• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Jo, je to 5/5 lítačka za 5 man, to v limited obvykle znamená vítězství během tří kol. A má (drobnou) nevýhodu v tom, že se jí dá předejít zabitím toho berserkera. Imho není moc pravděpodobný, že by si ten berserker dal v pátém a dalších kolech víc než jen jeden útok, ale on to ani moc nepotřebuje.

    Ale pořád je to R, mně spíš přijde ne úplně v pořádku power creep u commonových příšer. One dropy a two dropy, který mají abilitu, která je dělá použitelný i v late game, výrazně naklánějí limited meta směrem k aggru. Karty jako Sauroform Hybrid mám jako hráč rád, ale z hlediska game designu jsou podle mě principiálně špatně. V Zendikaru byly v tomhle směru ulítlý commonový 1-dropy - vyšlo jich 5 a čtyři z nich (Banneret, Blightblade, Sneaking Guide, Duelist) vlastně rád zařadíš do decku. To nebývalo. Taky výrazně ubývá vanilla potvor a obecně je v posledních setech o dost míň vyloženě špatných commonů pro limited.

    Když se to dá dohromady s tím, že archetypy pro limited jsou čím dál tím funkčnější a snadněji draftovatelný, tak to pomalu ale jistě proměňuje zážitek ze hry. Mě taky baví hrát s limited deckem, kterej hezky šlape (a to je i důvod, proč k tomu power creepu dochází, protože se R&D snažej udělat limited co nejzábavnější pro co nejširší skupinu hráčů), ale v poslední době se zážitek z hraní draftu přibližuje zážitku z hraní constructed, včetně věcí jako je nižší variance a větší předpokládatelnost. V Zendikaru to bylo hodně okatý - jakmile soupeř vytáhl dvě země, podle kterých to vypadalo na některý tribal nebo kicker deck, tak ti bylo jasný, jak bude vaše hra vypadat. Trošku lepší v tomhle byly barevných kombinace pro party decky, ale ne o moc.

    Navíc se ukázalo, že při takovém tlaku na funkčnost archetypů v limited je velmi těžký zakomponovat do setu různé mechaniky a mít je vyrovnaný, viz type synergies a landfall v Zendikar Rising. Takže těch archetypů se v důsledku toho hraje míň, což zase snižuje varianci.

    Tyhle problémy ještě augmentuje MTGA, protože je rozdíl, jestli hraješ jeden draft jednou týdně v pátek večer nebo jeden draft denně v MTGA, ty problémy z toho začnou trčet dřív a výrazněji.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: aspirant je 2/1 letadlo. to je fakt power level uplne nekde jinde. jestli tvuj deck zabije 2/1 letadlo, tak si neco udelal spatne.

    mam problem (hlavne vnitrni) s dvoudropama generujici value, ktera ti vyhraje hru. takhle vnimam tohodle pana. jasne na constructed to asi nebude zadnej vohen, ale v limited jeden free utok znamena imho GG, protoze pokud si udelam jednoho draka a typek mi tam zustane, tak ho klidne poslu do chump utoku, udelam druhyho draka a uz moc nevidim jak bych tu hru mohl prohrat.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Mně to přijde velmi podobný Scute Swarmu. 2/2 first strike je moc pěkný do druhýho kola, ale podobně jako u Scure Swarmu, když ho vytáhneš takhle brzo, tak si velmi výrazně snižuješ šanci, že to s ním v late game pořádně rozjedeš. Zůstává otázka, co ti umožní zavřít hru spolehlivěji, jestli jeden 5/5 flying (těžko doufat ve dva), nebo postupně rostoucí banda 1/1 brouků, imo je to tak nastejno.

    Fledgling je horší, to je pravda, protože je to nevalnej mid/late game top deck, ale Aspirant je lepší, toho rád vytáhneš v jakémkoli kole a vždycky bude mít efekt, kterej se velmi rychle začne nabalovat. Ale zažil jsem hry, kdy na Scure Swarm vynášený s šestým land dropem už bylo pozdě.

    Ale třeba překvapěj spoustou commonových dragonů za dvě za tři many, ty by mu dost pomohli.
    ASYD
    ASYD --- ---
    Scute swarm je mnohem vic broken
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: fledgling ani aspirant mi neprijdou srovnatelny. mozna jen plasim a ten utok bude tak dramaticka podminka, ze to bude k hovnu, ale v minulym setu mi takhle uplne stejne vadil Scute Swarm, kterej mi prisel taky uplne postizenej
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Napadl mě jank s tímhle berserkerem a levnejma dragonama, kterejch teda obecně moc není, nicméně v současném standardu jsou hned dva, Gadrak a Sprite Dragon.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Přijde mi to méně silné než Fearless Fledgling nebo Inspiring Aspirant, ty se dokážou rychleji a snadněji dostat mimo range zabití, podobně u Drany nebo Zagrase je větší pravděpodobnost, že si zaútočí víckrát, než u tohohle berserkera.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    MATHES: v limited je to rare a opet, umira na skoro cokoliv, musi zautocit, abys ho mohl aktivovat a i kdyz se ti to povede, tak ten drak neni zadna lace, takze secteno podtrzenou to fakt neni zadna extra bomba... nerikam, ze je to spatna karta, naopak, je velmi fajn, ale rozhodne to neni op zlo v konkurenci power levelu soucasnejch rare, kdyz to srovnam treba s bohama nebo walkerama tak je to az trapne fer:)
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRANGERD: v limited docela snadno.
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    MATHES: úplně nevím, jestli agresivní potvora co umírá na shock a potřebuje zaútočit a zaplatit 5 many, aby vyrobila vanilla potvoru, dokáže "utéct se hrou" - to jedine v komplet top deck módu a tam mi to přijde úplně ok, protože v tu chvíli můžeš taky rovnou topdecknout nějakej 5+ drop... Proto mě tvůj názor překvapuje, pác já tohle naopak vnímám jako dobrej design, kde dáváš agresivním deckun alespoň nějakou lategame, byt ne úplně skvělou - srovnej si to s boomatem, to bylo Imo fakt zlo.
    MATHES
    MATHES --- ---
    SKUNK23: tyhle two dropy, co dokazou "odejit se hrou" nevidam moc rad
    SKUNK23
    SKUNK23 --- ---
    RASTASHAMAN
    RASTASHAMAN --- ---
    Je pár výjimek...
    ASYD
    ASYD --- ---
    (re-)equip muzes delat jen ve svem kole v hlavni fazi
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    ASYD: Díky, před chvílí mi totiž štípli popelavého fénixe s embercleave a dojela jsem na to.
    ASYD
    ASYD --- ---
    Aury
    ASYD
    ASYD --- ---
    Pokud myslis s equipmentem tak ano.
    Stejne tak pripadne auty co na bytosti jsou tak i nadale patri tomu kdo je na bytost seslal
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    malý dotaz, pokud mi protivník modrým instantem štípne bytost s artefaktem, můžu dát pořád artefakt jiné své bytosti?
    HEERO
    HEERO --- ---
    Righteous-Valkyrie-216x269
    HEERO
    HEERO --- ---
    The-Bloodsky-Massacre-216x280
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam