• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JULIAN: Tak visjak, zase bez komentaru proti by se to tema nemohlo tak rozvinout a vsem by prislo, ze je to vlastne jednoduche, jen lenost wotc je duvod proc uz se to davno neposunulo...
    ASYD
    ASYD --- ---
    ja osobne bych tohle nemenil pac mi to prijde fajn (manovy system)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MATHES: já si ale zase nemyslím že cokoliv dokážeš tím že tu budeš rypat do nápadů které tu někdo sesmolil během pěti minut. Samozřejmě jsou nedomyslene.
    Já ale taky věřím tomu že řešení to má a přístup "je to nahovno ale lepe to nejde" je přesně to co brání tomu aby se to někam posunulo. Samozřejmě my to tady nevyřešíme, ale i tak by mi konstruktivnějsi přišlo snažit se vymyslet co nejlepší řešení než jen na všechno psát "to je naprd"
    MATHES
    MATHES --- ---
    JULIAN: Já tomu ale rozumim, ale jde o to, ze ja si myslim, ze tenhle problem proste bohuzel reseni nema. jak kdysi pradavno rekl Raptor "That's Magic."

    Landy a mana jsou proste jeden ze zakladnich piliru mtg a pokud bys ho jakkoliv zmenil, tak to bude mit jen tezko predstavitelny dusledky a mohlo by to tu hru totalne rozbit :)

    ... coz se snazim dokazat tim, ze ukazu na diry v ty teorii a presne jak rika WIRUSS - ukazat kolik dalsich pravidel by bylo potreba ke hre, ke ktery jsou pravidla uz ted na 40+ stranek:)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    WIRUSS: ale kulatá kola u auta fungují dobře. Manabase v mtg podle mě tak dobře už ne. A není potřeba to celé měnit, to tu nikdo netvrdí.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    JULIAN: Ano a právě proto i na STD je X let stále tak použitelná fritka, nepotřebuješ barvy a deck ti funguje s 2-3 landy... Je to na tobě, jak moc komplexní deck chceš... Navíc on chce změnit tu největší fundamentálnost hry, to je jakoby mu najednou u auta vadili kulaté kola, jelikož se více klouzají... :-)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Kluci vy to ale nechápete - on se vám tu nesnaží dat konkrétní přesný pravidlo který by to na 100% vyřešilo. Jen návrhy ukazující že řešit to jde. Taky myslete na standard hráče kde je ten mana systém fakt otřesnej. Žádný fetchky, alternativní many, minimum landu s efektem. Manabase je tam totální nuda a když v průměru každá šestá hra končí tím že to posere buď tebe nebo protihráče...
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    WRATA: Nemohu si pomoci, ale už v těchto pár příspěvcích se do toho zamotáváš a rázem si musel začít zavádět další a další pravidla a dle occamova břitvi, není opravdu dobré zrušit jedno pravidlo a nahradit ho tunou dalších, aby to dávalo smysl...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: Ja si dokazu predstavit, ze podobnou debatu vedou ve wizardech uz par let, ale to reseni proste jeste nenasli :) Felidara pripustili, ze totalne minuli behem playtestingu, ze na tohle kombo neprisli a nasypali si popel na hlavu. Creeping chill si nemyslim, ze byl uplne fail a jak si sam rekl, je to neco co se vyresi samo.
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES:

    1) Ja poukazuju na to ze to nemusi byt nutne to reseni jaky jsem navrhl ja protoze nedokazu myslet na vsechno. A tyhle situace jsme tu uz meli zejo. Felidar+Saheeli kombo, ted Creeping chill kterej zpusobil ze na modernovym gpcku mel dredge zastoupeni skoro 22%. Vzdycky se najde neco co v ty mete tu diru docasne udela. Felidar dostal bananem, proti dredgi zacli vic lidi hrat graveyard hate takze tam se to asi srovna samo.


    2) nema to bejt reseni ktery te toho zbavi. Jen ti ma pomoct s tou situaci jako takovou. Klidne by mohl bejt za jednu s tim ze to muzes udelat jenom jednou za kolo, tech variant je tam x
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA:

    1) Ja nerikam, ze jsi RnD a ze mas v popisu prace tenhle problem vyresit, jen se snazim poukazat na to, ze kazdy navrhovany reseni prinasi vic problemu, nez jich resi. MTG je neskutecne obri hodinovej strojek, kde zmenis jedno kolecko a cely se to posere:)

    2) Ale k cemu to je, kdyz to neresi ten problem kvuli kterymu to navrhujes?:D
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES:

    1) Zavedes pravidlo na minimalni pocet zemei v decku(treba 10)? Nevim, opakuju, nejsem RnD. Navic teda affinita je jedinej deck kde by tohle byl problem. Navic Moxy/bubny mas v decku max po 4ech a hrajes za ne hrstku spellu z toho vetsina jsou sidovky

    2) Takze by to zas takovej problem nebyl zejo :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    JANDOS: aspon se tu neco deje :D
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA:

    ad 1) ok a co treba affinita? ta si umi barevnou manu udelat pres moxy a buben

    ad 2) cycling za 3 many fakt neresi mana flood:)
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES:

    1) Tady jsme si asi nerozumeli. Ta face down karta by davala maximalne bezbarvou takze zeme v decku porad mit musis abys mohl castit barevne spelly.

    2) Cycling by porad stal dve many, v tomhle pripade bych to klidne zdrazil na tri a samo jenom u basic landu. Jestli ze se aggro dostane k tomu cyklit zeme tak jsi v 6+kole a uspesne ses ubranil tomu prvotnimu tlaku. Pro to aggro to znamena jeste nejakou sanci na navrat do hry a ne automatickou prohru protoze te posere deck. Opet, tohle musi vyresit RnD a ne ja.


    CHOBOT: Dokud nebude arena/modo na mobilech/tabletech tak porad bude vydelavat xkrat mene nez papir. To je zkratka fakt. Ze se to snazej nekam dostat je sice pekny ale dokud nebudou na hlavni herni platforme poslednich let tak je cela diskuze o digitalu naprosto irelevatni.

    A na Vancouver mulligan jsem neslysel jedinou negativni reakci protoze to hracum dalo vetsi kontrolu nad hrou a tedy vetsi sanci na vyhru.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    Tyjo tolik saltu v reakci na absorb :)
    Mimochodem, pokud budu mluvit ciste o MTG:A a kokotskym rozhodnuti WotC udelat ladder BO1 bez sideboardovani tak tam jsem za tu kartu rad, protoze je to tam ted fest aggro decku, ktery grindujou winy co nejrychleji.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    WRATA: jak píše MATHES. Menší změny probíhat ofc. musej, i třeba takový nepříjemný, jako jsou masivní errata, viz nedávno zrušení redirectu dmg do PW. Ale to jsou ve skutečnosti pořád naprostý drobnosti oproti nějakýmu rejpání do mechaniky many/landů.

    "Pro MTG je digial suplementarni produkt a primarni je a nadale bude papir."
    Tuhle větu si správně měl napsat trošku jinak: Pro je digial suplementarni produkt a primarni je a nadale bude papir.

    Pro mtg, resp. wotc, resp. hasbro, je primární to, co vydělává nejvíc peněz. A to je dneska zcela bezpochyby na trhu karetek digitál. A pokud sis nevšiml, tak celej dyzajn mtg se už několik posledních sad přizpůsobuje digitálu, nikoliv papíru. To je docela solidní nápověda, kam mtg směřuje, ne?

    A to fňukání, že se s mechanikou landů od 93' nic neudělalo, přece neni pravda. Viz jak píše mathes, třeba změny mull rules jsou přesně mířený na zlepšení land mechaniky.
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: jenomze dmg na stack a zmena mull rules neni tak velka zmena jaki komplet predelat pravidla co se tyce zemi obecne, protoze pokud

    1) odstranis nutnost zemi v decku (wow varianta) tak decky typu manaless dredge/belcher budou OP AF.

    2) das cycling/scry jako "default" u zemi bude aggro/tempo OP AF

    a takhle by se imho dal rozebrat jakejkoliv fix "problemu zemi"

    Proste zeme mana (color) screw / flood nevidim jako problem, vidim to jako jednu z mnoha veci, ktery tu hru delaj tim cim je.

    Vzdyt i u blbyho draftu je casto dost vyzva rozhodnout se kolik hrat zemi. A pritom jsou prakticky jen tri moznosti - 16, 17 a 18. U consructed je to next lvl + diky mechanice zemi muzou existovat "niche uchylarny" jako uz zmineny manaless dredge a belcher.
    WRATA
    WRATA --- ---
    MATHES: Opakuji, trvaly reseni. Pouzitelny zeme ze scry jsou z Therosu, ktery neni na standarku uz nejakou dobu a na modernu se prakticky nehrajou proto kombo fetchka+shockland je lepsi.

    CHOBOT: Spousta aspektu ty hry se za tech 25let zmenila, neco k lepsimu, neco k horsimu. Rozhodne nevidim duvod proc by dalsi vyvoj nemel byt prinosem. Zacinal jsem v dobe kdy mulligan byl extremne vzacna zalezitost, kdy jeste sla dmg na stack atd. Veci tam davno nejsou a ta hra porad funguje.
    Jednak nerikam ze ty veci jsem popsal ja jsou jediny spravny, rozhodne je tam hrozne moc prostoru co a jak udelat. Vim ze mana je zakladem MTG a vubec nemam problem s tim ze to tak je. Vadi mi ze nad ni nemas prakticky zadnou kontrolu a jen bych byl rad aby se s tim zaclo neco delat. Chci videt ten vyvoj i tady protoze aktualni stav je stale z roku 93 zatimco jine mechaniky dostali refresh.

    A konkurenci v digitalu opravdu nevidim. Pro MTG je digial suplementarni produkt a primarni je a nadale bude papir.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    WRATA: hezký varianty řešení, ale jakákoliv tvou navrhovaná, velmi zásadní změna mana mechaniky mtg by tu hru nejen totálně rozbila, ale navíc by to z toho udělalo i hru úplně jinou, než jaká to ty desetiletí existence je. A to by asi nasralo podstatně víc hráčů, než potěšilo.

    U mtg se dá nadávat na spoustu věcí, ale zrovna u tak zásadní a hru definující mechaniky, jako je mana, je pro tebe jediný řešení - přesunout se ke konkurenci. Protože to se fakt nezmění.

    A proč by nebyla konkurence? Budoucnost karetek je v online prostředí, nikoliv papírový, naopak, mtg jsou dneska se svojí papírovou podobou a blbou převoditelností do online podoby zoufale staromódní. A v online prostředí máš najednou karetek naprosto nepřeberný množství, třeba i nějaký lepší, než mtg (? minimálně možná pro tebe?)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam