BOB_GALLOWS: No, DCCD je jinej level. Ale u tý koncepce běžných MT, kam by mělo patřit i SpecB s manuálem je to o tom, že máš na mezinápravě otevřený diferenciál a viskospojku, která mu mění svornost. On totiž otevřený diferenciál má tu vlastnost, že distribuuje vstupní moment na obě dvě strany na 50:50. Což při běžnym ježdění chceš, když zatáčíš, každý kolo má jinou trajektorii, musí se točit trochu jinak rychle, tohle ti to vyrovná. Průser je, když ti jedno kolo tu trakci ztratí - zůstane ti ve vzduchu, postavíš se s ním na led. V tu chvíli to okolo moment neodebírá skoro žádný (nula + nějaký odpory pohonné soustavy) a tím pádem při rozdělení 50:50 ti jde ten nulový moment i na to druhý kolo - nebo v případě mezinápravy jako tady i na druhou nápravu. Když vezmeš, že na samotných nápravách máš taky otevřené diferenciály (SpecB teda bude mít vzadu LSD, takže to úplně není pravda, ale to teď vynechme), tak když takhle postavíš čtyřkolku a libovolnýmu kolu sebereš trakci, tak se to auto nerozjede. Což nechceš :-) (Generálně vzato podobného chování se dá docílit i ostrou jízdou, kde se v zatáčce dá jedno z kol tak nadlehčit, že ztratí adhezi a u otevřených diferáků v tu chvíli to auto zase ničim netáhne).
Takže ta viskózní spojka má tohle řešit a ve chvíli, kdy se ti přední a zadní náprava začne točit nějak výrazněji jinak (mírné rozdíly jsou ok, protože při zatáčení ta jedna strana musí točit víc), tak ta visko spojka začne přenášet nějaký moment na tu druhou, pomaleji se točící nápravu. Takže z toho minulého případu - když to auto chytíš a zvedneš mu jedno kolo do luftu, tak diferáky to rozvedou tak, že se bude točit jenom to kolo v luftu. A visko spojka v téhle chvíli začne svírat a přenášet moment na tu nezvednutou nápravu a tam to auto zabere.
No a k té poruše - ty viskospojky můžou odejít různým způsobem. Prvním (a řekl bych že i méně častým) je, že ta spojka přestane svírat - takže se to začne chovat jako by tam byly jenom otevřené diferenciály a když odlehčíš jedno kolo, tak nepojedeš. Druhým - a tvým případem - je, že se ta spojka připeče a zůstane sevřená (nebo částečně sevřená) vždy. Což znamená, že v tom případě, kdy zatáčíš a když tedy chceš, aby ta jedna náprava se točila pomaleji, než druhá, tak ta spojka stejně cpe ten moment na tu pomalejší nápravu. Což vede přesně k tomu, že to auto zabrzdí nebo cuká, protože pohon mu nedovolí ten rozdíl otáček kol, takže jediný způsob, jakým se to vyrovná je, že prosmýknou gumy na tom povrchu. Pro srovnání - hromada velkých offroadů má připojitelný pohon druhé nápravy napevno, bez diferenciálu. A smí se to používat právě akorát v kluzkém terénu, kde ty kola proklouznou. Tak tobě se to s tou zapečenou spojkou chová právě přesně takhle.
Ohledně rad - máš ten díl alespoň s něčím společný? Tuším, že SpecB mělo převodovku snad z WRX nebo STI - tak není na to padnoucí převodovka z jiného modelu? (Pač SpecB s MT je jak šafránu)... Jinak občas někdo někde ty visko spojky i repasuje... ale viděl jsem to repasí zatím řešit dost málo lidí, takže těžko na to říct nějaký reference...