• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA:

    ad 1) ok a co treba affinita? ta si umi barevnou manu udelat pres moxy a buben

    ad 2) cycling za 3 many fakt neresi mana flood:)
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES:

    1) Tady jsme si asi nerozumeli. Ta face down karta by davala maximalne bezbarvou takze zeme v decku porad mit musis abys mohl castit barevne spelly.

    2) Cycling by porad stal dve many, v tomhle pripade bych to klidne zdrazil na tri a samo jenom u basic landu. Jestli ze se aggro dostane k tomu cyklit zeme tak jsi v 6+kole a uspesne ses ubranil tomu prvotnimu tlaku. Pro to aggro to znamena jeste nejakou sanci na navrat do hry a ne automatickou prohru protoze te posere deck. Opet, tohle musi vyresit RnD a ne ja.


    CHOBOT: Dokud nebude arena/modo na mobilech/tabletech tak porad bude vydelavat xkrat mene nez papir. To je zkratka fakt. Ze se to snazej nekam dostat je sice pekny ale dokud nebudou na hlavni herni platforme poslednich let tak je cela diskuze o digitalu naprosto irelevatni.

    A na Vancouver mulligan jsem neslysel jedinou negativni reakci protoze to hracum dalo vetsi kontrolu nad hrou a tedy vetsi sanci na vyhru.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    Tyjo tolik saltu v reakci na absorb :)
    Mimochodem, pokud budu mluvit ciste o MTG:A a kokotskym rozhodnuti WotC udelat ladder BO1 bez sideboardovani tak tam jsem za tu kartu rad, protoze je to tam ted fest aggro decku, ktery grindujou winy co nejrychleji.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    WRATA: jak píše MATHES. Menší změny probíhat ofc. musej, i třeba takový nepříjemný, jako jsou masivní errata, viz nedávno zrušení redirectu dmg do PW. Ale to jsou ve skutečnosti pořád naprostý drobnosti oproti nějakýmu rejpání do mechaniky many/landů.

    "Pro MTG je digial suplementarni produkt a primarni je a nadale bude papir."
    Tuhle větu si správně měl napsat trošku jinak: Pro je digial suplementarni produkt a primarni je a nadale bude papir.

    Pro mtg, resp. wotc, resp. hasbro, je primární to, co vydělává nejvíc peněz. A to je dneska zcela bezpochyby na trhu karetek digitál. A pokud sis nevšiml, tak celej dyzajn mtg se už několik posledních sad přizpůsobuje digitálu, nikoliv papíru. To je docela solidní nápověda, kam mtg směřuje, ne?

    A to fňukání, že se s mechanikou landů od 93' nic neudělalo, přece neni pravda. Viz jak píše mathes, třeba změny mull rules jsou přesně mířený na zlepšení land mechaniky.
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: jenomze dmg na stack a zmena mull rules neni tak velka zmena jaki komplet predelat pravidla co se tyce zemi obecne, protoze pokud

    1) odstranis nutnost zemi v decku (wow varianta) tak decky typu manaless dredge/belcher budou OP AF.

    2) das cycling/scry jako "default" u zemi bude aggro/tempo OP AF

    a takhle by se imho dal rozebrat jakejkoliv fix "problemu zemi"

    Proste zeme mana (color) screw / flood nevidim jako problem, vidim to jako jednu z mnoha veci, ktery tu hru delaj tim cim je.

    Vzdyt i u blbyho draftu je casto dost vyzva rozhodnout se kolik hrat zemi. A pritom jsou prakticky jen tri moznosti - 16, 17 a 18. U consructed je to next lvl + diky mechanice zemi muzou existovat "niche uchylarny" jako uz zmineny manaless dredge a belcher.
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: Opakuji, trvaly reseni. Pouzitelny zeme ze scry jsou z Therosu, ktery neni na standarku uz nejakou dobu a na modernu se prakticky nehrajou proto kombo fetchka+shockland je lepsi.

    CHOBOT: Spousta aspektu ty hry se za tech 25let zmenila, neco k lepsimu, neco k horsimu. Rozhodne nevidim duvod proc by dalsi vyvoj nemel byt prinosem. Zacinal jsem v dobe kdy mulligan byl extremne vzacna zalezitost, kdy jeste sla dmg na stack atd. Veci tam davno nejsou a ta hra porad funguje.
    Jednak nerikam ze ty veci jsem popsal ja jsou jediny spravny, rozhodne je tam hrozne moc prostoru co a jak udelat. Vim ze mana je zakladem MTG a vubec nemam problem s tim ze to tak je. Vadi mi ze nad ni nemas prakticky zadnou kontrolu a jen bych byl rad aby se s tim zaclo neco delat. Chci videt ten vyvoj i tady protoze aktualni stav je stale z roku 93 zatimco jine mechaniky dostali refresh.

    A konkurenci v digitalu opravdu nevidim. Pro MTG je digial suplementarni produkt a primarni je a nadale bude papir.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    WRATA: hezký varianty řešení, ale jakákoliv tvou navrhovaná, velmi zásadní změna mana mechaniky mtg by tu hru nejen totálně rozbila, ale navíc by to z toho udělalo i hru úplně jinou, než jaká to ty desetiletí existence je. A to by asi nasralo podstatně víc hráčů, než potěšilo.

    U mtg se dá nadávat na spoustu věcí, ale zrovna u tak zásadní a hru definující mechaniky, jako je mana, je pro tebe jediný řešení - přesunout se ke konkurenci. Protože to se fakt nezmění.

    A proč by nebyla konkurence? Budoucnost karetek je v online prostředí, nikoliv papírový, naopak, mtg jsou dneska se svojí papírovou podobou a blbou převoditelností do online podoby zoufale staromódní. A v online prostředí máš najednou karetek naprosto nepřeberný množství, třeba i nějaký lepší, než mtg (? minimálně možná pro tebe?)
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: jakoze treba neco jako landy se scry, pripadne landy s cyclingem?

    vis, ze oboje uz exisuje?
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: /napalmface

    Surveil je nova mechanika kterou maji dve barvy, navic vyzaduje zahrani nejaky spellu tedy neresi kdyz na nej nemas manu a uz vubec ti nepomuze kdyz liznes 4 zeme po sobe, scry je na tom obdobne teda az na vyjimku ze je to primarne modra mechanika.

    Resim nejakou mechaniku ke ktery maji pristup vsechny barvy a porad, tedy neco co by opet tu hru posunulo vic ke hre ktera je o schopnostech hrace a ne o nahode. Napriklad karetni WoW to mel tak ze si jako "land" mohl pouzit jakoukoliv kartu a dal jsi licem dolu a hotovo, mel jsi manu. Samozrejmne WoW byl postaveny trochu jinak protoze tam vsechno stalo bezbarvou a navic si nemel mulligan tedy by bylo potreba to upravit tak aby to uplne nezabilo MTG mulligan.

    A proti floodu by mohla byt nejaka moznost cyclingu ktery by byl na basic landech.
    MATHES
    MATHES --- ---
    +zmena mull pravidel si myslim, ze pomohla hodne
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: "...neexistuje mechanika, ktera by pomohla s mana screw/floodem"

    nesouhlasim - scry i surveil s timhle dost pomahaj:)
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: V tom pripade je potreba upravit deck tak abys mel na tyhle decky odpoved a hlavne umet sideboardovat.
    Kdyz proti me clovek ve druhem kole druhe hry polozi Azcantu tak si proste zaslouzi prohrat protoze neumi sideboardovat.

    A ta meta posledni dva roky byla velmi fajn kdyz se neustale banuji karty protoze v RnD jsou idioti kde postupne zabanovali dva combo decky abysme pak rok sledovali jak zkurveny Scarab God je a teda vydaji kartu ktera by ho mela jakz takz counterovat ale protoze totalni zabiji dalsi dva archetypy ktery v ty stejny sade jsou tak ji dame banana taky.
    Bohuzel jelikoz ted asi budou vampyri a ryby zase hratelny diky shocklandum tak sance na unban Ferocidona je temer nulova.

    Pred 15cti lety jsem koncil kvuli idiocii RnD kde nekoho napadlo ze Arcbound Ravager je dobry napad. Ted mam podobny pocit. Navic za celou dobu neexistuje nejaka mechanika ktera by byla schopna pomoct s mana screw/floodem coz by taky mohli nejak vyresit. Ale bohuzel jak neni konkurence tak neni duvod....
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: Ne, nehraju PT na to jsem moc velkej dement a zbrklon:)

    Co jsem tim chtel rict je to, ze poslednich nekolik let je deck to beat aggro.

    Momentalne jsou tri tier decky co nechutne kraji kontrol - monoR, Wr, RB.

    Ja hraju kontrol pokud to jde, ale od GRN mi jsem ho moc nehral, bcs me zas tak nebavi dostavat furt pres drzku:)
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: Jestli hrajes tak dobre a casto ze hrajes na PT tak ti gratuluju. Ta uroven kde hraju ja nekde uplne jinde a stejne tak ta meta.
    MARTENX
    MARTENX --- ---
    MATHES: Ve světě asi jo, ale v herně se to na mě, právě už ty dva roky, tváří úplně jinak..
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: ja te chapu ta nekoncici nadvlada kontrolu uz je otravna...

    ne moment, kontrol vlastne naposled vyhral standard PT v rijnu 2016
    WRATA
    WRATA --- ---
    JANDOS: Jo, no, jestli nevydaj ted skullcrack tak si dam do rotace pauzu
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    TRPASLICE: mě přijde strašně slabej za 6 many... než z něj něco bude, tak už bude tuhej.
    TRPASLICE
    TRPASLICE --- ---
    WIRUSS: The Haunt! Mám dojem, že vím, co moje millové decky potřebují...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam