• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    DYNK: Čistě výkon. 2.5i 2022 sem byl zkoušet v Subaru v Liberci a přijde mi to prostě líný. Ale jestli jsou ty Rka z dovozu tak to opravdu nedává smysl a hold buď 2.5 nebo nic. Moc díky za informace!
    SPM
    SPM --- ---
    (Já jako zase jinak rozumím tomu, proč radši H6 :-) Jenom je u těch neevropských modelů potřeba vzít v úvahu ty rizika, že to s tím servisem bude těžší a pokud by to navíc bylo jediné auto doma, které je fakt potřeba, tak by mohl být problém.

    Jinak DYNK s CVT máš na mysli co? Zatím si u žádného modelu s CVT nevybavuju nějaké problémy. Jediné flamy, co se pořád řeší a co se tak nějak mezigeneračně měnilo i u těch softwarů bylo, že minimálně první CVT varianty se chovaly tak, jak by se CVT chovat mělo. Jenže to část populace nepřenesla přes srdce, že jim auto nedělá hééén hééén a nadávali. Načež tam pak vrazili virtuální stupně, čímž ta převodovka pumpuje motorem jak idiot, aby to nasimulovalo chování klasické převodovky se stupněma. Tím auto zase dělá heeen heeen, když se šlápne na plyn, ale sere to tu druhou část lidí, protože celá výhoda toho CVTčka je v háji :-D Ale z hlediska spolehlivosti se to nesere, po pár půjčených subaru s MT jsem upřímě rád, že já mám automat a zrovna celkově minimálně u auta typu Outback tomu ten automat sedí pěkně.
    DYNK
    DYNK --- ---
    SPM: naprostý souhlas

    MOZEK: Je nějaký důvod proč chceš 3.6R a ne 2.5?
    Já osobně mám pořád Outback jako jedno z možných budoucích rodinných aut a jediná věc, která mě znepokojuje, je ta CVT převodovka, která nemá příliš dobrou pověst ať už ji vyrobil kdokoli.
    SPM
    SPM --- ---
    MOZEK: No minimálně past je v tom, že tahle generace se s H6 v Evropě už vůbec neprodávala, takže vše, co najdeš, jsou dovozy, z většiny USA/Kanady. A tady jsou dvě úskalí: jednak z USA se poměrně hodně často ty auta vozej bouraný, utopený, atd. a opravuje se to. A druhé úskalí je v tom, že ty verze z US fabriky mají jiné díly nebo minimálně jiné číslování. Takže většině servisů se do toho zas tak moc nechce, jestli na to seženeš díl tady ti nikdo neřekne, dokud ho nevyndá a nezjistí, jestli neni stejný, jako u evropských verzí a když není, tak čekáš na dodání dílu ze států...
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    Zdravím! Přicházím s prosbou o radu. Jaké známé strasti a pasti se dějí Outbacku 3.6R 2018? Hledám spolehlivý, silný traktor pro život v Jizerkách. Nejsem žádnej mechanik, ani petrolhead. Nebudu to nijak ladit ani kazit. Chci se na to spolehnout a vozit rodinu v bezpečí jak na silnici, tak občas mimo a v podmínkách Jizerských hor. Předem díky za sdílení vašich zkušeností a znalostí🙏

    Něco jako tohle:
    https://link.mobile.de/wfGVvmkNi9ZYciPTA
    SLIWOWITZ
    SLIWOWITZ --- ---
    CHARVYBURGER: Čtení kuřat by měly v pohodě zvládnout i levný číny. Pro real-time čtení OBD přes BT s nízkou latencí nedám dopustit na https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CHARVYBURGER: cokoliv z aliexpressu za pár šušňů. Pokud si chceš připlatit tak Carista.
    Appka Torque nebo Carista.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Zdar, prosim hodite mi sem tip na nejakej dobre bluetooth OBD konektor a apku. Staci mi si precist peceny kurata. Mam Outback 2012 a jen ten starej kabel, kterej mi na nem nefacha s Macem. Diky!
    ZLOKOCKA
    ZLOKOCKA --- ---
    Nepotřebujete někdo volant na Forestera? Tak za tisícovku.

    ZUBR
    ZUBR --- ---
    AXTHEB: horší než Vrány to nebude..Je to celkem tichý..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: V zime byly ok, mne sraly celorocne na mokru.
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    AXTHEB: u jsou tam Michelin cross climate 2 uvidíme v zimě
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZUBR: Já jezdil na michelin crossclimate a pak goodyear vector 4seasons. Ty micheliny blbě brzdily na vlhku, dost nevypočitatelně, to bylo hodně špatný. Ty goodyeary byly super (jezdím v hodně různých podmínkách - město, dálnice, okresky, valašská zima, Milovcký tankodrom), s klidem doporučím.
    SPM
    SPM --- ---
    MOZEK: Tady je nějaká zkušenost s dovozem z Kanady (myšlenkový pochod majitele byl, že chtěl 2.4T, ale u ty Kanadské verze jsou trochu více podobné evropským, takže se tam nemusí předělávat až tolik věcí): https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?t=9853
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    ANAXYM: Slušný, aktuálně mají skladem Outback Wilderness, který mi učaroval. Zajímavá je taky jejich online kalkulačka dovozu, koukám, že takový dovoz přijde na půl mega..
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    MOZEK: třeba ostravská Impexta. Zkušenosti s nima ale nemám
    MOZEK
    MOZEK --- ---
    Zdravím vespolek, tušíte, jestli někdo v ČR umí dovážet USA verze Subaru? Konkrétně Outback? Letmým googlením jsem nic nenašel.
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Zdravim,
    prosim nevite jak na MacOS zjistit chybovy kody pres OBD VAG kabel modrej? Zkusil jsem OBD Autodoctor a EOBD Facile, ale zadny z nich neumi s timhle kabelem. Jsem v polsku, mam tu jen svuj Mac a rozsvitil se mi check engine...
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: S tim najezdem bys ty dve sady asi ojezdil, ale na to co pises ty celorocky budou asi ok. I na tu sem tam polni cestu budou lepsi, nez ciste letni guma (porad na to jeste lepsi jsou nejaky AT, ale ty jsou zase tragicky na silnici)
    ZUBR
    ZUBR --- ---
    SPM: Jezdim spíš po silnici sem tam polní cesta, nížiny a do hor moc ne. Na vraníkach jsem auto koupil byli skoro nový 2019. Asi by bylo teda lepší koupit nejaké lepší třeba ty nokian nebo continental, michelin než mít dvě sady co dřív zestárnou než aby se ojely
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ZUBR: mám celoročky od Nokian Seasonproof C, už jedou druhou sezónu a zatím bezva - přes léto se nebojím jezdit po trávě ani s 2t přívěsem a v zimě přezouvám jen do hor, jinak i na lehce namrzlém sněhu stačí snížit tlak a jede zase v pohodě (a to nemám 4x4)

    Pokud v zimě neplánuješ jezdit na 5 cm sněhu nebo na ledu, tak celoročky stačí. V opačném případě bych si nechal 2 sady. Výrobci doporučují maximálně 6 let staré pneu, 8 let a starší už jsou tak ztvrdlé nebo sjeté, že je to stejně o hubu, ale pokud bys ty zimáky ujezdil třeba za 3 sezóny, tak asi má smysl pořídit celoročky a většinu naší zimy jezdit na nich. Já měl tuhle zimu přezuto na zimáky asi 3 týdny ;)
    SPM
    SPM --- ---
    ZUBR: Záleží kde jezdíš, to jsi nenapsal. Obecně vzato kvalitní celoročky (kde je teda otázka, jestli na ně koukáš, protože vrány a barumky patří mezi spíše ty levné gumy) dneska budou fungovat už celkem dobře a s nějakým městským sněhem, který se tam navíc objeví tak 1 den v roce, pokud vůbec, si poradí. Takže jestli jezdíš silnice, spíš nížiny, asi bych se toho nebál. Jestli s tím naopak v zimě furt lítáš po horách, šel bych spíš do zimáků.

    Že si s tím poradí 4x4 bych taky netvrdil. Mít trakci na gumách je základ. Když není trakce, můžeš mít klidně poháněných 10 náprav a je to k hovnu :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam