• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: jj, to už je ta 180kW verze, která to má. Jj, mám pocit, že mi to z tý nádržky mizí pomalu od minulýho listopadu, kdy se měnila kapalina... Takže jo, možná se někde odpařuje, lehce prolíná, něco možná bylo zavzdušněný po výměně. Ale jelikož ta nádobka má pul litru a najelo to 12000km, tak je to asi furt dost malej únik. Jenom musim zjistit, co mi tam nalili, abych tam dolil pokud možno stejnou věc :-D

    A chlazení jinak dneska fungovalo úplně normálně. Teda včera večer to jelo přesně jak mělo, dneska ráno jsem měl dost plynulej provoz na to, že k sepnutí sahary ani nedošlo, ale teploty se chovali normálně. No, asi jsem úchyl :-D Na SFC už jsem večer dostal radu, že si mám zaplombovat kapotu, odpojit ten diagnostickej display a jezdit :-D
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    IKSIK: ty máš servisní manuál? Já našel akorát provozní (owners) , tedy takový ty jednoduchý věci,jak dolejt olej nebo vyměnit žárovku.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: To je možný. Já mám manuál k Legacy MY 2004 a to jsou modely BL a BP.
    Vyrovnávací nádržku musím taky furt dolejvat, ale v oleji žádnej vodovej sliz nemám a celkově to jede úplně v pohodě, takže se nevzrušuju. Asi se to vypařuje nebo co...
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    IKSIK: taky mne to napadlo..zkusím do toho píchnout Torq jestli něco ukáže,ale každopádně to čidlo budu potřebovat jiný (a nevím jak to jmenuje a co mám tedy hledat;)
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: Na BHčku čidlo oleje IMHO není... To měl snad až následující model (respektive všechny motory s AVCS)...

    no, jinak jsem pro jistotu šel ještě zkontrolovat provozní kapaliny. Tak chladič je plný, tím by potíž v chlazení asi způsobená nebyla. Ale v té vyrovnávací nádržce jsem už kousek pod spodní ryskou. Takže jako bonus mi to ještě někde žere antifreeze, achjo :-D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: No jo, máš pravdu. Na H6 je jenom jedno čidlo teploty vody. A pak je tam čidlo teploty oleje.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: To chce kouknout do schématu v dílenský příručce.
    S tím mým startérem je to taky tak. Když se v tom šťourám doma na dvorku, tak mi to startuje jako nový, ale pak s tím jede moje žena se dvěma miminama vyzvednout dceru z kroužku, staví se po cestě v Lidlu a tam zůstane. Naposled jsme to museli roztlačit.
    A pro jistotu dodávám, baterkou to opravdu není.
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: se trochu bojim, že tady je to čidlo jenom jedno a z něj se řídí sahara, ECU a posílá se do budíku... Takže jestli čidlo ukazuje špatnou teplotu, tak to asi jen tak nezjistím (a vysvětluje to, proč by foukaly sahary, který by jinak asi neseply, kdyby měly vlastní spínač a jenom čidlo na ECU ukazovalo vyšší teplotu). A ono zase je tam podobná divnost jako minule - jel jsem s tím včera 150km úplně v pohodě a divnost to udělalo až dnes :-D Asi to taky nemá rádo pondělky...
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Když to začalo blbnout zrovna po tom umytí...
    Nevim jak na H6, ale na EJ20 je čidlo teploty pro ručičkovej ukazatel, čidlo pro ECU, teplotní spínač (termostat) pro saharu... A pak je tam pár velkejch konektorů pro odpojení celýho motoru při jeho demontáži. Jinak nevim, co bych ještě hledal...
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    EXCITE: A nemůže to bejt teplota centrálního diffu? Já vim, že "R." vypadá spíš na zadní, ale třeba je to hozený do jedný kontrolky?
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    IKSIK: jo manuál. Vlastně nic, jen mi začala problikávat na palubce kontrola R.Temp diff. což by ale měl být kontrolka vzadu na diferáku a ta vypadá v pohodě( olej tam je taky)
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: myslíš od čidla? Jako těžko říct, zase teď po tom odtahu ty konektory i rozebírali, pač to chování motoru taky přisuzovali tomu, jestli to někam nenateklo... No, tohle je BHčko, to taky neni žádná novota :-)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Z toho mám pocit, že máš v nějakým konektoru vodu nebo špínu.

    SPM: To je jeden z důvodů, proč pořád udržuju při životě BG 1995.

    AXTHEB: Koukni se, prosím. Já mám z ebaye objednanej novej magnet, ale než přijde...
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    EXCITE: Manuál? Zpátečka, neutrál, tachometr, možná toho je víc. Co to dělá nebo nedělá?
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Na co je čidlo na převodovce na Foresteru 2.0 110kw ,takhle zezhora je vidět,když se koukneš jako za motor, má utržený kabýlek a nejde to nijak spojit zpátky..
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: mi nemluv. Nechám umejt motor a posere se škrtící klapka, praskne manžeta na poloose a ještě se vysere něco na chlazení :-D Úplně mi to kazí radost toho krásnýho čistýho motoru :-)

    Nicméně včera cestou domů po dálnici to chladilo úplně normálně. Vlastně i dneska když jsem dojel na jižní spojku, tak ta teplota najednou o dost slezla a chovalo se to normálně. Svítilo na ní sluníčko. Mám z toho trochu pocit, jakoby ten termostat neotevřel, když to auto topí... Ale to je asi blbost, ten termostat je u motoru, to by mělo fungovat stejně...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Stejně to máš z toho, že sis nechal čistit motor ;)
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: vidiš, čidlo mě ani nenapadlo :-) to by byl obzvlášť pěkný špek, kdyby začalo ukazovat blbou teplotu :-D akorát teda jediný co, když jsem se díval na video, jak se to mění, tak se mi do toho asi doma pouštět nechce... ale že bych to chtěl v jednom týdnu už po třetí vést do servisu, grrrrr...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: Já mám možná startér ve sklepě, mrknu se.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Termostat by měl stát pár korun. To je zrovna věc, kterou měním preventivně i když to ještě není nutný. Aspoň budeš vědět, jestli je to termostatem nebo čidlem. A zvlášť před zimou je to docela fajn. :-)

    Mě pro změnu vypekl startér. Zasekává se mi ten spínací elektromagnet. Dal jsem manželce do auta kladívko a když to ani necvakne, tak na přesně určené místo zaklepe topůrkem. Ale už přestává pomáhat i to, protože ono se to sice sepne, ale startér udělá asi půl otáčky a zase se zasekne. Předpokládám, že je asi opálenej ten výkonovej kontakt. Nebo že by uhlíky? Asi vemu celej startér někam, kde to opravujou.
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: to se mi úplně zjistit nepovedlo :-/ jak jsem to přebíral v neděli, tak mechanici už tam nebyli... takže krom informace, že tohle ještě neviděli, z toho žádný další výstup nemám :-/

    Každopádně se mě to auto asi snaží nas... :-) Dneska jsem s ním teda dojel, motor jinak jede ok, ale mám podezření, že se zase podělalo něco v chlazení. Mám tam info display, kterej ukazuje hodnoty z OBD2, takže asi vidím víc věcí než bych měl :-D Nicméně v koloně si to sepne saharu, ale teplota dolů nejde, drží se. I na druhý stupeň sahary (kterou to automaticky zapne za jízdy, teplota jinak furt stejná) ta teplota kousek klesne, ale ne tolik, aby to sahary vyplo. Za jízdy se to jinak chladí normálně, nepřehřívá se to, jenom to prostě není schopné nachladit tak, aby to vyplo sahary (což je při 88C). Zhruba někde uprostřed jízdy to začalo z ničeho nic fungovat normálně, teplota bez plynu šla na 85... pak to začalo dělat zase. Podezřívám termostat, že se nějak přizasekává a otevírá moc pozdě. Asi budu muset zjistit, jak se to mění; po třetí v jednom týdnu do servisu už s tím nepojedu :-D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: A co bylo špatně na tý škrtící klapce?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam