• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    EXCITE: Manuál? Zpátečka, neutrál, tachometr, možná toho je víc. Co to dělá nebo nedělá?
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Na co je čidlo na převodovce na Foresteru 2.0 110kw ,takhle zezhora je vidět,když se koukneš jako za motor, má utržený kabýlek a nejde to nijak spojit zpátky..
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: mi nemluv. Nechám umejt motor a posere se škrtící klapka, praskne manžeta na poloose a ještě se vysere něco na chlazení :-D Úplně mi to kazí radost toho krásnýho čistýho motoru :-)

    Nicméně včera cestou domů po dálnici to chladilo úplně normálně. Vlastně i dneska když jsem dojel na jižní spojku, tak ta teplota najednou o dost slezla a chovalo se to normálně. Svítilo na ní sluníčko. Mám z toho trochu pocit, jakoby ten termostat neotevřel, když to auto topí... Ale to je asi blbost, ten termostat je u motoru, to by mělo fungovat stejně...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Stejně to máš z toho, že sis nechal čistit motor ;)
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: vidiš, čidlo mě ani nenapadlo :-) to by byl obzvlášť pěkný špek, kdyby začalo ukazovat blbou teplotu :-D akorát teda jediný co, když jsem se díval na video, jak se to mění, tak se mi do toho asi doma pouštět nechce... ale že bych to chtěl v jednom týdnu už po třetí vést do servisu, grrrrr...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: Já mám možná startér ve sklepě, mrknu se.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Termostat by měl stát pár korun. To je zrovna věc, kterou měním preventivně i když to ještě není nutný. Aspoň budeš vědět, jestli je to termostatem nebo čidlem. A zvlášť před zimou je to docela fajn. :-)

    Mě pro změnu vypekl startér. Zasekává se mi ten spínací elektromagnet. Dal jsem manželce do auta kladívko a když to ani necvakne, tak na přesně určené místo zaklepe topůrkem. Ale už přestává pomáhat i to, protože ono se to sice sepne, ale startér udělá asi půl otáčky a zase se zasekne. Předpokládám, že je asi opálenej ten výkonovej kontakt. Nebo že by uhlíky? Asi vemu celej startér někam, kde to opravujou.
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: to se mi úplně zjistit nepovedlo :-/ jak jsem to přebíral v neděli, tak mechanici už tam nebyli... takže krom informace, že tohle ještě neviděli, z toho žádný další výstup nemám :-/

    Každopádně se mě to auto asi snaží nas... :-) Dneska jsem s ním teda dojel, motor jinak jede ok, ale mám podezření, že se zase podělalo něco v chlazení. Mám tam info display, kterej ukazuje hodnoty z OBD2, takže asi vidím víc věcí než bych měl :-D Nicméně v koloně si to sepne saharu, ale teplota dolů nejde, drží se. I na druhý stupeň sahary (kterou to automaticky zapne za jízdy, teplota jinak furt stejná) ta teplota kousek klesne, ale ne tolik, aby to sahary vyplo. Za jízdy se to jinak chladí normálně, nepřehřívá se to, jenom to prostě není schopné nachladit tak, aby to vyplo sahary (což je při 88C). Zhruba někde uprostřed jízdy to začalo z ničeho nic fungovat normálně, teplota bez plynu šla na 85... pak to začalo dělat zase. Podezřívám termostat, že se nějak přizasekává a otevírá moc pozdě. Asi budu muset zjistit, jak se to mění; po třetí v jednom týdnu do servisu už s tím nepojedu :-D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: A co bylo špatně na tý škrtící klapce?
    SPM
    SPM --- ---
    Tak mě ten můj veterán minulý týden pěkně vypekl :-D V pátek jsem ho přivezl ze servisu, kde se teda řešily v podstatě jenom pravidelné věci a spotřebák, ale málem jsem musel rozbít prasátko :-) (vyměněny oleje úplně ve všem, svíčky, přední brzdy komplet, drážkový řemen, ...) No a hned v pondělí mě nechal na holičkách a musel jsem jet potupně vlézt do metra :-D na sjezdu z dálnice jsem začal mít problém se zastavováním, puštěný plyn a musel jsem furt brzdit. O chvíli dál, kdy ty auta ještě víc zpomalily, jsem zjistil, že mám problém celkem velký - otáčky motoru nešly pod 1500rpm a brzdou jsem evidentně rval auto proti motoru, který to mermomocí chtěl držet. A drželo to ty otáčky do úplného zastavení, pak to spadlo na klasický volnoběh. (Poznámka: H6 při 1500rpm táhne fakt hodně :-D). Ještě do toho automat odmítal řadit a když řadil, tak jako dobytek (což teď zpětně se ukazuje, že v tom asi byl nevinně, ale prostě nevěděl co dělat, když motor odmítal přestat táhnout). Takže jsem s tím odskákal na nejbližší parkoviště, kde šlo zaparkovat a nechal jsem to tam. Ještě jsem otevřel kapotu, kde jsem jako bonus zjistil to, že mi praskla vnitřní manžeta na pravé poloose a všechno zasrala vazelínou (smrdělo a kouřilo se z toho). To mě obzvlášť potěšilo, jelikož při tom servisu jsem si nechyl i vypíglovat motor :-D No, takže jsem skončil na telefonu a nechal jsem to na plaťáku odtáhnout zpátky do servisu :-/ Dneska jsem si to přivezl zpátky, zdá se že snad funkční. Servis šel napřed po konektorech, jestli při tom mytí nenatekla někam voda, ale nic nenašli (chovalo se to díkybohu stejně i u nich, jak se to ohřálo). Následně zkusili vyměnit škrtící klapku a auto začalo fungovat. Ale že prý tohleto za celou dobu ještě neviděli :-D No, mám s tím teď za sebou 150km a zatím dobrý... tak snad to konečně bude teď chvíli fungovat a nepošle mě to zítra zase do MHD :-D
    MARDOU
    MARDOU --- ---
    Čau! Kde v Praze byste si nechali měnit čelní sklo (poměr cena-kvalita)? Nebo je to jedno? Díky
    CROSS
    CROSS --- ---
    Subaru admits to falsifying data directly related to car safety:The Asahi Shimbun
    http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201809290033.html
    Subaru admits to falsifying data directly related to car safety

    (Průser spíš pro korporaci a management, nic moc konkrétního.)
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: ono tech 2.5ek v tyhle generaci bylo vic typu... obecne vyslovene problem s plynem nemela snad zadna, ale u hromady z nich je potreba na serizeni ventilovych vuli vyndat motor ven z auta, coz to lehce prodrazuje.
    CROSS
    CROSS --- ---
    JInak když už sem píšu... kdyby náhodou někdo neznal :-]
    The 2019 Subaru Ascent Is the Subaru SUV We've All Been Waiting For
    https://www.youtube.com/watch?v=G9YcUf-a8ho
    CROSS
    CROSS --- ---
    Nebylo to tak, že ten 2.5l motor nebyl na LPG právě vhodnej? Zatímco do dvoulitrových foresterů se to montovalo i ve fabrice. Ale možná si to pamatuju blbě.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Ha, vidis zapomel jsem ze naftaky maj taky nasosku :)
    MARIHAI: Uff, to potes..

    EXCITE: Standard coltec z nemeckyho dovozu. No musely se menit vstrikovaci trysky uz jednou a ted vypada ze jsou po cca 4ech letech v haji znova.. oba palivovy filtry pravidelne meneny i revidovana nadrz.. plus cas a cesta do specializovaneho servisu v Praze nebo HK.. nevim nevim :) Mozna mas v tom forestru jiny system nebo s tim je min problemu
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: Násoska na kapotě u týhle generace Legacy / Outbacku má obvykle jeden přesnej důvod - bylo to bořený na předek a vrakáče jsou plný náhradních dílů z naftovejch verzí, kterým už skoro všem padl motor :-)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    LEHUOK:
    "Pro všechny POZOR!!!
    Toto vozidlo nekupovat, stačí říci jedna věc, v áčkách jsme to prodali za 40tis (ano pracuju tam) proto auto je svařované (celá zadní část + pravý přední roh), automat před smrtí, hučí diferák, propadlá revize LPG, přední světlo každé jiné, na fotkách samozřejmě navoněné, hlavně neni ani 5ti místné papírově"
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    4PTO: už je pryč.


    LEHUOK: Tam je něakjej speciální LPG sytém nebo proč to považuješ za neefektivní? Mám LPG na FORESTERU a jeden větší servis za 3 roky se mi zaplatil za vyjetý 4 nádrže :) 50%( a teď víc) oproti benzínu je prostě znát..
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    4PTO: co jak proc? S tim LPG je hodne srani, mati ten system ma a ve vysledku se to az tolik nevyplati kdyz se k tomu pricte co vsechno je potreba udrzovat / vymenovat.

    Taky me zaujala ta nasoska na kapote u 2.5i..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam