• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CROSS: Aux kabel se prodává na aliexpressu za dva dolary
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: 2.5 turbo bylo imho o něco víc náchylnější na zacházení... 2.0 turbo bylo o něco výdržnější. Jinak u turbo benzinů IMHO ta redukce nebyla nikdy ani v MT. Jinak u 2.0 atmosféry se u téhle generace nějak lámaly ještě různé motory - 92kW a 116kW, ale nevím v kterém roce.

    Co se týče automatu, tak v novodobější historii co do spolehlivosti byly v pohodě snad všechny, když se to servisovalo a nekoupilo se to ojetý a už rozjebaný. Problémové si pamatuju ze SVX a první Justy, ale to už je dávnější historie.
    CROSS
    CROSS --- ---
    PRZZI: v ČR se ročníky 2006 a 2007 prodávaly buď s atmosférickým dvoulitrem, nebo dvouapůllitrovým turbem. Rozdíl je pochopitelně ve výkonu, to turbo je na tohle auto docela dravec, atmosféra na normální ježdění úplně cajk. (Diesel tenkrát Subaru nedělalo ostatně.)

    Automat, pokud vím, byl a. čtyřkvalt, už v té době pokládán za poněkud zastaralý (ale na normální ježdění v pohodě), b. měl jiný způsob pohonu AWD a chyběla mu redukce. Tahle generace, to byly držáky, podle mě jednak nejhezčí Forester, jednak odladěná technika. Drobnosti po faceliftu jako větší (rozuměj použitelná) zrcátka a tak. Jako člověk techniky neznalý bych upozornil akorát na zadní samonivelační tlumiče, mně vydržely 130 tisíc km, kde kdo je mění za obyčejné se silnějšími pružinami. Jinak asi klasika, jako u každého desetiletého auta, ale ve své době tyhle Forestery vedly všechny statistiky spolehlivosti.

    Při výběru bych bral nejmíň výbavu Comfort (druhá ze tří), fajn byl v té době taky Winter Packet, nějaký vyhřívání předního skla myslim a sedaček/zrcátek u aut, co to neměly v základu.

    Z uživatelskýho hlediska byl podle mě největší voser absence AUX vstupu do továrního rádia, což samo o sobě naznačuje, že to auto vážný problémy nemělo.
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    ahojte, vypadá to že budu pořizovat druhé auto do rodiny a už se mi nechce brát něco jiného než subaru. Můj výběr padl na Forester v benzinu r.v. kolem 2006-2007. Chtěl jsem se zeptat na co se zaměřit. popř. co automaty v těchto modelech...nějaké se nabízí a jsou levnější než manuály. Dále co ty motorizace 2ku nebo 2,5ku? Díky za tipy
    SPM
    SPM --- ---
    LIGI: subaru a plyn má hlavně specifika taky týkající se toho konkrétního motoru... protože někde se vůle ventilů nastaví šroubovákem na motoru, někde se ten motor musí vyndat ven a pak pod to kupovat drahý podložky. (ale nevim co z toho platí zrovna pro 2.0R 121kW).
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    LIGI: no jo sakra, toho plynu jsem si nejak nevsim :(
    LIGI
    LIGI --- ---
    MALEJNOREK: koukam, ze je tam plyn. nejspis to znamena, ze nadrz 6/2017 prosla. pokud je vymenena, tak supr. jinak si zjisti, co je to za system a kolik by tady stala vymena. nevim jaky mas zkusenosti, ale subaru a plyn ma svoje specifika, ktery se odvijej od toho co je to za system a jak s tim kdo jezdil a staral se o to.

    v tomhle aute muzou bejt problem servomotorky v klimatizacni jednotce, rizeni, zadni loziska, polamany draty mezi karoserii a vikem zadniho kufru. mozna predni homokinetaky.

    bylo by fajn, kdyby se v tom nekdo, kdo vi jak to auto ma jet, svez. na vetsinu problemu ale bohuzel prijdes az za provozu.
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    Zdar Subaristi, vyhlidnul jsem si v nemecku Legacy/Outback 2.0R 121kw
    Subaru Legacy Kombi in Grau als Gebrauchtwagen in Fürth für € 6.999,-
    https://www.autoscout24.de/...ource=meinestadt.de&utm_campaign=vm&utm_content=api&utm_term=detail-gw
    zvazuju zda se pro nej vydat nebo ne, popripade bych se chtel zeptat na co se mam zamerit az budu na auto koukat, nejsem zádnej odbornik na japonce. Co jsem se tak docet, tak napriklad brzy odchazi spojka, rezne vyfuk, atp... diky za rady
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SN0008102070570: Já jezdím s Michelin Crossclimate podobný silniční profil a jsem úplně spokojen. Servisuji v AWD, možná to není nejlevnější, ale nejsou s nimi potíže.
    4PTO
    4PTO --- ---
    SN0008102070570: A odkud jsi?(skrz servis)
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: Jo. Kundy z olomouckyho subaru, ani mi to nepripominej :D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    PEDRO: Pokud je to starej dobrej dvoulitr, tak rozvody i s pumpou mi vycházej na 4k. Ale jestli tu cenu mám vyšroubovat, tak k nový pumpě bych dal i novej termostat a dostaneme se na 4k2. :-)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    PEDRO: Já mám cukání nabídnout ti, že to sfoukneme u mě na dvorku a můžeš u toho bejt a koukat se mi přes rameno, že na tom není co zkazit. Zrovna si budu taky objednávat a měnit rozvodovou sadu na našem starodávným Legacy. S tou první, co jsem si měnil taky sám, mám nalítáno 7 let a 80 tisíc km, tak si říkám, že už by to chtělo...
    Ale ne, radši si jeď do servisu. Tam ty kladky našroubujou a řemen nasaděj líp. :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    PEDRO: Tak pokud si to za ty zbyle dve tretiny zvladnes udelat sam .)
    Zrovna na tomto setrit mi neprijde dobry napad, pokud se to podela, melo by to byt v zaruce (alespon tady na NZ to tak je). Vim ale ze 4PTO mel nejake trable kdyz mu delali rozvody na Impreze v Subaru..
    PEDRO
    PEDRO --- ---
    AXTHEB: snazim se dostat na lepsi nabidky nez sumy kolem 20k, kdyz komplet sada stoji tretinu
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PEDRO: AWD.cz
    PEDRO
    PEDRO --- ---
    kam vzit v Praze a okoli Forestra SG5 na vymenu rozvodu? Nerad bych za to nechaval majlant
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    WIROZA: Subazda 3 STI
    WIROZA
    WIROZA --- ---
    Dneska jsem potkal Subazdu.

    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    CROSS: Ja!!! :)
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    BOB_GALLOWS: ja v tom 3l6 outbacku s CVT jel, a bylo to hezky svezeni.. :)
    SPM
    SPM --- ---
    Mně se hlavně na tom automatu s HDM líbí, jak se s tím dá jet úplně plynule libovolnou rychlostí aniž by to jakkoliv tomu ústrojí vadilo. Typicky když s tím jedu po nějaké rozflákané polní cestě, tak se můžu hýbat klidně krokem jak potřebuju, aniž bych musel pálit spojku a podobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam