• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: no já mám 3.0 atmosféru :-) Jako zase když teď popíšu ty zkušenosti, tak musim na férovku říct, že to byly vyježděný a starý vergly a všechno sedany bez redukce. Jmenovitě Impreza 1 2.0, Legacy BE 2.0 a Legacy 1 2.2. A chovánim: spojka ve všech tuhá jako kráva (když jsem si po pár dnech v tomhle sednul do svýho swifta s MT, tak jsem měl pokaždý pocit, že mi prasklo spojkový lanko a nebyl jsem schopnej se s tim rozjet). Rozjezdy jsou dost divoký, je potřeba tomu přidat, rozhýbat a to už to zase celkem jede, takže v městský koloně vzápětí okamžitě brzdíš a znova. To řazení bylo taky dost vychrochtaný, takže některý rychlosti tam šly blbě nebo kopaly do ruky, ta spojka navíc musela bejt domáčknutá fakt až do podlahy... no a hlavně já to auto používám jako daily na dojíždění do Prahy, takže ráno najedu na dálnici a po 10 minutách skáču půl hodinu v koloně. A ono když půl hodiny neděláš nic jinýho, než že dupeš na spojku, brzdu a pereš se s řadičkou... tak se bojim, že by mě to auto omrzelo a prodal bych ho :-D
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Co se ti na tom nezda? :) Jako je pravda ze ta spojka je dost tezka, a v mym pripade, origo spojec s 155k najeto, byt neprokluzuje, uz je to holt stary a jet s tim plynule chce dost zvyku, a dobrej "rev-matching". Zas ale mit turbo v automatu uplne popira ten ucel, potrebujes cejtit ten kroutak a spool turba v zadech, to ti automat nedovoli
    SPM
    SPM --- ---
    Já teda po pár půjčenejch obyčenejch atmosfér jako náhradní vozidlo ze servisu bych manuál v Subaru nechtěl asi ani omylem :-DDD A jsem celkem rád, že jsem si tu H6 tenkrát koupil, když u Otb to jinak než s automatem koupit nešlo, ačkoliv jsem automat fakt nechtěl... díky tomu mám teď levou nohu ještě stále funkční :-D
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    4PTO: Ouch! :D Hele ne kazdej je skazenej jizdou v exotikach jako ty :P

    BLULAJTA: Hele popravde oni nejsou moc nikde. Najit krasny zachovaly SpecB s manualem je tezsi a tezsi, skenuju NZ trh uz asi dva roky. Nejlepsi co jsem za tu dobu videl je asi todle: https://www.trademe.co.nz/motors/used-cars/subaru/auction-1949319445.htm

    Prijde mi ze je tu tak 10 automatu na jeden manual, ty manualy se prodavaj za mnohem vic taky logicky.
    V Australii maj mnohem vetsi vyber, ale tam je vetsina AUDM turb 2.5ky, a to nechces (praskaj hlavy, jedou min v tovarnim provedeni atd..).

    4PTO
    4PTO --- ---
    BOB_GALLOWS: Když už to nejede at je to aspoň pohodlný ne?
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    BLULAJTA: Přemýšlím, že až vyřeším viskózu, tak svoje spec B 6mt pošlu o dům dál případně... :)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    BOB_GALLOWS: Manual by chtel kazdej a pritom v CR, potazmo v Evrope nejsou... :D
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    BLULAJTA: Meh, automat... :)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    Subaru Legacy 3.0R - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/legacy/18138326?goFrom=list

    kdyby měl někdo zájem... :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    BOB_GALLOWS: jj, pre-facelift JDM turbo spec b meli 5mt, po faceliftu uz taky 6mt..

    No na ty pneu se ptam, protoze obcas lidi mneni pneu pouze na predni (nebo zadni) naprave, a ten rozdil mezi napravama muze ten diferak taky oddelat..
    4PTO
    4PTO --- ---
    BOB_GALLOWS: jen jdm (5mt specB) on má myslim 06ku..pro zeland jestli se nepletu
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    LEHUOK: Podle tacho 175 tis.

    Hele ja to auto mam docela chvili, pres pul roku. Tak jezdim na tom, co tam bylo, protoze furt neco resim. Letňáky novy pekny, zimaky sjety trochu nerovnomerne, ale jestli je rozdil tak milimetr na predku / zadku...

    5mt spec B dafaq, to existuje? :)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    BOB_GALLOWS: No nezavidim, proto me zajimalo jaky mas najezd, ja mam sice 5mt SpecB, ale ten diferak tam bude imho stejnej.. Btw pneu jsi mel vzdy stejne a menene ve stejnou dobu na vsech 4 kolech?
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: ono nevim, jak to u toho STI vychází... STI obecně mají DCCD, ale taky snad až od nějakýho roku a popravdě nevím, kdy se to lámalo. Takže možná to může být skříň z STI z doby, kdy DCCD tam standardně nebylo. (DCCD jinak k výše zmíněnýmu funguje stejně, akorát to funkci svornosti tam neřeší viskózní spojka, ale nějaký bazmek, který krom posledního STI je částečně mechanický a částečně ovládaný elektronicky. Takže si elektronika auta tu svornost může upravovat - viz taky ty nastavení. Nové STI už to má snad jenom čistě elektronicky).

    BOB_GALLOWS: na fóru jsem viděl pár lidí, co to repasovali. Generálně vzato to fungovalo, ale už tam byl snad i takový, kde to po nějakých 30k km zase začalo zlobit... Jinak ten slovák to snad dle domluvy uměl dělat i na počkání... byl tam snad někdo, kdo se s ním domluvil, dorazil tam ráno, hodil mu tam auto, šel na procházku a odpoledne s tím odjel.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Chm.

    RENOVA Emil Baláž - renovácia poloosí, 965 01 Žiar nad Hronom, 045 / 671 61...
    https://www.azet.sk/firma/256903/renova-emil-balaz-renovacia-poloosi/

    Pár (doslova) referencí na repasi viskózy na netu existuje. Asi tam budu muset zavolat a zeptat se, jak ta repase probiha, protoze pokud je to jen vymena viskozni kapaliny, tak nevim, tomu bych uplne neveril.

    A i pokud to bude dobry, tak v AWD vyndat díl, prijet, zaridit odeslani nekam do Maďarska, nechat poslat zpatky do AWD, namontovat, tri prdele srani a penez okolo, do pyče!
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: DCCD tam samozrejme neni, chtel jsem rict diferencial mezinapravy, jak rikas.

    Kazdopadne tezko odhalit, co tam vlastne je...

    (Napr. https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=4301&start=15 - nejak ani nemam chut to tady papouškouvat, protoze realnej vysledek precteni asi 10 dalsich diskuzaku je jen to, ze se lidi dohadujou, jak ma resenej podvozek kterej rocnik H6 s 6MT. Vseobecna shoda panuje jen okolo mezinapravovem difu s viskozni spojkou...).

    Asi bude taky dobry se zeptat mechanika, co to realne videl a delal. A nekam si to poznamenat.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Uz tomu rozumim! Ta spojka se muze taky připéct a sevřít, udelat mi z auta jeep. Ja si furt predstavoval rozpojenou viskozu, tzn. mi zbyde otevreny dif, coz je sice na hovno, ale auto za normalnich okolnosti jede "normalne" a necuka. Dost to cukalo a trhalo prave i na snehu, to kolo prokluzovalo desne "trhaně", neřízeně, protoze ta visko je zrejme fakt total kousnuta. Nechci vedet, co to dela s ostatnimi prvky napravy ( = "smi se to pouzivat jen v kluzkem terenu", nejakou chvili jsem s tim asi jezdil, i kdyz jsem celkem vsimavej a nasledne to vezl pres cely mesto).

    Pokud jsem mechanika z AWD pochopil spravne, tak je tam prevodovka z STi do roku 2005. A jeste ma jiny prevodovy pomery (coz nevim, jestli pro me neco znamena, ale asi ne). Taky mluvil o "maly" a "velky" prevodovy skrini, coz jsem taky moc nepochopil.

    Reseni zatim vidim v repasi nebo sehnani dilu z frcu, na ebay apod. Zejtra si reknu o cislo dilu nebo jinej identifikator a budu hledat.
    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: No, DCCD je jinej level. Ale u tý koncepce běžných MT, kam by mělo patřit i SpecB s manuálem je to o tom, že máš na mezinápravě otevřený diferenciál a viskospojku, která mu mění svornost. On totiž otevřený diferenciál má tu vlastnost, že distribuuje vstupní moment na obě dvě strany na 50:50. Což při běžnym ježdění chceš, když zatáčíš, každý kolo má jinou trajektorii, musí se točit trochu jinak rychle, tohle ti to vyrovná. Průser je, když ti jedno kolo tu trakci ztratí - zůstane ti ve vzduchu, postavíš se s ním na led. V tu chvíli to okolo moment neodebírá skoro žádný (nula + nějaký odpory pohonné soustavy) a tím pádem při rozdělení 50:50 ti jde ten nulový moment i na to druhý kolo - nebo v případě mezinápravy jako tady i na druhou nápravu. Když vezmeš, že na samotných nápravách máš taky otevřené diferenciály (SpecB teda bude mít vzadu LSD, takže to úplně není pravda, ale to teď vynechme), tak když takhle postavíš čtyřkolku a libovolnýmu kolu sebereš trakci, tak se to auto nerozjede. Což nechceš :-) (Generálně vzato podobného chování se dá docílit i ostrou jízdou, kde se v zatáčce dá jedno z kol tak nadlehčit, že ztratí adhezi a u otevřených diferáků v tu chvíli to auto zase ničim netáhne).

    Takže ta viskózní spojka má tohle řešit a ve chvíli, kdy se ti přední a zadní náprava začne točit nějak výrazněji jinak (mírné rozdíly jsou ok, protože při zatáčení ta jedna strana musí točit víc), tak ta visko spojka začne přenášet nějaký moment na tu druhou, pomaleji se točící nápravu. Takže z toho minulého případu - když to auto chytíš a zvedneš mu jedno kolo do luftu, tak diferáky to rozvedou tak, že se bude točit jenom to kolo v luftu. A visko spojka v téhle chvíli začne svírat a přenášet moment na tu nezvednutou nápravu a tam to auto zabere.

    No a k té poruše - ty viskospojky můžou odejít různým způsobem. Prvním (a řekl bych že i méně častým) je, že ta spojka přestane svírat - takže se to začne chovat jako by tam byly jenom otevřené diferenciály a když odlehčíš jedno kolo, tak nepojedeš. Druhým - a tvým případem - je, že se ta spojka připeče a zůstane sevřená (nebo částečně sevřená) vždy. Což znamená, že v tom případě, kdy zatáčíš a když tedy chceš, aby ta jedna náprava se točila pomaleji, než druhá, tak ta spojka stejně cpe ten moment na tu pomalejší nápravu. Což vede přesně k tomu, že to auto zabrzdí nebo cuká, protože pohon mu nedovolí ten rozdíl otáček kol, takže jediný způsob, jakým se to vyrovná je, že prosmýknou gumy na tom povrchu. Pro srovnání - hromada velkých offroadů má připojitelný pohon druhé nápravy napevno, bez diferenciálu. A smí se to používat právě akorát v kluzkém terénu, kde ty kola proklouznou. Tak tobě se to s tou zapečenou spojkou chová právě přesně takhle.

    Ohledně rad - máš ten díl alespoň s něčím společný? Tuším, že SpecB mělo převodovku snad z WRX nebo STI - tak není na to padnoucí převodovka z jiného modelu? (Pač SpecB s MT je jak šafránu)... Jinak občas někdo někde ty visko spojky i repasuje... ale viděl jsem to repasí zatím řešit dost málo lidí, takže těžko na to říct nějaký reference...
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    Ale technicky, u me se to zacalo projevovat torzním pnutím podvozku - v rejdu to auto začalo cukat a klepat, dělalo takový trhaný pohyby.

    Když koukám na popis funkce viskózy a DCCD, tak těm příznakům moc nerozumim. Čekal bych spíš horší přenos krouťáku na druhou nápravu s tim, že bych to tak úplně nepoznal do tý doby, než bych z auta měl něco jako dvoukolku.

    Třeba mě někdo zkušenější vyvede z temnot a osvětlí to... :)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    LEHUOK: V prvni rade se to projevuje mymi nervy v kyblu vzhledem k cenu dilu / montaze...

    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    BOB_GALLOWS: Jak se takova vec projevuje? Kolik jsi mel nalitano?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam