• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ICARUS: k analogu možná, k magickům pochybuju, ta hra je na dnešní poměry strašně překombinovaná a nejasná a najít si k ní cestu potom, co začneš hrát digitálně, kde všechny errory za tebe vyřeší engine, není sranda.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    OMNIHASH: Osobne si myslim ze je tu potencial pro navrat k analogu, z duvodu presycenosti digitalem. Verim, ze nekteri lide uz budou mit dost nejakeho smudlani po obrazovce a zkusi si ten magic vyzkouset i v realu, treba i kvuli te lidske interakci.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    WIRUSS: to je sice možný, ale čísla tady mluvěj jasně - 70% nejdůležitější cílovky m16-30 jede digitální hry, heartstone má dvakrát víc hráčů ne MtG a dvojnásobný výnosy a roste, zatímco MtG klesá... jinak stejným problémem trpěj i klasický karetní hry, na jednu jakžtak úspěšnou je deset, co upadne v zapomnění.

    • Top digital collectible card games by revenue 2017 | Statistic
    https://www.statista.com/statistics/666594/digital-collectible-card-games-by-revenue/
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    OMNIHASH: No, jenže online verze deskovek a podobné hry, klidně bych k tomu přidal i 4X strategie, je naprosto okrajové. Další hry jsou již nyní daleko dražší na vývoj, než vývoj deskovky. A různé online karetky? Ty teď dost trpí množstvím, většina není schopná zaplatit svůj vývoj.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    WIRUSS: hele to je jednoduchý, srovnej prodeje deskovek a online her... neříkám, že je fyzickej formát mrtvej a nevyjde nic zajímavýho, ale 80+% akce se bude dít virtuálně. Menší náklady na vstup, minimální problémy s distribucí a v neposlední řadě fakt, že můžeš pět minut po tom, co uslyšíš jméno hry hrát první partii(a deset minut na to kupovat první věc za reálný prachy) jsou holt partystoppery.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    OMNIHASH: Já si tím nejsem úplně jist, ano v tuto dobu tomu tak rozhodně je, ale uvidíme za 5-10 let, lidi a to i děti vychovaní od začátku "v elektronice", tak se vrací ke knihám hrají deskovky atd... A není to malé číslo, spíš mě přijde, že je hup u současných 20-30...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JULIAN: co si budeme povídat, papírovej formát už je passé, digitální trh už předběh fyzickej po celým světě a bude to jenom růst.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    WRATA: to je samozrejme moznost, ale resi to jen cast problemu - flood (a jak jsi sam poznamenal, nejen many).
    WRATA
    WRATA --- ---
    JULIAN: Imho by tomuhle hodne pomohlo zavedeni nejakoho dafaultniho cyclingu. Kazdou kartu proste muzes protocit za jednu manu dane barvy ci dve jakekoliv. Trochu se ale bojim toho jak by pak takova vec fungovala v praxi protoze by to pak znamenalo ze v decku prakticky nemas mrtvy karty.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Nektery hry to mitiguji nejakou "base" akci kterou muzes delat i kdyz te nahoda posere, jako napriklad class ability v HS, click za peniz/kartu v netrunneru, nebo treba Faeria tusim kdyz nemas co hrat tak si muzes misto toho liznout dalsi kartu, v Duelystu muzes mulliganovat karty v prubehu hry, atd. MTG je v tomhle trochu zastarale a jak zastaravam i ja, tak mi to zacina cim dal tim vic vadit, kdyz vidim ze jsou funkcni reseni tohohle mana screw/flood problemu.
    ATOMSK
    ATOMSK --- ---
    RORSCHACH: to mi trochu připomíná coraabii, která se zase zazdila absencí rotací. no a vlastně to byla přebíjená hodně o náhodě
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    RORSCHACH: ja nemam nic proti nahode, ta musi bejt, ale ne v takove mire ze nezanetbatelna cast jsou "nehry".
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    JULIAN: Ten náhodný efekt v MTG způsobuje variabilitu her a to, že i uplný jelito je schopný vyhát proti dobrýmu hráčovi. Takle když to napíšu, tak to vypadá blbě, ale je to nutný, aby hra udržela i horší hráče (kterých je většina).

    Byly i karetní hry, kde se tohle snažili eliminovat (Vs. System jestli se nepletu) a dopadlo to tak, že jednak lepší hráči vyhrávali tak často, že se na to většina lidí vysrala a druhak se jedna hra od druhý moc nelišila.
    SKUNK23
    SKUNK23 --- ---
    MARTENX: Hrajem u nás v Radotíně :) ale neni problém se dohodnout a můžem zaject někam do Prahy, třeba Joystick, Najáda nebo jakákoliv hospa kde na to bude prostor.
    SKUNK23
    SKUNK23 --- ---
    MATHES: Máš pravdu, nvm proč, ale Tower a Kostka se mi pletou :-)
    NECRO_BUTCHER
    NECRO_BUTCHER --- ---
    STRANGERD: přesně tak.. v hrách s % náhody bude vždycky někdo brečet.. já se naučil si to užívat u soupeřů a ignorovat u sebe.. :-D
    MARTENX
    MARTENX --- ---
    SKUNK23: To bych chtěl někdy zkusit! Kde to hrajete?
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    JULIAN: jo, to je jedna z odpovedi na to, proc takovou hru hrat... navic na teoreticky urovni, lepsi mana system klidne, ale system, kde by nikdo nemohl brecet, ze mu to nechodi?:)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    STRANGERD: v dnesni dobe uz nikdo zadnou poradnou fyzickou hru nevyda. lidi co si jsou ochotni kupovat barevne papirky za nekolik tisic uz hraji bud MTG, yugioh nebo mozna pokemony. Udelat by klidne sla, mana system se da vymyslet lepsi, ale v realu to bez tahu pujde asi tezko.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    JULIAN: s touhle logikou bych ti doporucil treba go, moznosti je mnoho, ale magic (ani zadna dalsi fyzicky hratelna hra se skrytou informaci) to nebude
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam