• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Nechápu, proč by měl být problém "minimální interakce se soupeřem". To je z podstaty věci u kombo balíků normální a je to součástí MTG od začátku.

    No a hádat se o složitost balíků na Standardu, to je jako se hádat, jestli je náročnější sečíst 2+2 nebo 1+3 ...
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    _DOMINIK_: Me prijde, ze tady se porad pletou dohromady dve veci - samotny proces vykombeni (ktery je tezky akorat mechanicky) a proces deploymentu karet do stavu, kdy muzes zacit kombit nexus, ktery teda neni vubec trivialni, zejmena pokud ti to nechodi. Nemluve treba o tom, ze kvuli tomu, ze ten deck je v podstate o sestaveni nadkritickeho mnozstvi karet, tak jakekoliv mulligany ti strasne skodi a vzpamatovat se z nej muze byt docela problem.
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    ale no tak, to tady vazne tvrdite, ze nexus je tezkej deck, protoze musite umet zapnout faze a sekvencovat triggery?

    ja nechci piloty toho decku nijak srazet, naopak - naprosto chapu, ze to lidi hrajou, protoze je to kurevsky silny. a pak ma clovek samozrejme potrebu svuj deck branit. ale ten deck je extremne primocarej, jeho win vypada pokazde uplne stejne, a predevsim - minimalne interaguje se souperem
    prosel jsem ted par listu na mtgtop8 a u vetsiny z nich jsou presne 4 "interaktivni" karty - fogy. ano, byva tam jeste teferi, ale jak casto s nim delate neco jineho nez +1?

    a kdyz muzete soupere temer ignorovat a staci vam nadrtit se (dost primocarou) sekvenci, ktera (pravda ne vzdycky, tam je to jeste navic trochu dice roll) vede k vitezstvi, tak samozrejme spotrebujete daleko min mozkove kapacity

    abych svuj argument podporil jeste nejakym ofiko clankem k tematu, mrknete treba sem: https://www.channelfireball.com/...ing-the-decks-of-standard-from-easiest-to-most-difficult-to-play/
    ...a pak zkuste odpovedet na tech 5 otazek na zacatku ve vztahu k nexusu. podle me je odpoved na vsechny z nich negativni, ve smyslu ze ten deck zadny zvyseni obtiznosti neprinasi. obzvlast pokud se uvazuje bo1
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    A kdyz uz jsme u baliku, co se samy hrajou, tak treba Sultai (se kterym jsem se vcera proklikal do diamondu v arene) je podle me daleko lepsi ukazka baliku, ktery se sam pilotuje. Hrajes potvory po krivce, nicis souperovi veci, co se ti nelibi a kdyz neco poseres, narves tam Krasise, Vivien nebo Vrasku, ktera ti zachrani prdel svym powerlevelem. Na nejake vymysleni veci tam neni moc prostor. Tam je jedina netrivialni vec akorat tak 10% situaci pri explorovani, jestli nechat nahoru, nebo do hrobu. Plus po sidu jeste muze prijit discard a counterspelly, ale taky to neni nic, co by se nedalo rychle naucit.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    WIRUSS: No to nevim, kolikrat je docela tezky rozhodnuti jestli fogovat, jak nasekvencovat cantripy, planovat, kdy a jak flipnout azcantu, jestli si radsi liznu kartu z depose, nebo zkusim pouzit deploy jako pseudofog, jak moc si muzu dovolit hrat proti counterspellum, kdyz chci odkombit, jak zkusit odkombit, kdyz mam na ruce uplny hovno, kdy ma cenu zkusit zahrat nexus v endstepu soupere a spousta dalsich veci. Ono kdyz hrajes treba proti mono redu, tak dostat se do situace, kde muzes zacit protacet nexus neni vubec jednoduchy, protoze jedna missplay znamena, ze proste umres.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MAKROBIJEC: jenže proti stormu na Legačku či Modern jetohle trochu jiné, tam si musíš rozmyslet postup několika karet u tohodle balíku máš na ruce většinou 2-3 karty a nemáš příliš možností...
    MAKROBIJEC
    MAKROBIJEC --- ---
    WIRUSS: to je stejné, jako označit legacy storm za easy balík, protože neinteraguješ a jenom používáš cantripy/tutory

    AFRI: takže všechno co používá alternativní cestu k vítězství je mrdka? Jakmile mě nezabije 9/9 hydroid, tak mě to neba?
    AFRI
    AFRI --- ---
    JULIAN: na standardu nic, na BO3 tu mrdku nepotkas. Tam zas vsichni hrajou Sultai, ale to je aspon zabava :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: postav si to. zahraj si to. uvidis.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    by me zajimalo co je tak strasne tezky hrat na jinejch decich na standardu.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: Ten deck je průmerně těžkej (v rámci dvojky) na hrají, ano občas ti tam zrovna Nexus nepřijde, i když máš 2-4 způsoby, jak ho dostat. To je to samé, kdyby jsi říkal, že nejtěžší je padat z baráku, když se chceš zabít, ne nejtěžší je tam stát a odhodlat se ke skoku a pak už je to tak rychlé, že nevíš... Prostě jak jsem řekl, pokud máš na ruce 2-3 karty z nich jsou většinou 1-2 cantripy tak vlasntě nemáš co dělat, jen se tupě prolízat k nexusu...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: To je hrozna blbost co rikas, protoze, jak uz jsem jednou zminil, ten deck je tezkej na hrani. musis hrat technicky presne, zalezi na kazdym tapnuti, kazdym triggeru, takze ano i kdyz uz je jasny, ze vyhrajes, tak proklikat se do vyhry neni tak jednoduchy jako pestermite/twin combo, protoze to muzes kdykoliv posrat - staci jen kdyz treba zapomenes ve tretim pridanym kole dat pauzu do end stepu a zatapujes se.

    Jak Maro rika v libovy prezentaci - pokud date do pravidel "hrac, ktery se za hru 20x prasti o stul do hlavy, tak okamzite vyhraje hru", tak to proste lidi budou delat, protoze lidi radi vyhravaj.

    A tenhle deck je dost podobnej mlaceni hlavou o stul. Trva to dlouho, boli to, ale kupodivu to vyhraje. Ze zacatku ti prijde zabavny, ze to fakt funguje a jak dobre to funguje, ale v dlouhodbym horizontu ten deck neni zabavny ani hrat:)

    tl;dr - don't blame players, blame the game.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    RORSCHACH: MATHES: K banu 99% her hraji ihned, jak mohu jen proti debílkům a ano říkám debílkům, jelikož za to nemůže úplně ten deck, ale jsou lidi co mají Azcantu, Recla, kopu landů zahráli Nexus a méně než 30 karet v decku na ruce 3 karty. Tento deck prakticky neiteraguje se soupeřem, max couteruje největší hrozby, většinou má na ruce min jedno lízání, chemáka v hrobě a je schopný na timer přemýšlet co udělá, on nemá moc možností co dělat, plus má opravy rozhodnutí, on prostě čeká, že ty vzdáš...

    ICARUS: taky na něj občas koukám, mám rád i ty rozšíření, které používá, takže na Twitchy si klidně procházíš oba grave a opravdu máš o tom přehled...
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    WRATA: Jasně, ta karta není ideálně navržená, ale hlavní problém je, že tam není nějaký omezení na celkový strávený čas, přitom by to ten aktuální systém prakticky vůbec nezměnilo.
    WRATA
    WRATA --- ---
    RORSCHACH: Ja bych spis rekl ze je to hrozne spatnym designem ty karty protoze aktualne jedina karta ktera te toho dokaze efektivne zbavit je unmoored ego
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    WRATA: Tak tohle je problém Areny a toho timer systému co tam je, to s tím balíkem nemá nic společnýho.
    WRATA
    WRATA --- ---
    RORSCHACH: Ted si nevzpomenu kterej PRO to byl ale natocil video kde on hral kontrol a mel kill na boardu, souper nexus. Nexus se dostal do faze kdy nemel wincon a tak proste sedel ve hre, cekal na timer, dal nexus a takhle porad dokola. V papiru a na MTGO se ti tohle nestane protoze timer. Dokonce i HS ma tohle poreseny ze pokud se dostanes do nejakyho nesmyslnyho kola(50 nebo tak nejak) tak oba prohrajete. Takze takovy lidi jsou
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    WIRUSS: To mi teda příjde dost "toxickej" přístup ke hře. Pokud se ti nelíbí, co hraje tvůj oponent, tak tu hru vzdej a dej si další. Většina lidí to určitě nehraje, aby "kazila hru ostatním". Mně ten balík příjde parádní, speciálně na TII, kde je ten power level dost často nízkej a hrajou se hrozný blbosti.

    Jinak za podobný zdržování hry ti můžou v Areně vybanovat účet ...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: pockej, coze? ten smysl baliku neni v tom kazit hru ostatnich. jenom je to cluncky combo-deck u kteryho neni nikdy jasny jestli a kdy vyfizzluje. bohuzel je natolik powerful, ze i presto je proste hrozne dobrej.

    je to kombo deck, kterej kdyz kombo slozi, tak "zacina" na sanci na uspech treba 80% a s kazdym kolem co si prida si tu sanci zvysi, ale muze se proste stat, ze po 7mi pridanejch kolech uz nemas zadny card draw v decku 5 karet z toho jsou 4 timewalky a liznes tu jedinou zemi, coz se normalnim kombo deckum moc nedeje a kdyz deje, tak to netrva tak dlouho se tam dostat.

    blby je, ze dusledkem toho jako protihrac bys to nemel vzdavat, protoze se muze stat ze po 5ti minutach co si tam furt neco tapuje, odtapuje a lize ti najednou preda kolo a ty ho zabijes. coz se nedeje casto, ale deje se to, takze zatimco souper hraje, tak ty na nej koukas a mas celou dobu nadeji, ze jeste muzes vyhrat.

    There can be no true despair without hope.
    - Bane
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    KVIIIK: Hele já to začal skládat, když jsem viděl, že vyjde Reclamation, ale ani jsem to nedosložil, jelikož jsem viděl hru a nebavilo by mě to hrát... Teď proti tomu balíku aktivně bojuji a to tak, že když si začne točit, tak nevzdám, jak jsem to vždy dělal, ale natahuji každý efekt na na max odpočet, mezitím si dělam, něco na druhém monitoru, čtu si atd... Minule jsem takhle jednu hru hrál asi 15 minut, pak tomu dotyčnému došli nervy a sám vzdal... Pokud je něčí záměr hrát balík, který kazí hru ostatním, tak ať si to užijí...

    MANZONER: Jak ti odpověděli, ale jedna věc co můžeš dělat, je počkat, jak bude sackovat artefakty, jelikož pokud udělá, že sacne 10 artefaktů naráz s tím, že si dá +20/20 tak mu ti v reakci podstřelíš bleskem... Pokud to dělá po jednom tak nic...


    MATHES: Tak ono u tohoto je i problém s tím, že je to buy-a-box foil, takže se ohejbá ještě více, než normální to samé Commander Foily s Kess je podobnej problém...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam