LUKEH: V mém pohledu se pojí dvě věci:
1) Když jsem hrál papírovej MtG naposled, tak se maximálně tak fázovalo, exilu se nejvíc podobalo remove from the game, což se jako "zóna" herně moc nepoužívalo. (Elektronicky to hraju řekněme poslední dva roky, když započítám i Magic Duels.) Takže jsem nebyl u toho, když exile jako herní pojem vznikl a když s ním začaly karty aktivně operovat.
2) Mám rád články od Mara a v nich jsem se toho nemálo dočetl o tom, jak se snaží MtG zpřístupnit začínajícím hráčům a že se tento přístup týká především commonů, se kterými přichází začátečník do kontaktu nejvíc. Proto nechápu commony jako je Justiciars Portal nebo Teferis Time Twist, u kterých si nevystačíš se základními pravidly a zároveň nenesou detailnější vysvětlení nebo reminder text.
Po pravdě řečeno, nevím, jak to v současnosti funguje ohledně pravidel pro nové hráče. Jsou přiložená ve starteru? Nebo je na krabičce URL, odkazující na web s pravidly? Ať tak nebo tak, předpokládám, že ta první pravidla, se kterými přijde hráč do styku, nezabíhají do takových detailů, jako jestli karta, které odejde do exilu a hned se z něj vrací, je removed from attack, co všechno z ní spadně a jestli se vrací odtapnutá, když do exilu šla tapnutá. (Tím "první pravidla" nemyslí ty z těch preconstructed balíčků, co se rozdávají v obchodech, tak jsou jen herní fáze a že máš 20 životů.)