• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Ta vodni pumpa muze byt realna varianta - kdy byla naposled menena? "Nevyhoda" rozvodoveho retezu je ze narozdil od klasickych rozvodu to cloveka nenuti vymenit vodni pumpu, a casto se to proto zanedba.
    SPM
    SPM --- ---
    ještě jsem teď zjistil jedno pozorování. Přijel jsem domů, zaparkoval, voda 94C, sahara hučí, teplota dolů nejde. Tak jak jsem stál, tak jsem na volnoběh přidal na 1500rpm a voda okamžitě spadla na 91C... takže hádám, že to buď ten chladící okruh bude zasraný / ucpaný někde vevnitř nebo bude KO vodní pumpa.
    SPM
    SPM --- ---
    BLULAJTA: jo, to už mě taky napadlo... akorát jediný co mě odrazuje je, z toho co jsem pochopil, že ho musíš demontovat. Respektive že když ho vystříkáš jenom tak jak je na autě, tak z něj toho asi moc nedostaneš... a nějak teda nemám koule se sám pouštět do demontáže chladiče :-D Takže to asi zkusím teď překlepat do další výměny oleje nebo posrání něče jinýho a nechat to někoho udělat naráz :-) (generálně vzato auto snad netrpí, pač ty teploty jsou jinak úplně normální, jenom to prostě furt točí saharou, jakmile ji to zapne).
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    SPM: Občas stačí vyčistit chladič, to jsem řešil už jednou... někdo to dělá opatrně vapkou, někdo to dá někam na profi čistku... :-)
    SPM
    SPM --- ---
    Jinak ale přetrvává mi ten problém s "chlazením." Teda, teploty chladící kapaliny vyčtené z diagnostiky jsou úplně normální, ale problém je, že když se zapne při stání sahara, tak ta teplota zůstává stejná nebo lehce sleze, ale nejde dolů natolik, aby se ta sahara vypla. Za jízdy funguje normálně. Nechal jsem teď měnit termostat, pač jsem měl podezření, že se otevírá moc pozdě a že prostě termostat zavře dřív, než to sahara ufouká, ale chová se to s novým úplně stejně. Takže zase nic nevim, asi teď můžu zkusit náhodně měnit to čidlo, chladič nebo vodní pumpu a určitě to bude až to poslední :-D
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: já to mám alespoň rozložený do 2,5 let a 36000km :-D Ale je fakt, že celkově už mě to s pořizovací cenou asi vyšlo přes 2 kila (a už jsem to kupoval jako relativně laciný a voježděný auto). Ale já když se pozoruju, tak bych dokázal furt reklamovat i nový auta :-D
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: D'oh, tak tohle uz by teda odradilo i me - a to se považuju za skalniho fašounka Subaru. Ja podobny lapalie zakusil s Lolvem (viz prislusny auditko), nastesti teda sluzebnim, ale kdyz jsme za servis byly nekde kolem 120k za posledni rok a pulka autoservisu v Praze mi tykala a stavela na kafe, kdyz me z dalky videla, dištancoval jsem se od toho, byť povoz to byl jakoze fajn.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: to já měl vysranou už i H6 :-D Teda vysranou, klasicky těsnění pod hlavama, ale u boxeru to není nejlevnější závada a u H6 ještě míň :-) Pak to nějakou dobu bylo dobrý, akorát s dalším servisem jsem nechával opravovat klimatizaci a zjistilo se, že klima kompresor co jsem měl náhradní, je z jinýho auta. Takže nový kompresor :-D No a pak největší peklo přišlo, když se začal boj s korozí. Viditelně to mělo nahnilou kapotu, pupínky na zadních lemech a těsně před odvezením na vyvařování teda už bylo cítit, že určitě i prahy, pač mi vzadu hever málem projel skrz :-) A když se to odplastovalo, tak se objevilo doslova peklo :-D No, pak k tomu další nějaký drobnosti jako ložisko, hadice zpátečky od motoru praskla, nějaký silent bloky, drážkový řemeny, dost jsem si vyhrál s tím zadním světelným panelem (ale za to si tak trošku můžu sám), vypálený patice na světlech... a generálně to poslední dobou bylo OK, než se mi po výměně náplní posrala škrtící klapka, odjelo to na plaťáku a následně odešla nová svíčka :-D Ale jinak elektrický motorek ani jeden :-D
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Hezky! Ja mam taky veterana (spec B), ktery me furt necim vypejka, po pataliich s motorkama (asi vsechny motorky krome H6 pod kapotou se vysraly nejak) ted resim sehnani jednoho alu disku (!!! :), laser do CD playeru, chci poladit audio celkove a vubec, hroznej vomrd, ale vlastne takova radost... :)
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: BHčkový Outback, 3.0 154kW, taky už takovej dost veterán :-) Nejhorší je, že ač je to stará volítaná pixla, tak to jezdí tak krásně, že tomu člověk ledacos promine :-D Jako některýma věcma mě to párkrát vypeklo, být to jiná motorizace, tak už možná šel z domu :-D

    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: A ty mas vlastne H6 v cem, pane kolego? :)
    SPM
    SPM --- ---
    Tak H6ka je už zase zpátky doma. Sice mi teda na dálnici přišlo, že na tempomat to pořád trochu cukne, ale to už asi nejspíš bude moje přehnaná paranoia (když jsem se chopil plynu sám, tak jsem ten pocit neměl. A hlavně při stání a popojíždění v koloně to jede úplně normálně). Viníkem byla svíčka. Úplně nová, drahá, iridiová svíčka. Praskla... Se fakt snad může stát jenom mně :-D
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: jo, jako bourat s tim asi dobrej napad neni. ale mam doma jeste swifta 2001 (aka justy 2) a v tom bych chtel asi bourat jeste min :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Akorát když to nabouráš tak se to zmuchlá jak papír, no.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: jojo, podle popisku na klíču 89 :-) Motorem si popravdě nejsem moc jistej; u těhlech půjčovacích aut je otázka, co tam vlastně vrazili :-D Podle karoserie by to mělo mít 2.2, koukali jsme pod kapotu, ale jednoznačnou identifikaci jsme nenašli :-) Reálně to teda žádný trhač asfaltu není, ale furt mě fascinuje, jak to startuje - přijdu k tomu v mrazu a sotva se dotknu klíčkem startovací polohy, tak ten motor běží :-D A brutálně to zatáčí, jak je to lehoučký :-) A taky teda moc nechápu, co ten automotive průmysl za 30 let udělal, pač kromě klimatizace to má prakticky všechno a jezdí i přes svůj věk dost pěkně :-)

    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Prvni generace jakoze 89-93? S jakym motorem? Fotku! :)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Motorek sehnan na Subatech za 1500 Kc + postovny... Je to na vsechny legacy tyhle generace stejny. Dik!
    ZUILOK
    ZUILOK --- ---
    Zdravím lidičky, budu se zbavovat svého Justy GTI (ano vím že to není pravé subaru) kdybyste měl někdo o tuto hračku zájem tak mi napište zprávu, je to 1996, 5dv, kastle má najeto cca 230k, motor G13B nájezd netuším, teď mi skončila STK a vzhledem k tomu že zakládám rodinu tak budu kupovat něco většího.
    Mám k tomu dost dílů: převodovka s manuální mezinápravovou uzávěrkou (plán byl předělat na rwd), nová spojka, rozvody, náhradní váha vzduchu, volant buď 330 nebo 350mm, 2 sady 14" alu letní a zimní pneu všechny s dobrým vzorkem. Mám i 13" plecháče ale nejspíš nepůjdou přes přední větší brzdy. Mám toho víc ale na vše si teď nevzpomenu. Auto stojí na Praze západ, kousek od Mníšku pod Brdy. Za 50 000 prodám auto včetně všeho co k němu mám.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    EXCITE: zrovna xv tam neni az tak hrozny, vede kaktus, kaskaj a dzez
    Xv je po boku fordu a tak

    Nicmene protoze jsem jednu dobu sledoval JDM dovozy, tak musim rict, ze ac je japonsko ostrov na mori, tzn. by nejakou korozi clovek cekal, tak i dekadu stary auta chodi bez spetky koroze
    Kdezto pokud se takovyhle auta hned neosetri, tak na zasolenejch evropskejch silnicich do roka vykvetou, ze clovek cumi jak puk

    Takze v tomhle smyslu japonce chapu, ze tomu nikdy nevenovali az takovou pozornost
    Aspon nissan by se od bratrskeho renaulta, kterej ma protikorozni upravy v topu, moh ucit
    U rencka plati, ze ti driv odejde vse ostatni, nez kastle, coz zas japonci maj bezne presne naopak

    Z testu jsem pak celkem prekvapenej volvem, ktery driv aspon ty vetsi auta melo fakt nehnijici, ze celkem propadlo
    SPM
    SPM --- ---
    tak co si budeme rikat, tohle nikdy nebyla silna stranka japoncu :-)

    jinak ja si ted uzivam s legendou. jsem vcera odvezl petivalec na rozchozeni vsech valcu a nafasoval jsem nahradni legacy prvni generace :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne | Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/...vyzkouseli-odolnost-novych-aut-proti-korozi-rada-z-nich-dal-rychle-rezne/
    XV se tam nachází v nelichotivé situaci
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam