• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    TOTALLYDIZZIED
    TOTALLYDIZZIED --- ---
    Eh, na čase přestat lurkovat

    v MTGA aktuálně střídám tři decky na BO1, WW, R/B Judith (ta je fakt srandovní a na "obyč aggro" je tam překvapivě hodně matiky), a Draky (bez fenixe). A z hlediska nedostatku času je pro mě vždy výhodnější scoopnout a odehrát 3 další hry, než čekat na to, až se opp konečně dopočítá jestli vyhrál nebo ne.

    tl;dr: Nexus bych zakázal, je to takovej magicovej ekvivalent samohany a doufám, že každej kdo to na BO1 hraje, nakonec oslepne:D
    AFRI
    AFRI --- ---
    MAKROBIJEC: Ne. Jak už tady někdo psal, Nexus je (v BO1) mrdka, protože je to deck, kde jako oponent máš prvních pár kol nějaké své aktivity, a pak už jenom *pasivně* čekáš, jestli se mu to neposere - ale při tom ještě nejseš mrtvej. V kompetitivním módu to nechceš scoopnout dokud není jasné, že tě fakt zabije, ale jemu zabere klidně 10m než se tím deckem prokope do té míry, že k tomu stavu dojde. Nijak tím nevyčítám hráčům, že to hrajou, výhra je výhra. Ale v BO1 je to fakt rakovina.
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    ICARUS: no, ja ten svuj nazor samozrejme dost zhustil, abych tady nepsal uplny traktaty. ale rozhodne jsem nemluvil jen o "vykombeni", ale o celkovy komplikovanosti toho decku (viz ten clanek a ty otazky v nem)

    napriklad, kdyz uz jsi zminil ten sultai, bych se ani trochu nebal rict, ze nexus je daleko jednodussi na hrani nez jakykoli midrange deck. uz jen kvuli te uz zminovane absenci interakce a primocarosti vyhry
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Nechápu, proč by měl být problém "minimální interakce se soupeřem". To je z podstaty věci u kombo balíků normální a je to součástí MTG od začátku.

    No a hádat se o složitost balíků na Standardu, to je jako se hádat, jestli je náročnější sečíst 2+2 nebo 1+3 ...
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    _DOMINIK_: Me prijde, ze tady se porad pletou dohromady dve veci - samotny proces vykombeni (ktery je tezky akorat mechanicky) a proces deploymentu karet do stavu, kdy muzes zacit kombit nexus, ktery teda neni vubec trivialni, zejmena pokud ti to nechodi. Nemluve treba o tom, ze kvuli tomu, ze ten deck je v podstate o sestaveni nadkritickeho mnozstvi karet, tak jakekoliv mulligany ti strasne skodi a vzpamatovat se z nej muze byt docela problem.
    _DOMINIK_
    _DOMINIK_ --- ---
    ale no tak, to tady vazne tvrdite, ze nexus je tezkej deck, protoze musite umet zapnout faze a sekvencovat triggery?

    ja nechci piloty toho decku nijak srazet, naopak - naprosto chapu, ze to lidi hrajou, protoze je to kurevsky silny. a pak ma clovek samozrejme potrebu svuj deck branit. ale ten deck je extremne primocarej, jeho win vypada pokazde uplne stejne, a predevsim - minimalne interaguje se souperem
    prosel jsem ted par listu na mtgtop8 a u vetsiny z nich jsou presne 4 "interaktivni" karty - fogy. ano, byva tam jeste teferi, ale jak casto s nim delate neco jineho nez +1?

    a kdyz muzete soupere temer ignorovat a staci vam nadrtit se (dost primocarou) sekvenci, ktera (pravda ne vzdycky, tam je to jeste navic trochu dice roll) vede k vitezstvi, tak samozrejme spotrebujete daleko min mozkove kapacity

    abych svuj argument podporil jeste nejakym ofiko clankem k tematu, mrknete treba sem: https://www.channelfireball.com/...ing-the-decks-of-standard-from-easiest-to-most-difficult-to-play/
    ...a pak zkuste odpovedet na tech 5 otazek na zacatku ve vztahu k nexusu. podle me je odpoved na vsechny z nich negativni, ve smyslu ze ten deck zadny zvyseni obtiznosti neprinasi. obzvlast pokud se uvazuje bo1
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    A kdyz uz jsme u baliku, co se samy hrajou, tak treba Sultai (se kterym jsem se vcera proklikal do diamondu v arene) je podle me daleko lepsi ukazka baliku, ktery se sam pilotuje. Hrajes potvory po krivce, nicis souperovi veci, co se ti nelibi a kdyz neco poseres, narves tam Krasise, Vivien nebo Vrasku, ktera ti zachrani prdel svym powerlevelem. Na nejake vymysleni veci tam neni moc prostor. Tam je jedina netrivialni vec akorat tak 10% situaci pri explorovani, jestli nechat nahoru, nebo do hrobu. Plus po sidu jeste muze prijit discard a counterspelly, ale taky to neni nic, co by se nedalo rychle naucit.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    WIRUSS: No to nevim, kolikrat je docela tezky rozhodnuti jestli fogovat, jak nasekvencovat cantripy, planovat, kdy a jak flipnout azcantu, jestli si radsi liznu kartu z depose, nebo zkusim pouzit deploy jako pseudofog, jak moc si muzu dovolit hrat proti counterspellum, kdyz chci odkombit, jak zkusit odkombit, kdyz mam na ruce uplny hovno, kdy ma cenu zkusit zahrat nexus v endstepu soupere a spousta dalsich veci. Ono kdyz hrajes treba proti mono redu, tak dostat se do situace, kde muzes zacit protacet nexus neni vubec jednoduchy, protoze jedna missplay znamena, ze proste umres.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MAKROBIJEC: jenže proti stormu na Legačku či Modern jetohle trochu jiné, tam si musíš rozmyslet postup několika karet u tohodle balíku máš na ruce většinou 2-3 karty a nemáš příliš možností...
    MAKROBIJEC
    MAKROBIJEC --- ---
    WIRUSS: to je stejné, jako označit legacy storm za easy balík, protože neinteraguješ a jenom používáš cantripy/tutory

    AFRI: takže všechno co používá alternativní cestu k vítězství je mrdka? Jakmile mě nezabije 9/9 hydroid, tak mě to neba?
    AFRI
    AFRI --- ---
    JULIAN: na standardu nic, na BO3 tu mrdku nepotkas. Tam zas vsichni hrajou Sultai, ale to je aspon zabava :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: postav si to. zahraj si to. uvidis.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    by me zajimalo co je tak strasne tezky hrat na jinejch decich na standardu.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: Ten deck je průmerně těžkej (v rámci dvojky) na hrají, ano občas ti tam zrovna Nexus nepřijde, i když máš 2-4 způsoby, jak ho dostat. To je to samé, kdyby jsi říkal, že nejtěžší je padat z baráku, když se chceš zabít, ne nejtěžší je tam stát a odhodlat se ke skoku a pak už je to tak rychlé, že nevíš... Prostě jak jsem řekl, pokud máš na ruce 2-3 karty z nich jsou většinou 1-2 cantripy tak vlasntě nemáš co dělat, jen se tupě prolízat k nexusu...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: To je hrozna blbost co rikas, protoze, jak uz jsem jednou zminil, ten deck je tezkej na hrani. musis hrat technicky presne, zalezi na kazdym tapnuti, kazdym triggeru, takze ano i kdyz uz je jasny, ze vyhrajes, tak proklikat se do vyhry neni tak jednoduchy jako pestermite/twin combo, protoze to muzes kdykoliv posrat - staci jen kdyz treba zapomenes ve tretim pridanym kole dat pauzu do end stepu a zatapujes se.

    Jak Maro rika v libovy prezentaci - pokud date do pravidel "hrac, ktery se za hru 20x prasti o stul do hlavy, tak okamzite vyhraje hru", tak to proste lidi budou delat, protoze lidi radi vyhravaj.

    A tenhle deck je dost podobnej mlaceni hlavou o stul. Trva to dlouho, boli to, ale kupodivu to vyhraje. Ze zacatku ti prijde zabavny, ze to fakt funguje a jak dobre to funguje, ale v dlouhodbym horizontu ten deck neni zabavny ani hrat:)

    tl;dr - don't blame players, blame the game.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    RORSCHACH: MATHES: K banu 99% her hraji ihned, jak mohu jen proti debílkům a ano říkám debílkům, jelikož za to nemůže úplně ten deck, ale jsou lidi co mají Azcantu, Recla, kopu landů zahráli Nexus a méně než 30 karet v decku na ruce 3 karty. Tento deck prakticky neiteraguje se soupeřem, max couteruje největší hrozby, většinou má na ruce min jedno lízání, chemáka v hrobě a je schopný na timer přemýšlet co udělá, on nemá moc možností co dělat, plus má opravy rozhodnutí, on prostě čeká, že ty vzdáš...

    ICARUS: taky na něj občas koukám, mám rád i ty rozšíření, které používá, takže na Twitchy si klidně procházíš oba grave a opravdu máš o tom přehled...
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    WRATA: Jasně, ta karta není ideálně navržená, ale hlavní problém je, že tam není nějaký omezení na celkový strávený čas, přitom by to ten aktuální systém prakticky vůbec nezměnilo.
    WRATA
    WRATA --- ---
    RORSCHACH: Ja bych spis rekl ze je to hrozne spatnym designem ty karty protoze aktualne jedina karta ktera te toho dokaze efektivne zbavit je unmoored ego
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    WRATA: Tak tohle je problém Areny a toho timer systému co tam je, to s tím balíkem nemá nic společnýho.
    WRATA
    WRATA --- ---
    RORSCHACH: Ted si nevzpomenu kterej PRO to byl ale natocil video kde on hral kontrol a mel kill na boardu, souper nexus. Nexus se dostal do faze kdy nemel wincon a tak proste sedel ve hre, cekal na timer, dal nexus a takhle porad dokola. V papiru a na MTGO se ti tohle nestane protoze timer. Dokonce i HS ma tohle poreseny ze pokud se dostanes do nejakyho nesmyslnyho kola(50 nebo tak nejak) tak oba prohrajete. Takze takovy lidi jsou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam