• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: On je to specifickej problém 2.5ky a to nejspíš ještě jenom těch starších... 2.0 to podle všeho nedělaly, H6ky taky ne (pokud v tom motoru neni nějaký zjevný bebí).
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SMOKY: Moje lego 2.0T nezralo olej vubec.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    SPM: Jo, nekdo rika, ze to je ok, nekdo ze moc :). Resit to asi nema cenu, stejne s tim vic jak 40k nenajezdim, nez to poslu dal. Zkusim jeste jinej olej.
    SPM
    SPM --- ---
    U 2.5 se to říká... ale litr na 2000 km mi taky přijde už fakt dost (to už je na to lít to tam s každým tankováním), ačkoliv mu na SFC psali že je to v pohodě :-) Na druhou stranu při nájezdu 7000 km / rok se to asi moc řešit nevyplatí... Co se týče generálky motoru, tak nástřel cen je o pár postů níž. Na 2.5ce to bude sice o něco levnější, ale násobně asi také ne...
    CROSS
    CROSS --- ---
    SMOKY: Ani jeden z mých Foresterů (atmo benzín a diesel) nikdy olej nežral, ani když jsem se jich zbavoval, tj. kolem 140 tisíc km. Nicméně u tohohle dvouapůllitru se myslim žraní oleje pokládá za standard... Mě by to teda rušilo.
    BISCUIT
    BISCUIT --- ---
    SMOKY: já jsem koupil Sunoco Synturo Racing 10W-60 a nežere nic. Je to až neuvěřitelný, najeto mám cca 5000 a pomalu začíná bejt vidět změna na rysce. Najeto 350 000
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SMOKY: 1 litr na 1000km je strašně moc. To bys tam musel nalejt třeba 10 litrů za rok. Ani si nedovedu představit, jak by to vypadalo při výměně, kdyby vůbec mělo smysl měnit olej. To bys tam furt lil novej a někde by se ti usazoval kal a saze a bylo by potřeba upustit pár deci.
    Podle mě, subjektivně, je v normě ještě tak 0,25l/1000km. A to spíš při krátkejch jízdách nebo honění po dálnici.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SMOKY: Já sem za rok najel 12000 a nejsem pod ryskou. Má to za sebou 180k km
    EDAK
    EDAK --- ---
    SMOKY: Ja mam forestera 2003, kterymu jsme teda pretesnoval svicky a vika motoru, ale pak i me prekvapilo ze mi to sezralo cca litr do dalsi vymeny, tzn 1l na 15000.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Kolik vam zere subo oleje ? Mam lego 2004 2.5 121kW , najeto 200k a zjistil sem, ze to zere asi litr na 2000. Prej do litru na 1000km to je v norme, ale zda se mi to dost. Ma cenu to resit ? Najezdim rocne cca 7000km, takze tam dolejt trochu oleje mne nejak netrapi.
    SPM
    SPM --- ---
    J3RRYNA: Voda byla čistá, na víčku oleje jsem taky nic nenašel, takže z tohohle pohledu doufám že jsem OK. Ona ani ta voda přímo nemizela, ale přelévala se do té expanzky, takže expanzka se pořád plnila a v chladiči to ubývalo... Je to EZ30D, ale ještě stará 154kW. Jezdit jsem s tim přestal, jakmile jsem na to přišel. Teda kromě přejezdů do servisu, tam jsem si říkal, že to snad po svých ještě dojede... Přiznám se, že nakonec jsem to ještě převezl jinam, protože rozdíl v ceně práce na tomhle rozsahu byl už docela dramatický. Aktuálně to teda stojí zaparkované v servisu a čeká to v pořadníku. Myšlenka je, že se srovnají obě hlavy a přetěsní se co se přetěsnit dá (alespoň s tím padnou i ty víka ventilů, se kterýma jsem to už kupoval :-) ). To by se do těch 30 mělo vejít a budu teda doufat, že tam nic dalšího nenajdou. Jinak teda dle pořadníku na to přijde řada asi až někdy za měsíc, takže mám čas na opravy šetřit :-D
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SPM: Záleží, jak to těsnění fouklo. Pokud těsnění třeba prdne tak, že dojde k propojení chladicích a mazacích kanálků a voda se Ti do oleje a přidřelo se Ti to, tak kromě srovnání hlavy, bloku a výměny těsnění pod hlavama (to by byla ta ideální varianta á těch 30k) můžeš taky dělat klidně celej spodek (před dvěma rokama jsem dělal na EZ30D H6 těsnění pod hlavou + g.o. spodku páč vykousané axiální ložisko na klice - á 80k). No a pak máš taková ta guferka, těsněníčka, takovej ten materiál... Taky se může stát, že bude nutné to překroužkovat. Pak máš práci. A pak jsou hororové varianty s posratým AVCS (180kw EZ30D, GD+ STička, EZ36 a ty novější motory obecně to maj všechny), hlavou, nebo blokem zkrouceným tak, že už to nesrovnáš, klika moc excentrická apod...

    Takže za mě osobně, hned jak je podezření, že to žere vodu, tak přestat jezdit a co nejdříve otevřít a zjistit, co tomu je...
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    AWD.cz - Wachauring, Melk, 06/2016
    http://www.youtube.com/watch?v=n0PRPLXnDEk
    SPM
    SPM --- ---
    WIROZA: Já asi 800km, ale auto má 280 tisíc :-) Z boxerauto mi napsali něco v tom smyslu, že rozpočet dělají až když vyndají motor ven a otevřou a taky něco o 30 - 120 tisících za opravu... nějakejch těch 25k jsem počítal, ale z tý jejich horní hranice se mi teda nedaří poslední dny usnout :-)
    WIROZA
    WIROZA --- ---
    Špatný. Kolik máš najeto?
    SPM
    SPM --- ---
    Jinak mě teda asi potkalo těsnění pod hlavou :-( Teda, vysloveně pozorovatelný problém zatím není, ale všechno to na to ukazuje... začalo to tím, že při cukání v horku v koloně se rozsvítilo VDC OFF bez dalších kontrolek; po vyjetí z kolony to hned zhaslo, teploměr v koloně ukazoval přesně mezi rysky (normálně se drží na té spodní z prostředních). Po dalším zkoumání jsem našel, že voda v expanzní nádobě je sice po rysku, ale v chladiči chybí. Dolil jsem do chladiče, šel tam skoro litr. Na víkend se to projelo párkrát po dálnici, druhý den po vychladnutí jsem se podíval pod kapotu a voda v chladiči zase chybí, zato v expanzní nádobě jí dost přibylo a je skoro plná. Mno a poslední zjištění bylo, když jsem se dneska vrátil domů a ještě zatepla s nastartovaným motorem jsem otevřel víko od expanzky, že se tam objevují bubliny. Takže je to asi daný :-/
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Neznate neakyho sikovnyho klempire/lakyrnika v okoli Praha 4 ? Potreboval bych osetrit zacinajici reznuti na legu.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    J3RRYNA: Nemůžu tedy tu sekci offroad nějak najít(zkus jí nalinkovat pls) ,ale našel jsem vyhledáním tuhle hlášku:
    "Běž do General Grabber TR, ty AT2 nejsou nejlepší na mokré silnici, když prší jezdím +-70km/h víc si netroufnu".

    Já bych rád nějaký drapákovitější zimáky.. když neseženu nic, asi koupim nějaký Dunlopy nebo Continentály
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    PRZZI: General Grabber AT jsou v rámci "offroad" sekce na SFC (subarufanclub) celkem oblíbené... Když se poptáš na tamejším fóru, určitě Ti rád někdo poradí :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    chtěl bych se zeptat, máte někdo typ na nějaké offroadovější gumy, které jste vyzkoušeli?
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    KOZEL: nesehnal, zaukoloval jsem kolegu z práce
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam