• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    YETTY
    YETTY --- ---
    ICARUS:
    Když budou, je to fajn. Každopádně představ si takového Meddling Mage s +1/+1, trample a vigilance counterem. To mi přijde v papíru fakt šílený. Vím, že je to přehnaný, ale ta představa mě drtí.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    pokud vim tak v boosterech budou karty s punchout contery stejne jako byly v amonkhetu, ne? prinejhorsim se to proste napise na kus papirku odtrzeny z lifepadu. me to prijde uplne v pohode a moc nechapu proc tu lidi vyvadi :)
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    oni určitě naběhnou výrobci různejch obalů, deček atp. a začnou prodávat countery s lítáním, menace atp.
    MATHES
    MATHES --- ---
    nicmene urcite souhlasim s tim, ze companioni se fakt nepovedli. na limited je to sranda, ale do constructed to fakt nepatri
    MATHES
    MATHES --- ---
    JEENA: k tem counterum - to popisujes stav poslednich cca 5-10 let. V historii mitg byly fakt hodne uchylny countery (treba -0/-2, +2/+1) a podobne.

    ad set - musim rict, ze je to asi prvni set, kde bych mel po prvnim vikendu odehrano asi tak 50 draftu a ten set se tvari na limited fakt zabavne, ten format je fakt deep a treba tenhle deck byl nejzabavnejsi draft deck za fakt hodne dlouhou dobu

    to, ze kdyz podstrelis bytost, tak nezrusis resolve mutate bytosti me taky prekvapilo, ale prijemne. jinak by ten mutate byl fakt o hodne moc horsi a nevim jak moc by to bylo hratelny.

    ability countery na papire vypadaly fakt extremne divne, ale musim rict, ze to v kontextu mutaci dava smysl a vlastne mi to nevadi (nevim jak moc velkej oser to bude v papiru, to jsem jeste nezkousel)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH:

    Když jsem si to vyfiltroval od The Dark po Visions, tak jich vyjelo docela hodně, ale většina z nich byly +1/+1 countery, ty mi přišly ok. A jako mechanika to bylo řekněme u marginálních thalidů.

    Mně přišly nemagicový countery, který označovaly něco jinýho, jako třeba na Armageddon Clock apod. (natož takový planeswalkeři, to už můžu rovnou hrát Vampira, pffff.)
    JEENA
    JEENA --- ---
    K těm counterům, tam je imo problém ta mnohost. Z casual mtg hraní jsem zvyklej, že každej druh permanentu má typicky 1, max 2 druhy counterů - potvory +1/+1, popř. -1/-1, walkeři loyalty, artefakty charge, popřípadě se ještě vyskytujou age, a když jsou to nějaký speciální, tak je ta karta většinou zmiňuje sama a nedává víc druhů, takže ti většinou stačí dvě barvy žetonků/kostek.

    Tady podle mě může být problematický, pokud nemáš ty s tim textem, jednak a) - sehnat si dost různejch žetonků/kostek, popř. b) - vyznat se v těch různejch barvách co je co.

    MATHES: Právě že to nefunguje úplně stejně jako Bestow. Protože, když tu "pile", po tom co je na stole zabiješ, tak jí zabiješ celou, kdežto u bestow ten enchák spadne a stane se potvorou. U bestow je to výjimka, ale aspoň je to konzistentní výjimka, co se chová pořád stejně.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Gatherer říká 9 karet kde je counter = žeton v Revised. Sengir Vampire!
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Bylo ich minimum oproti dnešku, ale byly tam. Pamatuju nějakej červenej enchák kterej každej upkeep dal counter na landu a ta pak dávala damage když s etapla pro manu nebo tak něco. Byl to strašně matoucí text, obzvlášť když se slovo counter v té hře používalo ve dvou významech.
    RORSCHACH: jj taky pamatuju
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    MATEEJ: V gift boxu Revised byl pytlík se skleněnejma counterama. To si moc dobře pomatuju, protože jsem je skoro všechny velice úspěšně poztrácel :)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: To neznamená, že (bestow i mutate) nemůžou citlivější lidé jako já brát jako neslušnou deviaci od slušných pravidel. :-)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Bylo jich hodně málo, zejména ve Standard a Extended, ve Vintage by se jich asi našlo víc.
    ASYD
    ASYD --- ---
    otazka je estli nutnost ohnout pravidla aby mechanika nebyla k hovnu je dobry design
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: country byly v MTG snad od uplnyho zacatku, ne?
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: funguje to uplne stejne jako fungoval bestow v Therosu. Taky me to prekvapilo, ale prijmne, protoze jinak by ten mutate byl fakt strasidelne spatnej.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Ty countery mi přijdou docela v pohodě. Sice mi countery jako hodně olschool hráčovi přijdou nemagicové, ale objektivně vzato to je velmi rozumná herní součást.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    RUI: některý companioni mají fakt snadno splnitelný podmínky i na standardu a čím více karet je na formátu k dispozici, tím snažší to je. A karta navíc, která je ještě k tomu většinou dost dobrá je fakt velká výhoda...

    MATEEJ: jo mutate je pěkně debilní, úplně stačilo mít ty "ability countery", to je celkem OK mechanika, i když je trochu nahovno v paper magicu, kde pak pořád tapuješ potvoru která má na sobě papírky a může to snadno někam spadnout a dělat chaos v board-statu. Ale to se dá pořešit pořízením nějakých lepších/těžších countříků třeba.
    RUI
    RUI --- ---
    ICARUS: Přesně tak, to je úplně bizarní - výhra v nultém kole na draw ze tří karet a proti Leyline of the Void. A do jiných formátů nevidím, ale prý je tam Gyruda taky divočina - četl jsem, jak lidi masivně spekulativně Gyrudu skupují...

    MATEEJ: Mutate je taky pěkná divočina - kromě toho, co zmiňuješ, ještě interakce s tokeny, flickováním, transformováním, morphováním, undying, persist. Ať žijou intuitivní mechaniky...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Mě zase, když jsem si včera četl mechaniky Ikorie, vytriggeroval mutate. Loni v létě jsem se tady autisticky rozčiloval, jak je kombinace Jaya + Shield of the Realm + trample nelogická a neintuitivní, byť v souladu s pravidly. A oni se teď vytasej s mutate, která má výjimku z pravidla "když zmizí target kouzla, tak kouzlo fizzluje". Opravdu bylo nezbytně nutné vymyslet mechaniku (nebo ji formulovat v této podobě), která porušuje jedno ze základních pravidel MtG?
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUI: Ta gyruda ma banan protoze ji vypinaji rest in peace a leyline of the void efekty, i kdyz by nemely. Takze je to spis disable.
    RUI
    RUI --- ---
    ICARUS MATHES: Tak po víkendu už bohužel víme, že jsou eternal formáty úplně rozbité. Konkrétně na legacy normálně existují desítky hratelných balíků a běžně jsou výsledky turnajů dost různorodé, ale teď všechny víkendové turnaje a ligy na MTGO naprosto opanovaly tři balíky s companiony (lidi reportovali, jak z osmi kol nepotkali třeba jediný balík bez companiona). Nezdá se, že by balíky bez companionů byly hratelné - tyto tři nejlepší balíky v podstatě nemusely pro companiona skoro nic obětovat, a ta výhoda z osmé karty na ruce je obrovská (navíc třeba Lurras je skoro automaticky minimálně 2 za 1). A to vůbec nemluvím o provizorně zabanované Gyrudě, okolo které vznikl na legacy balík, který dokáže konzistentně vyhrát v nultém kole na draw (v soupeřově prvním draw stepu) z mulliganu do tří karet.

    Osobně si myslím, že celá mechanika bude zakázána. Poslední rok byl ze strany WotC špatný (tohle je šestá sada plná přesílených karet za posledních dvanáct měsíců, což nám dává v průměru jedno zemětřesení na všech formátech každých osm týdnů), ale tohle je asi největší extrém s potenciálném úplně změnit, jak se MTG hraje.

    Mimochodem, tenhle článek dobře shrnuje, v čem je problém (a to byl sepsán ještě před vydáním Ikorie, klobouk dolů):
    Companion Is The Worst Mechanic For The Health Of Magic Since Phyrexian Mana - SCG Articles
    https://articles.starcitygames.com/...e-worst-mechanic-for-the-health-of-magic-since-phyrexian-mana/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam