• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Chm.

    RENOVA Emil Baláž - renovácia poloosí, 965 01 Žiar nad Hronom, 045 / 671 61...
    https://www.azet.sk/firma/256903/renova-emil-balaz-renovacia-poloosi/

    Pár (doslova) referencí na repasi viskózy na netu existuje. Asi tam budu muset zavolat a zeptat se, jak ta repase probiha, protoze pokud je to jen vymena viskozni kapaliny, tak nevim, tomu bych uplne neveril.

    A i pokud to bude dobry, tak v AWD vyndat díl, prijet, zaridit odeslani nekam do Maďarska, nechat poslat zpatky do AWD, namontovat, tri prdele srani a penez okolo, do pyče!
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: DCCD tam samozrejme neni, chtel jsem rict diferencial mezinapravy, jak rikas.

    Kazdopadne tezko odhalit, co tam vlastne je...

    (Napr. https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=4301&start=15 - nejak ani nemam chut to tady papouškouvat, protoze realnej vysledek precteni asi 10 dalsich diskuzaku je jen to, ze se lidi dohadujou, jak ma resenej podvozek kterej rocnik H6 s 6MT. Vseobecna shoda panuje jen okolo mezinapravovem difu s viskozni spojkou...).

    Asi bude taky dobry se zeptat mechanika, co to realne videl a delal. A nekam si to poznamenat.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Uz tomu rozumim! Ta spojka se muze taky připéct a sevřít, udelat mi z auta jeep. Ja si furt predstavoval rozpojenou viskozu, tzn. mi zbyde otevreny dif, coz je sice na hovno, ale auto za normalnich okolnosti jede "normalne" a necuka. Dost to cukalo a trhalo prave i na snehu, to kolo prokluzovalo desne "trhaně", neřízeně, protoze ta visko je zrejme fakt total kousnuta. Nechci vedet, co to dela s ostatnimi prvky napravy ( = "smi se to pouzivat jen v kluzkem terenu", nejakou chvili jsem s tim asi jezdil, i kdyz jsem celkem vsimavej a nasledne to vezl pres cely mesto).

    Pokud jsem mechanika z AWD pochopil spravne, tak je tam prevodovka z STi do roku 2005. A jeste ma jiny prevodovy pomery (coz nevim, jestli pro me neco znamena, ale asi ne). Taky mluvil o "maly" a "velky" prevodovy skrini, coz jsem taky moc nepochopil.

    Reseni zatim vidim v repasi nebo sehnani dilu z frcu, na ebay apod. Zejtra si reknu o cislo dilu nebo jinej identifikator a budu hledat.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: No, DCCD je jinej level. Ale u tý koncepce běžných MT, kam by mělo patřit i SpecB s manuálem je to o tom, že máš na mezinápravě otevřený diferenciál a viskospojku, která mu mění svornost. On totiž otevřený diferenciál má tu vlastnost, že distribuuje vstupní moment na obě dvě strany na 50:50. Což při běžnym ježdění chceš, když zatáčíš, každý kolo má jinou trajektorii, musí se točit trochu jinak rychle, tohle ti to vyrovná. Průser je, když ti jedno kolo tu trakci ztratí - zůstane ti ve vzduchu, postavíš se s ním na led. V tu chvíli to okolo moment neodebírá skoro žádný (nula + nějaký odpory pohonné soustavy) a tím pádem při rozdělení 50:50 ti jde ten nulový moment i na to druhý kolo - nebo v případě mezinápravy jako tady i na druhou nápravu. Když vezmeš, že na samotných nápravách máš taky otevřené diferenciály (SpecB teda bude mít vzadu LSD, takže to úplně není pravda, ale to teď vynechme), tak když takhle postavíš čtyřkolku a libovolnýmu kolu sebereš trakci, tak se to auto nerozjede. Což nechceš :-) (Generálně vzato podobného chování se dá docílit i ostrou jízdou, kde se v zatáčce dá jedno z kol tak nadlehčit, že ztratí adhezi a u otevřených diferáků v tu chvíli to auto zase ničim netáhne).

    Takže ta viskózní spojka má tohle řešit a ve chvíli, kdy se ti přední a zadní náprava začne točit nějak výrazněji jinak (mírné rozdíly jsou ok, protože při zatáčení ta jedna strana musí točit víc), tak ta visko spojka začne přenášet nějaký moment na tu druhou, pomaleji se točící nápravu. Takže z toho minulého případu - když to auto chytíš a zvedneš mu jedno kolo do luftu, tak diferáky to rozvedou tak, že se bude točit jenom to kolo v luftu. A visko spojka v téhle chvíli začne svírat a přenášet moment na tu nezvednutou nápravu a tam to auto zabere.

    No a k té poruše - ty viskospojky můžou odejít různým způsobem. Prvním (a řekl bych že i méně častým) je, že ta spojka přestane svírat - takže se to začne chovat jako by tam byly jenom otevřené diferenciály a když odlehčíš jedno kolo, tak nepojedeš. Druhým - a tvým případem - je, že se ta spojka připeče a zůstane sevřená (nebo částečně sevřená) vždy. Což znamená, že v tom případě, kdy zatáčíš a když tedy chceš, aby ta jedna náprava se točila pomaleji, než druhá, tak ta spojka stejně cpe ten moment na tu pomalejší nápravu. Což vede přesně k tomu, že to auto zabrzdí nebo cuká, protože pohon mu nedovolí ten rozdíl otáček kol, takže jediný způsob, jakým se to vyrovná je, že prosmýknou gumy na tom povrchu. Pro srovnání - hromada velkých offroadů má připojitelný pohon druhé nápravy napevno, bez diferenciálu. A smí se to používat právě akorát v kluzkém terénu, kde ty kola proklouznou. Tak tobě se to s tou zapečenou spojkou chová právě přesně takhle.

    Ohledně rad - máš ten díl alespoň s něčím společný? Tuším, že SpecB mělo převodovku snad z WRX nebo STI - tak není na to padnoucí převodovka z jiného modelu? (Pač SpecB s MT je jak šafránu)... Jinak občas někdo někde ty visko spojky i repasuje... ale viděl jsem to repasí zatím řešit dost málo lidí, takže těžko na to říct nějaký reference...
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Ale technicky, u me se to zacalo projevovat torzním pnutím podvozku - v rejdu to auto začalo cukat a klepat, dělalo takový trhaný pohyby.

    Když koukám na popis funkce viskózy a DCCD, tak těm příznakům moc nerozumim. Čekal bych spíš horší přenos krouťáku na druhou nápravu s tim, že bych to tak úplně nepoznal do tý doby, než bych z auta měl něco jako dvoukolku.

    Třeba mě někdo zkušenější vyvede z temnot a osvětlí to... :)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    LEHUOK: V prvni rade se to projevuje mymi nervy v kyblu vzhledem k cenu dilu / montaze...

    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    BOB_GALLOWS: Jak se takova vec projevuje? Kolik jsi mel nalitano?
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Ajajaj... Visko spojka mezináp. difu (spec B.) - to nechceš :(

    Tak sháním nějakou pěknou z frcu nejdřív, prý její zachovalost jde změřit. Tipy? Subatech nic momentálně..
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: A GT Coupe design by Giorgetto Giugiaro for Subaru in 1988, The same guy who designed the DeLorean DMC 12 and the BMW M1
    ¨jsem nevedel
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Jj, jak rikas...
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: jojo, taky jeden vlhkej sen :-) (Další vlhký sen by byl XT6 :-D) Ona automatická převodovka u šestiválců byla taknějak vždycky jenom... jediná výjimka je BL/BP Legacy, kde SpecB verze mohly být i s manuálem. Nicméně problém SVX je, že ta převodovka je originál Subaru a stála za vyližprdel. Taky když už se to někdy objeví v inzerci, tak je to buď předělaný na manuál nebo to má padlou převodovku :-)
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: No jasne, jezdi jich relative dost jeste i v cr.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    LEHUOK: Já v tom i seděl, bylo to u nás v jednom servisu. Tak jsem neodolal a musel to prolézt.. Jedno bylo i na sautu dlouho naprodej.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    The Subaru SVX Is the Weirdest Subaru Ever
    https://www.youtube.com/watch?v=fqU9IeF58aQ

    znate nekdo? Ja vubec netusil ze to existuje :)

    Jinak vidim v tom zrod opadu slavy Subaru - pouze automaticka prevodovka :)
    SPM
    SPM --- ---
    Jinak ale musím zaťukat na dřevo, že já měl za celou dobu P0420 jenom jednou a v tu dobu jsem měl dirku ve výfuku zrovna někde u tý zadní lambdy, takže to v zásadě bylo i oprávněný. Asi štěstí na kus :-D
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: On je to hlavně zase fail dementních evropských předpisů... najebat povinně do všech aut 1+ drahou lambdu jenom kvůli tomu, aby ti to hlásilo vadný katalyzátor, když s tím autem stejně musíš pravidelně jezdit na kontroly, kde ty emise měří, je úplně na hlavu. Zvlášť když vezmu, že skoro vždycky odejde dřív ta blbá lambda než ten katalyzátor...
    LIGI
    LIGI --- ---
    QNEDLEEQ: diky, zkusim tohle predat mechanikovi, ktery to bude resit. jestli si pamatuju dobre, tak jedinej nevymenenej dil (na 278 tis.) je druhej kat, takze bych to na nej tipnul. jen bych ho nerad kupoval zbytecne.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    LIGI: Je tam toho tri prdele, imho celkem zbytecne, a nejde afaik.
    LIGI
    LIGI --- ---
    BOB_GALLOWS: da se pomoci bezne diagnostiky vlastne poznat, co je potreba vymenit, aby od toho byl pokoj? jestli chapu dobre, tak ve hre jsou dve lambdy a dva katy.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Me docela zaujal ten polygon u Dobrise. Musim zjistit, jestli te tam nechaj prasit se svym autem, pripadne jak to tam vypada a tak. Jezdival jsem nekam k Pribrami blbnout...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam