Já souhlasím...
Sice 50,- už je zas docela málo, ale autostop/spolujízda má trochu jinej princip, než to, že se vezme náklad na cestu a rozpočítá počtem cestujících...
(pokud nejde o spolujízdu typu, že je 5 domluvených lidí, kteří cestují do stejnýho města každej tejden a je jedno auto)
Dejme tomu, že ty peníze se platí víc za to, že řidič musí řešit nějakou domluvu, někde musí v nějakou dobu čekat, případně zajet kousek někam, kam by normálně nezajížděl... ale když už tu cestu stejně jede/musí jet, tak mu aspoň nějaký příspěvek pomůže -- kdyby zastavil někomu při cestě na stop, tak tam se po lidech většinou taky peníze nechtějí... (a vy nezastavujete lidem na stop z důvodu, že vám nedají peníze nebo z jiného?)
Podle mě to má pro řidiče i jiné výhody - poznají se dva nový lidi, pokecaj, cesta rychlejc uteče... lepší cestovat s někým s drobným příspěvkem (a můžou to bejt třeba cigára), než sám a bez ničeho a mít smůlu...
Pokud by po mně někdo chtěl 100,- za Praha-Brno, tak se mi vyplatí ty 30,- připlatit a jet autobusem, kterej jede skoro každou půl hodinu, protože to má i výhody ve spolehlivosti.
Vy sice můžete namítat "nabízím - nechceš? - neber!", ale to samé můžu říct já - já se do prahy/brna dostanu tak jako tak, jen si připlatím pár korun... ale onen potenciální řidič bude mít velký prd a pojede sám.
Takže když někdo bude zastávat názor, že buď chce inkasovat podstatnou část sumy za cestu (na trase, kde konkurence je velká) a nebo raději nic, tak nejspíš často pojede sám a nebude mít vůbec nic.
Za Praha-Brno bych dal třeba 70-80 Kč, jó, kdyby mě řidič nabral na Florenci a vyhodil v Brně na kolejích, tak klidně 130,-, to je ale zase jiná, páč se nebudu muset tahat s krosnou přes celý město a jeho to bude stát 10 minut času.
Mluvím o dátí/nedátí peněz z principu, nikoliv z hamounství. Ze strany (aspoň můj pohled je takový) řidiče jde taky o princip - "jedu, tak můžu někoho vzít".