• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    WILDENBURY_SQ: Není to přepal, resp. nemusí nutně být. Je to raritka. I když tenhle kousek nemá ani originál kola a vypadá, že je dotažený bůh ví odkud - ale ta barva - to je sen. Měl jsem chvíli v téhle barvě dvouapůlu sedana v manuálu - strašně rád na něj vzpomínám, protože černá těmhle autům neskutečně sluší. Když už jsi nakousl ty Spec.Bčka (šestivkalt manuál se dával jen do nich) tak Spec.B =

    - Podvozek Bilstein
    - krátká 6MT převodovka převzatá (a drobně upravená pro "user friendliness") z STi
    - vzadu mechanický samosvor typu Torsen
    - strmé řízení s hydraulickým posilovačem
    - zbytek výbavy odpovídá jakémukoliv jinému třílitru v plné palbě (namátkou vyhřívané přední sedačky, vyhřívané stěrače, zabudovaná navigace, šíbr, kožené sedačky v elektrice, atd., abych pravdu řekl - tohle mě u aut moc nezajímá, řeším především jejich jízdní projev)

    Trošku se o tom autě rozepíšu, protože ho mám (před časem jsem tady postnul i nějaké foto: [ J3RRYNA @ Subaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa ]) něco málo přes dva roky:

    Když jsem kupoval to svoje, vypláznul jsem za něj v áčkách "jen" 180, abych do toho následně dalších 80 nasypal v rámci nutných a doporučených ponákupních oprav a dalších investic (komplet spojka, komplet synchrony na převodovce, všechny náplně, kosti a gumy stabilizátoru vpředu, kulové čepy, jeden homokineťák, nějaké ty pneumatiky a já nevím co ještě všecko, kraviny) a nelituju toho, protože to bylo jediné Spec.B na prodej u nás onehdá a jediné v celé Evropě v sedanu.

    Tak jsem do toho tehdy šel. Vzhledem k tomu, že jsem tehdy měl poměrně velkorysou rezervu na opravy atd., tak jsem prostě neváhal ani minutu a jel si pro něj. Po nějakých snad necelých 70tkm mi fouklo těsnění pod hlavama a při rozborce se přišlo na to, že je vykousané axiální ložisko na klice (kluci - specialisti na Subaru, co mi to servisujou, mi řekli, že s největší pravděpodobností to prostě někdo načal přede mnou tím, že sral na dodržování servisních intervalů - výměny motorového oleje), tak jsem nechal udělat komplet G.O. spodku motoru, i když to už mě pak finančně poměrně dost výrazně zabolelo, páč jsem šel mezitím trošku dolů s penězma v práci. Ale vzhledem k tomu, že je to můj mazel/hračka, ani tak ničeho nelituju - navíc teď už mě nemůže nic překvapit - všecko, co bylo třeba udělat, se udělalo a to nejdražší, co se posrat mohlo se už taky posralo, takže začínám opět z bodu nula - auto, které už všechny větší jednorázové investice má prostě za sebou, už dávno zajeto a zrovna teď už jen čekám na sníh :)

    Spec.Bčka v 6MT prostě nejsou a v sedanech už vůbec ne. To není, jako když jdeš na trh ojetin pro STičko - těch je vpysk a vyplatí se počkat, protože se každou chvíli někde nějaké objeví na prodej a když bys do něj měl něco nasypat a zdá se Ti to moc, počkáš čtvrt roku, půl roku a mezitím se jich objeví dalšího minimálně půl tuctu, objedeš to, vyzkoušíš, necháš prohlídnout a nejpozději po roce nervů to ideální nakonec najdeš.

    Spec.Bčko je mnohem vzácnější a jestli chceš nebourané auto v perfektním stavu, tak za pofaceliftové modely vyplázneš klidně i hodně přes tři kila, pokud ovšem ten jeden jediný exemplář široko daleko, který se raz za čas objeví, je opravdu v pořádku (jakože žádná ojetina není bez investic) :)

    Ale zpátky k té ceně - já třeba uvažuju celkem vážně o tom, že bych to svoje časem prodal - vzhledem k tomu, jak ho používám a vzhledem k jeho původu za něj moc chtít nebudu. Momentálně třeba potřebuju vyřešit tři maličkosti - drobný únik oleje z řízení, promáčklé levé zadní dveře a rozpadající se spojovací středový kroužek výfuku. Ale čistě teoreticky - kdybych ho teď prodával a tyhle věci byly pořešené, tak je to auto bez investic. Sednout a jezdit. Nicméně vzhledem k tomu, že je to můj raplovací mazel a má např. už třetí přední nárazník, druhý levý přední blatník a světlo a vůbec je to celkově takový "otloukánek", tak bych za něj víc, než 200 nechtěl (je to otloukánek a dá se v podstatě říct, že je vylítaný, ale po mechanické stránce je v perfektním stavu, navíc má teď v podstatě nový motor).

    Mám v plánu časem přejít na GC8 JDM STi. Plán je takový, že až něco málo našetřím, tak dám pro Spec.B nástřel ceny třeba 200, možná ale spíš méně, s tím, že každý měsíc půjdu třeba o desítku (podle toho, kolik budu schopný mezitím pravidelně odkládat bokem) dolů tak dlouho, dokud to někdo prostě nekoupí a je mi úplně jedno, jestli se to nakonec prodá za 150, nebo za kilo - cílem je prostě dát do kupy budget na mou vysněnou jedničkovou JDM STi rézu a je mi jedno, jestli to svoje budu prodávat půl roku, nebo rok a půl, prostě vždycky půjdu s cenou dolů o tolik, kolik budu schopen každý měsíc dát bokem a dříve, nebo později to auto někdo koupí a udělá dobře, páč s ním sice lítám jako ďas, ale také je na druhou stranu třeba říci, že se o něj celou tu dobu více než adekvátně starám, navíc nebudu nikomu lhát a tvrdit, že "auto nebylo ježděno ostře/na závodech/za sněhu a deště" a podobné hovna - můj osobní názor je, že v každé množině olítaných foukaných subárek na prodej je nějaké nezanedbatelné procento těch, které poznaly "čočku" s tím, že frekvence "čočky" stejně tak jako pravděpodobnost, že "čočka" byla, rostou obojí exponenciálně s tím, jak se od foukaných foresterů přes WRXa dostáváš k STičkám.

    A není to levná záležitost na provoz, když se tomu autu šlape na krk - a tím teď nenarážím na onu G.O., ale na to, že servisní intervaly jsem v rámci možností adekvátně zkracoval a nikdy nic neodrbal a když se chce člověk s autem bavit a využívat jeho možnosti naplno, zkrátka dobře to něco stojí (sakum prdum zhruba vzato approx. od šesti let stáří olítaný Cayman už v těch provozních nákladech utopený asi bude, abychom zůstali u plochých šestiválců :D) Samozřejmě, že pokud se k tomu budeš chovat jak v bavlnce a nenalítáš 50tkm ročně stylem FitiMcRae, tak není vůbec žádný problém dostat se s provozními náklady na méně než řekněme třetinovou úroveň...

    Průser u Spec.B je prostě ten, že to auto umí být kultivované, tiché, pohodlné a zároveň i docela zvíře, takže např. já osobně mám prostě problém se zaříct a nejet se jen tak bezcílně někam projet. Svižně projet. Problém je, že ve zvířecím režimu je to v provozních nákladech srovnatelné (či přinejmenším blížící se) spíš s STi, než WRXem a to proto, že nekterý typický spotřební materiál snad s výjimkou brzd je dokonce dražší, než u STi (namátkou - pneumatiky - atypický rozměr 215/45/18 a na těch u takhle rychlého auta fakt šetřit nechceš a spojková sada - na STi seženeš milión různých "stage 1 - 3" aftermarket spojkových kitů, které jsou řádově minimálně o jednotky tisíců levnější, než origo spojková sada na Spec.B).

    Nicméně kdybych teoreticky měl nikdy nebourané auto, stejný ročník (2005), budu za něj chtít aspoň 250, protože za 280 nabízejí na prodej svá WRXa soudobé generace (+-autobus/facelift sem facelift tam) největší optimisti u nás a Spec.B je prostě nejen raritka, ale (a to se málo ví) prostě také po všech myslitelných i nemyslitelných stránkách (snad s výjimkou provozních nákladů a možná z hlediska bočního vedení horších sedaček) neoddiskutovatelně lepší auto, než WRX (stabilita ve vysokých rychlostech, vyšší maximální rychlost, lepší, kratší a odolnější převodovka, lepší podvozek, silnější zadní samosvor, strmější řízení s mnohem lepší zpětnou vazbou, pohodlnější, lépe vybavené, kultivovanější a při tom zároveň přinejhorším minimálně v přímce stejně rychlé, ne-li rychlejší, hlavně kvůli převodovce, která, na rozdíl od té ve WRX, něco vydrží) - měl jsem možnost porovnat s pár exempláři, jeden z nich byl dokonce přefoukaný na nějakých 200kw - jó, jel o něco lépe, než v sérii, ale to je asi tak všecko (Spousta majitelů WRX sype nehorázné peníze do zvyšování výkonu motoru, lepší podvozky, anti-lift kity a podobně, přičemž když po proinvestovaných desítkách tisíců zjistí, že to hlavní, co dělá STičko STičkem jsou v prvé řadě převodovka, diferenciály, podvozek, brzdy a teprve až na posledním místě je motor, mnozí z nich se WRXů nakonec zbaví a jdou rovnou do STi, které je prostě hotovějším autem byť málokdo i u toho nakonec zůstane jen u série), pořád to byla oproti mému zcela sériovému Spec.B relativní houpačka a hlavně potenciál motoru stále zabíjela dlouhá převodovka.

    Každé auto má svého kupce a než abych ho (abychom se teda vrátili k zpět k té ceně), dokud se na to nespěchá, prodal pod cenou, no tak to si ho raději nechám, ale tohle ber čistě jen jako můj osobní názor na to, kolik může takové auto stát - pokud je to auto nebourané, má jasnou historii a nečekají Tě po koupi už žádné významné investice, tak 250 je dle mého názoru minimum, na které jsi schopný se dostat - samozřejmě že neberu v potaz další faktory, které mohou mít na cenu vliv, jako např. to, jestli prodávající spěchá a je ochoten jít s cenou dolů apod.

    Namátkou např. na mobile.de jsou jen dvě (sedan žádný) a tu minimální cenu jsem celkem trefil:

    http://bit.ly/1zGXpeh
    http://bit.ly/1pDy9FC

    WILDENBURY_SQ: Takže jestli pokukuješ po něčem pro ukrácení dlouhé chvíle a dokážeš si po většinu času odříkat využívání potenciálu auta, klidně jdi i do Spec.B, ale můj osobní názor je, že jako auto k ukrácení dlouhé chvíle než člověk bude pohodlně mít na provoz STi to prostě ani zdaleka není ideální, protože jsem na provoz WRX STi v době, kdy jsem Spec.B kupoval relativně pohodlně měl a do Spec.B jsem šel proto, že jsem si na STi nevěřil řidičsky a přechod na silnější atmosféru vs. nutnost umět pracovat s turbomotorem u mě bylo jednoznačným no-brainerem, jakkoliv se velmi záhy ukázalo, že i ta silná atmosféra může být řidičsky mnohy poměrně náročná, ale to je na samostatný příběh :D Samozřejmě znovu zopakuji a zdůrazním, že výše provozních nákladů se výrazně odvíjí od způsobu zacházení a řidičského stylu a já jsem takový hodně extrémní a odstrašující příklad :D

    Dovolil bych si tedy doporučit nějaký starší (tzn. spíš předminulé generace a starší) Forester XT s klackem v solidním stavu, zábavy si s tím užiješ až až, projede to skoro všude a ačkoliv je to poměrně houpačka, tak i na asfaltu to umí jezdit celkem solidní pecky a to tak, že ani na okruhovém dni s tím neuděláš ostudu :)
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    Subaru Legacy IV (2003-2009) 38900 PLN. wałbrzych - otoMoto.pl
    http://otomoto.pl/subaru-legacy-spec-b-h6-245ps-manual-4x4-unikat-C35110120.html

    Hezký, ale za čtvrt milionu od židáků, to mi přijde skoro přepal.
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    J3RRYNA: Než budu pohodlně mít na provoz WRX STi, pokukuju po něčem pro ukrácení dlouhé chvíle. Spíš užitkovýho, do mírnýho čecháčkovskýho terénu (na chalupě s pilou do lesa), aby se s tim dalo trochu i prasit. Bude to znít divně, ale je mi vlastně jedno, jestli kombik nebo hatchback (a nebo kdyby se mi libil i sedan...:). Tzn. Lego, Outback, Forester, je mi to buřt...

    Ten H6 třílitr 180 kW mě zaujal; na trhu ojetin je jich ale žalostně málo (proto tak nízký požadavky na kastli). Ale když už jsou, tak docela levný... Najít auto se 6st manuálem, pain in the ass :(
    LIGI
    LIGI --- ---
    J3RRYNA: diky, presne tohle jsem potreboval.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: a taky 20kw navíc - 101kw u 2.0i vs. 121kw u 2.0R.

    LIGI: Pokud se díváš po čtyřkovém legu, tak velmi stručně v bodech:

    - 101kw dvoulitr jede dostatečně, výborně zatáčí
    - 121kw dvoulitr jede dobře, výborně zatáčí
    - 121kw dvouapůla jede dobře s tím, že má lepší krouťák, takže v podstatě by se dalo říct, že jede krapet lépe, než silnější dvoulitr, ale na chvalitebně to určitě není, nicméně i trošičku méně žere, rovněž výborně zatáčí, ale častou bolístkou je zvýšená spotřeba oleje
    - 180kw třílitr výborně jede (jako píchlá svině!!!), chvalitebně zatáčí, božsky zní a chlastat umí dobře až výborně :D

    Dvoulitry a dvouapůly v manuálu mají jednu poměrně zásadní (ale zato fakt jen jednu) bolístku a to je dvouhmotový stervačník, který se po několika desítkách tisíců kilometrů začne opotřebením ozývat takovým pískavým zvukem. Výměna za origo je možná, ale drahá. Řeší se to, pokud si to dobře pamatuju, výměnou za komplet spojkový set z Forestera.

    Třílitr má rozvod řetězem, takže odpadá nutnost každých 105tkm, nebo po 8 letech měnit rozvody.

    Pokud uvažuješ o automatu, přesněji řečeno pokud na něm trváš, tak bych určitě důrazněji doporučil zvážit spíše třílitra, protože tam máš už pětikvalt, zatímco dvoulitry a dvouapůly se dělaly v automatech s archaickým čtyřkvaltem, díky kterému se rozdíl ve spotřebě mezi 2.0R/2.5 a 3.0R snad s výjimkou čistě městského provozu prakticky smazává, navíc třílitru je z hlediska jízdní dynamiky a pružného zrychlení podstatně více putna, jestli zrovna stěhuješ tchýni, nebo jestli převážíš hektolitry vzduchu z bodu A do bodu B, než dvoulitrům a dvouapůle - tak jako tak jsi takřka vždy schopen téměř kdekoliv bezpečně, pohodlně a s přehledem předjet ;)

    Pokud o automatu neuvažuješ, stejně o třílitru pouvažuj, protože dříve, nebo později u něj tak jako tak stejně skončíš :D

    A teď dvě smrtelně vážně míněná rozhodnutí na závěr: 1. než to koupíš, nech to prohlédnout v nějakém servisu, kde Subárka umí dělat, nemusí být nutně autorizák, ale ideálně někde, kde se na ty auta specializují. Úplně nejideálněji v AWD v Praze. Ať už tu prohlídku budeš dělat kdekoliv, trvej na ní. Pokud Ti prodávající nevyhoví, pošli ho do řitě.

    2. I když se poohlížíš po dvoulitru, určitě se jdi projet i s třílitrem. Je lepší zjistit, že to, po čems koukal není to, co chceš předtím, než to koupíš a třeba na něj došetřit a pak koupit to, co opravdu chceš, než koupit dvoulitra a pak zjistit, že to nejede a že Ti to vadí. Obzvláště důrazně bych to doporučil v případě, že trváš na automatu - jak píšu výše
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    No z toho srovnani jsem toho moc nevycetl, snad jen ze 2.0R ma lepsi performance v nizsich otackach (max. kroutak pri 3200ot vs. 4400 pri 2.0i)... :) No proste mi asi bude muset stacit ze to panove v Japonsku zmakli zas na vybornou a jezdi to paradne :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    J3RRYNA: to jsem dal omylem třílitr, sorry...
    NIXIMOR: http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=4056&id2=5653&u=metric tady je to správně :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Tady jsem našel dokonce nějaké základní srovnání po technické stránce: http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=4056&id2=5654&u=metric
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Jen motor. Ten 101kw dvoulitr má dokonce snad jen jednu koncovku výfuku... Jinak je to podle mě úplně stejné auto...
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    A cim se lisi R od ne-R technicky? Mam to Rko (2008) a jezdi to jak divy, kdyz to clovek trosku prislapne. Rekl bych vykon tak akorat na to auto, kdyz s tim clovek nechce divocit (a kdyz jo, tak si ma koupit STi, ze :D).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LIGI: lego je relativne tezky na ten dvoulitr.... pokud chces fakt jen dvoulitr sel bych urcite do Rka jinak to nepojede vubec...
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    17/01/2015 - OSTRAVA - centrum bezpečné jízdy LIBROS - 0830 - 1400 - Subaru Day:

    Subaru Fan Club - Srazy - Subaru day na LIBROSu
    http://subarufanclub.cz/...php?name=Modul_Srazy&op=showbook&bid=134&jedna_name=subaru-day-na-librosu
    LIGI
    LIGI --- ---
    zeptam se jestli mate nekdo zkusenost s rozdilem mezi subaru legacy 2005 2.0 a 2.0R. je tech 20kW znatelnych? ma smysl jit vylozene to verzi R? je tam jeste nejaky dalsi 'zasadni' rozdil?
    CROSS
    CROSS --- ---
    T_MAX: dík, jasný, tak to ono asi nic z toho, co píšeš, neni, že bys to nečekal, možná kromě tlumičů, což se pozná až po nějakým ježdění. Já čekám na MY2015, ten by měl mít právě rádio a "konektivitu" lepší. Spotřeba na daný auto a motor podle mě v pohodě, to jsem měl ve dvoulitrovým Foresteru, kterej byl slabší, lehčí a manuál.

    Budu se v tom muset projet, jak s tim motorem tak s CVT jsem ještě nejel, akorát na to nemám čas.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: je to liny, bez turba, takze nic co bych necekal.. spotreba 8,5l, variator je megaprijemnej a pohodlnej.. je to vetsi, pohodlnejsi, ale nastaveni tlumicu na muj vkus az moc tvrdy.. elektronika standardne sto let za opicema, radio nesmyslne idiotsky, tak z roku 2000 u vw :)

    jsem asi docela spokojenej
    CROSS
    CROSS --- ---
    T_MAX: a jak jezdíš (a za kolik) s tim novým? Vůbec, zkušenosti sem, i když je možná ještě brzo.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: taky jsem s naftou jezdil za 5,4 otb 2009
    CROSS
    CROSS --- ---
    LUBANCZ: To je to dojíždění do práce, nikoli dveřmi napřed :-] Máme tu prostě hustý a pomalý provoz. (V reálu je to o necelý litr víc.)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    CROSS: spotreba 5l v subaru? wtf, ti tam chybi jednicka pred tim cislem :D
    CROSS
    CROSS --- ---
    Včera jsem byl s Forestrem v servisu na 100k prohlídce, prej všechno v cajku (snad to tak i vydrží :-]). Jak to umyli, letos už podruhý, vypadá to zase jak nový auto. Jako nic, jen jsem se chtěl podělit o ten pocit z toho. :-]

    Nebo když už sem píšu: navigaci s timhletim rozhraním někdo v autě nemáte? Měl bych k tomu pár otázek. Např. jestli se dá někde nastavit (servisní menu?), aby zobrazovala otáčky, protože rozhraní na to má, ale neukazuje.


    (Je to v modelovym roce 2010, ale i ve starších.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam