• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Začínám dospívat k tomu, že řešením automobilové otázky, která zahrnuje jednak auto pro manželku a druhak praktický protipól k nepraktickému, choulostivému a na údržbu náročnému Jaguaru XJ, je Outback jakožto skrznaskrz rozumná věc.

    Otázka zní: jakýho Outbacka si chce člověk koupit?

    Něco jako tohle?
    Subaru Outback 2.5i 121kW 4x4 AUTOMAT - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/outback/18964175?goFrom=list

    Něco jako tohle?
    Subaru outback - Opava - Bazoš.cz
    https://auto.bazos.cz/inzerat/131174954/subaru-legacy-outback-h6.php

    Něco úplně jinýho?

    Požadavky:
    primárně praktická věc co někam dojede, když bude zábava to řídit, jedině dobře, pohodlí je asi ale důležitější, spotřeba je mi tak nějak jedno (nájezd pravděpodobně do 10 000 km ročně), plyn asi nechci, co naopak chci je co nejlepší stav a zejména nechci řešit že to rezne.

    A nemám rád auta těžký na čumák, takže asi nechci třílitr.

    Takže, co vlastně chci za Outbacka?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PEDRO: Ne, ale někde tu mám sadu 15'' plechů.
    PEDRO
    PEDRO --- ---
    nemate nekdo nahodou jeden original plechac na Forestra 2008?
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    BIGHEAD: beru tipy :)
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    MARIHAI: Me dela servis kamos v zabehlicich, pred lety delal na garazi v nejakym subaru a ted uz dloihy leta jede sam, docela sem cumel co mi rekl za 1. Celkove o subarech hlavne forester a za 2. Vo boxerech fakt sem cemel, kdyz mu volam ze mam problem a scim tak hned rekne to je todle a ze ste vsichni subaristi stejny ze nejsem prvni a at to privezu, kdyby neco muzu dat kontakt, rychla a kvalitni prace za rozumně
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MARIHAI: měl dřív http://rvcars.cz/ ale asi nezaplatil za hosting, nevím.

    Jinak je to asi první servisák, který se neptal jestli chci fakturu a rovnou to udělal s papírem, ukázal všechny součástky co vyndal, vysvětloval proč co udělal. Jasně, může to být i divadýlko, ale působilo to důvěryhodně.

    Původně dělal u Emil Frey, pak se udělal pro sebe, co jsem slyšel

    Každopádně to bylo/je na téhle adrese:

    Havlíčkovo nám. 7
    252 19 Rudná
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    D_B_M: doufám že teda nebudu dolévat litr na1000 to ani není třeba měnit olej ale jen filtr. tak
    to sem měl na š120 před 20ti lety.. btw jsem montovali novej nerez výfuk a za ty prachy by to mohlo pasovat líp. střední tlumič se skoro dotýkal kardanu zadní měl zase krátkou trubku příruba na svody taky jinak. tak je to celý nakonec níž a nakřivo. teď ještě jestli výměna těch sond pomůže aby to jelo trochu.
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    LIGI: ano, se podívej kolik je mezi motorem a blatníky místa a bude ti to jasné.
    CROSS
    CROSS --- ---
    MARIHAI: co jsem koukal, tak pořád nemá. Když jsem tam jezdíval, byla to víceméně one man show toho týpka jménem Robert Vychodil (RV, wink wink), ale dalo se s nim normálně mluvit, s čímž mám v servisech obvykle problém.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    CUBEECHECK: a má ten RV cars nějakej web?

    Servisy mě teda hodně trápěj .. AWD i Boxer, pokaždný šílený pálky, a že bych by to bylo tiptop to se mi nezdá. Takže si nechám doporučit
    SPM
    SPM --- ---
    LIGI: Víceméně ano. Já měl na svojí H6 fouklé těsnění pod hlavou (u H6 úplný evergreen), kde v podstatě na opravu taky akorát potřebuješ sundat hlavy, ty nechat srovnat a dát pod ně jiný těsnění. A motor ven...
    LIGI
    LIGI --- ---
    No je v tom EJ25D, 121kW. Pistni krouzky? Takze se ten motor vyndava jen kvuli demontazi hlav?
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: U 2.5ek to neteče, ty to prostě žerou by design...

    LIGI: vzhledem k tomu, že hlavy (jsou u boxerů dvě) koukají směrem do blatníků, tak to znamená motor ven. Teda, ono u některých aut, kde bylo dost místo okolo, to snad šlo sundat v autě, ale dělat takhle gynekologicky generálku by stejně asi nikdo nechtěl :-)
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    D_B_M: a kdyby to bylo nejaky hrozny, mel bych tady motor EJ25 SOHC 115kw, co podstoupil nize zminovnou pologeneralku a ja pak to auto ohnul do bananu..najeto max cca 7kkm od opravy, 220kkm celekm..
    D_B_M
    D_B_M --- ---
    LIGI: litr na tisic je skoro jeste v norme, pokud tomu davas napit..pokud jsou dobry komprese, bude to tect guferama ventilu a horet..to obnasi motor ven, hlavy dolu, dat rovnou i novy MLS tesneni pod hlavama, gufera ventilu a dejme tomu rozvody.. a jses dobrej na dalsich 200kkm..
    LIGI
    LIGI --- ---
    ZUBR: ven to netece. jen kdyz to nastartuju, tak mam pocit, ze prvni minuty to pali olej, co natek do valcu kdyz to stalo. neni toho moc, ale je to poznat. taky, kdyz tocim dlouho nad 3500rpm (dalnice), tak to mizi rychlejc. dolejvam tak litr na tisic.

    komprese asi dobry, bylo to loni ve VJ v Liberci, borci mi rekli, ze je to u techhle motoru normalni a ze dokad budu mit chut dolejvat, tak at na to nesaham. ale nic podrobnyho.

    i hlava dolu znamena motor ven?
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    LIGI: neteče to někde ven? přes gufra Naka hadice? co skusit test komprese válců? stejně cokoliv dalšího znamená motor ven. btw je tam docela malá náplň oleje takže dolévat často
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    DICK85: Pravda je, že tam jezdím dlouho a spokojeně, resp. auto jezdí :-) Minimálně si ten servis chci nechat nacenit na víc místech.

    4PTO: Díky, nějaký díly od nich dokonce mám, ale se servisem zatím zkušenost nemám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam