ICARUS: neplatilo, ani priblizne. zacali k tomu smerovat az par let zpatky (ted uz to teda realne je vic nez "par", ale ten trend stale plati a spis se jen umocnuje). vetsina barev mivala na komonovem slotu levny removal. namatkou, lightning bolt (nebo aspon 3dmg za 1R. tyhle ted, pokud vubec jsou, jsou na U slotu), terror, dark banishing, pacifism (tyhle efekty ted stoji typicky 3), narcolepsy (ted za 4). ted, v nove ravnice, mas common removal typu 5dmg za 5 (a jen do bytosti), destroy creature za 3BR nebo 5B, plus ty zdrazene variace na pacifismus a narcolepsy. to srovnani opravdu nesnese
naopak bytosti neustale posiluji. neni nahodou, ze na eternal formatech se temer zadne bytosti ze starych edici nehraji. tarmogoyfove, delveri a pyromanceri zacali vychazet az po tehle designove zmene
a co se tyce aggro decku v allegiance (a prave tech gruul a simic decku, o kterych jsem mluvil), rozdil proti jinym edicim vidim hlavne v adaptu - pred tim jsi pred 4 2/2 blbecky postavil jednu 3/3 a pokud jsi mel nejaky zivoty, mohli jen smutne koukat. ted ma simic na 2,3,4 slotech solidni bytosti, ktery na zacatku udeli nejaky damage a kdyz zacnou ztracet dech, mel byses blizit manam na adapt, kdy opozici (opet) prerostou. tzn jsou relevantni celou hru, a to je celkem zasadni rozdil oproti jinym edicim