel 2litr a manual jsem jezdil 8,5-9,5-11 (coz pokud si pamatuju je snad primo podle technicaku)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    WILDENBURY_SQ: IMHO jedina atmosfera ktera ma u Subaru smysl(pro jakoukoli radost z jizdy) je H6, tu ale zas davaj do tezkech aut (Lego/OTB) takze to sice jede jak pichla svine ale ty kila navic jsou znat pokud chces nejakou dynamiku v nizsi rychlosti - tady bych rad jen pripomnel ze i nize zminovanych 121kw nejde uplne srovnavat s vykonama ktery clovek zna z aut ktery zenou jen jednu napravu a nedejboze maj turbo.

    Protoze jsem sam pred 5 - 10ti lety vedel hovno co si pod sluvkama viz vyse mam predstavit zkusim priklady z praxe jak to chapu ja:

    710kg vazici Opel Kadett C City o vykonu 60koni poslanych na zadni napravu produkovanych obrim motorem 1,2S (pozor na to S!!!!) s 3kvaltovym automatem z roku 1976 jsem pri prujezdu zatackou dokazal dostat do lehkeho pritom zabavneho smyku uz v cca 40 - 50km/h prostym skubnutim volantem do proti a pak ve smeru zatacky

    1150kg vazici porsche 944 o vykonu 160koni, 2,5l 4valec umelo pri rozjezdu ze svetel udelat elegantni Uturn do protismeru pouze drazdenim jednicky spojkou, opet ladna zalezitost zanechavajici trochu toho hvizdu pneumatik a fajn pocit ze zvladnuteho manevru

    1500kg vazici Otik 2003 o vykonu 220 koni oba vyse zminene manevry zvladne, bude u toho vypadat a znit dost nasrane, asi jako kdyz kopnes bejka do kouli, rozhodne to nebude vypadat ladne (dlouhej kombik se u toho divne zavlni) ac to projede pravdepodobne lepsi stopou nez obe predchozi auta diky 4x4 a protiprokluzu ale celkove z toho ziskas pocit ze pro denni jezdeni v provozu je to sice super kara ale pokud chces "blbnout" tim vyse zminenym zpusobem tak kdyz se dostanes k rychlostem resp. otackam ve kterych to s tim otikem s atmosferou pujde tak uz to budou rychlosti ktery kdyz ti to nevyjde muzou bejt docela fatalni jak pro auto tak pro tebe.


    Toho Forestera turbo jsem doporucoval proto ze (ac jsem turbo neridil) 1400 kilo 170 koni a turbo ktery tomu zacne nakladat od relativne nizsich otacek v kombinaci s kratsim autem a hlavne rozvorem TUSIM by mohlo bejt bliz tem prvnim dvema zazitkum nez tomu poslednimu :) plus s foresterem mas fakt kratky presahy takze i na ten teren je zajimave pouzitelnej pokud nema tlumice po smrti.


    LUBANCZ: uprimne ja uz mam pocit ze mam velkou cast upravovani aut mimo stock stav za sebou a radsi bych jezdil v necem hotovym tzn. musim pocitat s tema zakladnima vykonama +- 20 koni

    penez bych na hracku mel do 200kKc problem je ze to uz mi umoznuje kupovat jeste uplne jiny picoviny jako vyse zmineny porsche 944 nebo 928 ktery obe jdou denne pouzivat taky ale maj trochu jiny chovani...

    Jde mi ted o potvrzeni mych domenek... da se treba do tech 200k dostat k impreze ktera vlivem malych uprav (lehky kola, lehka haubna, sport.filtr,jinej vyfuk) bude mit pomer cca tech 220koni-240koni/1200 - 1300kg ?

    Jestli ne, bal bych se ze to bude prilis podobny ty pichly svini popsany u outbacku a radeji bych jako denni auto na blbnuti hledal neco lehciho.... k tomu subaru me laka AWD a relativni jednoduchost technologii a nizka cena nahradnich dilu, porsche uz jsem si vyzkousel, samozrejme to ma nepomerne vic estetickych kvalit taky ale vyvazenejch mnohem horsi dostupnosti a cenou dilu a v zime s tim jezdit je vuci tomu autu uz docela osklivy :o)))

    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    LUBANCZ: Přesně, přímo takto - s tím, že kdyby Tě srala dlouhá převodovka v GTčku, tak lze udělat swap za krátký pětikvalt z JDM STi. S krátkou převodovkou se to auto sice prakticky nedá používat k ničemu jinému, než ke sportování (na pětku při 80 to točí snad 3k rpm), ale zase pokud daily auto nepotřebuješ vůbec, případně pokud to má být jako druhý vůz, tak bych do toho dříve, nebo později sám šel. Vlastně to sám mám jako záložní plán - pokud na tom s penězma prostě nebudu až zas tak ideálně, jak bych si přál, tak si prostě pořídím GTčko a dám do něho ten krátkej pětikvalt...


    WILDENBURY_SQ: S těmi provozními náklady bych rád znovu zdůraznil, že jsem extrémní případ. Nalítal jsem těch cca. 50 ročně a skoro všechno fakt jen pro radost a minimálně polovina z toho nášupu byla fakt ostrých. H6ka v automatu, pokud je používána rozumně, a vlastně i to Spec.Bčko, budou s provozními náklady v pohodě. Měl jsem na mysli fakt jen to, že když si koupíš Spec.Bčko a lítáš s tím furt jak divý, tak se provozní náklady řádově mohou bez problémů i násobit a to tak, že STi už pak o moc dráž na provoz fakt nevyjde, jakkoliv je to jízdně zase úplně jinde, zvlášť, pokud už to má i DCCDčko... To já jen tak, aby si nezasvěcení na základě nějaké paušalizace nezačali myslet, že H6ky jsou neuživitelné ;)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO: ja osobne bych bral bud sti nebo stary gt (nejlip sti) jako ma 4pto.
    Duvod je jednoduchej - vydrz.
    Jak uz naznacil J3RRYNA, prevodovy ustroji wrx nestoji za nic protoze vychazi z atmosfericky dvoulitrovy verze a zkratka moc dobre to nedrzi. Respektive i diff seriovy 220hp wrx rozlousknes po par startech z vyssich rpm. A jelikoz pises ze bys to auto rad pouzival na litani, tak je ta nachylnost na poskozeni vyssi. Nemluve o tom ze wrx rozumne nafouknes k 260-280hp a pak uz se sype. Kdezto prevodovy ustroji u STI resis az kolem 400hp a treba s 330hp to celkem dobre drzi.
    Proc GT je jednoduchy - vaha.
    Vykonove to dostanes podobne jako wrx k 260-280hp (nebavime se o sti) aniz by se to vyslovene sypalo, ale vazi to dle specifikace klidne i o 300kg min nez wrx a to uz je velkej rozdil. Nemluve o tom ze porizovacka GTcka je taky nekde jinde a kdyz hodis gt ze strane, tak to zaboli min nez pekna 04 wrx :)

    Nejlepsi reseni mi prijde novejsi poface otik na normalni jezdeni + gt
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    JESSE_MORENO: Hele kdyz foukat, chtel bych rovnou WRX STi, do ty doby bych chtel spis silnejsi atmosferu... Akorat teda nevim, zas jsem takovej zklamanej. Pokud rikate, ze mezi H6 a STi neni zasadni rozdil v PC a udrzbe... To je k nasrani. Nic, jdu vic pracovat :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam