• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    ASYD
    ASYD --- ---
    LUKEH: ano. nemyslim si ze pro kazdy takovy pripad je nutno mit specialni zonu... to neni zrovna sikovne
    ICARUS: tohle mi prijde sikovne reseni pro mechaniku
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    PSYCHO: to jediné se právě změnilo. Removed form the game bylo tak jak píšeš, tzn ze hry, ale od doby co je exile se rozlišuje exil a outside of the game. Takže třeba můj oblíbený Cunning Wish ti už kartu z exilu nevytáhne (protože ta už není outside of the game), ale kartu ze sidu ano.

    ASYD: ale chtěl jsi v pravidlech oštřovat něco, co ošetřit nepotřebuje a co bys musel s každou novou sadou znovu a znovu "nějak šikovně ošetřovat".
    ASYD
    ASYD --- ---
    LUKEH: ja o zadne zone nemluvil
    EMZA
    EMZA --- ---
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    LUKEH: Jen dodam, ze ostatne proto taky muzes cilit karty v exile efektama "from outside the game" protoze exiled je "considered out of the game"
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: ano, bylo remove from the game, což je ale úplně to samé jako exile. Dříve se psalo remove from the game a zóna se jmenovala removed from the game zone. Pak se to přejmenovalo na exile a exile zone, protože to je kratší. To je celé. Jinak je to v MtG hned od první sady...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    PSYCHO: Je, ale tehdá (nevím, jak dneska) to byl tak debilní mechanismus, že ho prakticky nikdo nehrál, takže takové detaily, jaké se vážou k příchodu potvory z exilu, jsme u phasingu neřešili. Vyjma toho si myslím, že jsme to hráli tak, že je prostě na kolo pryč a nic jiného se nemění, tj. nepadají enchantmenty a neodtapovává se. Ale možná jsme to hráli blbě, jak už jsem psal, moc pozornosti jsme této mechanice nevěnovali.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MATEEJ: konkretne ten Phasing je ale hrozne podobnej tomu exile and return. Taky mam pocit, ze enchanty, etc. padly a karta byla "considered removed from the game".
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: V mém pohledu se pojí dvě věci:

    1) Když jsem hrál papírovej MtG naposled, tak se maximálně tak fázovalo, exilu se nejvíc podobalo remove from the game, což se jako "zóna" herně moc nepoužívalo. (Elektronicky to hraju řekněme poslední dva roky, když započítám i Magic Duels.) Takže jsem nebyl u toho, když exile jako herní pojem vznikl a když s ním začaly karty aktivně operovat.

    2) Mám rád články od Mara a v nich jsem se toho nemálo dočetl o tom, jak se snaží MtG zpřístupnit začínajícím hráčům a že se tento přístup týká především commonů, se kterými přichází začátečník do kontaktu nejvíc. Proto nechápu commony jako je Justiciars Portal nebo Teferis Time Twist, u kterých si nevystačíš se základními pravidly a zároveň nenesou detailnější vysvětlení nebo reminder text.

    Po pravdě řečeno, nevím, jak to v současnosti funguje ohledně pravidel pro nové hráče. Jsou přiložená ve starteru? Nebo je na krabičce URL, odkazující na web s pravidly? Ať tak nebo tak, předpokládám, že ta první pravidla, se kterými přijde hráč do styku, nezabíhají do takových detailů, jako jestli karta, které odejde do exilu a hned se z něj vrací, je removed from attack, co všechno z ní spadně a jestli se vrací odtapnutá, když do exilu šla tapnutá. (Tím "první pravidla" nemyslí ty z těch preconstructed balíčků, co se rozdávají v obchodech, tak jsou jen herní fáze a že máš 20 životů.)

    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ASYD: to bys ale v každé sadě zaváděl novou zónu...
    MATEEJ: to je spíš že na podobný efekty nejsi zvyklej, v magicu je takových karet hodně. Popravdě nevím co je na tom nejasné, ale chápu že jsem ovlivněn tom že to znám. To že se to vrátí odtaplé, spadnou z toho aury atd atd je součást pravidel, to na kartě nenajdeš.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Když už jsme u toho exilu, tak mnohem víc nejasný mi přijdou karty, který posílají do exilu jenom na otočku, jako třeba Justiciar's Portal.

    Justiciar's Portal (Ravnica Allegiance) - Gatherer - Magic: The Gathering
    https://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?name=Justiciar%27s%20Portal

    Snažej se, aby commonky byly co nejjasnější, ale třeba tuhle začínající hráč prostě nemůže zahrát správně jenom na základě jejího textu a základních pravidel. Že se vrací odtapnutá jsem zjistil až teď, a to jsem si její výklad četl už asi třikrát. A jestli ji to removne z combatu, to pro mě i nadále zůstává tajemstvím.

    (A pro začátečníka je super matoucí i to "then return", které proběhne okamžitě, aniž by wording říkal, že to je okamžitě, a které zneguje targetovaný removal, ale ne netargetovaný - což má sice logiku podle pravidel, ale selskému rozumu 12letého kluka se to bude dost vzpírat).
    ASYD
    ASYD --- ---
    ASYD
    ASYD --- ---
    no vidis...a to je prave ten duvod proc by to mohlo byt nejak sikovne osetreno v pravidlech aby si tady lidi nemuseli vyrabet takove DIY resenicka
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Nechápu co řešíte, vždyť stejnej problém máte s kartama jako Deputy of Detention, Hostage Taker, Kitesail Freebooter atd. Vždycky jde karta do exilu, ale je potřeba si pamatovat která byla exilnutá čím. Což se v praxi řeší tím že si to strčíte pod tu kartu, ale to nic nemění na tom, že ve skutečnosti je to v exile zóně.

    Nejlepší příklad je ten Gonti https://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=417657
    Tam strčím kartu pod něj, ale i když Gonti umře, tak ji můžu dál hrát, takže ji musím mít někde v exilu a mít ji rozlišenou od ostatních exilnutých karet - a ještě k tomu ji mít face down a vzal jsem ji ze soupeřova decku, to je oproti adventuře mnohem složitější situace. Ale ani na to nepotřebuju speciální Gonti zónu :) Ani nějaký special countery nebo cokoliv. Prostě si to jen musím nějak pamatovat/označit, ale to udělám jak uznám za vhodné/jak se se soupeřem domluvíme.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ICARUS: imho protoze ten adventure box je super malej, tak aby se ti alespon nekde vesel reminder text:)
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    Nechapu, proc nezavedli nejaky adventure counter - neco jako "When you cast this spell for it's adventure cost, put it into exile with an adventure counter as it resolves, As long as that card has an adventure counter on it, you may cast that card".
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Třeba bude - předpokládám, že žádná nová mechanika se v pravidlech neobjeví dřív (nebo výrazně dřív) než reálně vyjde na kartách.
    MATHES
    MATHES --- ---
    vicemene vsichni aplikou na exiled karty tapnuti a presunuti pod hrbitov. adventure karty si proste das bokem.

    proste uz prosim prijmi jako fakt, ze neexistuje nic jako "Adventure zone" a dokud se neobjevi v comprehensive rules popis "Adventure zone", tak bych tohle team uzavrel:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    _DOMINIK_: Then exile this card. You may cast the creature later from exile.

    Možnost seslání potvory z exilu je tady dávaná do souvislosti se zahráním její adventure instant/sorcery složky předtím. Ale ten wording není zrovna jednoznačnej a transparentní, to je pravda.
    MATHES
    MATHES --- ---
    _DOMINIK_: to je sice zajimavej pripad, ale je uplne irrelevantni :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    _DOMINIK_:
    exile = vedle hřbiťáku a knihovny, otočená karta obrázek na stole
    adventure = vedle hřbiťáku a knihovny, otočená karta obrázkem nahoru
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam