• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    WRATA: ta karta je broken AF a že dává oponentovi potenciální proliz na to nic nemění. Jsem zvědavej na cenu v preorderu.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    Chybí, už to erratovali oficiálně
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    WRATA: imo nechybi - kdyby tam bylo, ze dostava +1/+0 counter, to by byla jina. Tady jde jen o zmenu parametru, zatimco utoci, ie do konce combatu. Nicmene to je ciste laickej vyklad - magicu se uz nejakou dobu nevenuju a sem lezu jen kvuli artu a kouknout jak postupuje power creep:)
    WRATA
    WRATA --- ---
    Me uplne fascinuje jak u tyhle karty celej net resi ze v tom poslednim radku asi chybi "until end of turn" ale to ze to je kurva 5/6 flying trample za 4 many jim asi prijde uplne v pohode....

    http://mythicspoiler.com/vow/cards/bloodvialpurveyor.html
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Neříkám, že cleave a training nebudou fungovat, protože ony fungovat budou, ale je možný, že limited gameplay toho setu nebude nějak charakteristicky odlišnej. Decayed, coven, disturb (takže self mill) způsobovaly, že se některý barevný kombinace MID hrály jinak než v předchozích setech. Tady takovou novinku vidím jen v blood tokenech.

    A vedle toho mám pocit, že si s tím vymýšlením prostě nedali moc práce. :-) Jo, to už je rozežranost, ale cleave a training mi od začátku přišly bez nápadu, takový po stránce vývoje ošizený. A že se nějaký non-evergreen keyword opakuje ve dvou setech těsně po sobě je dost nezvyklý.

    A ten dojem ladí s pondělním článkem od Mara, kde popisuje, jak k tomu rozhodnutí udělat dva podzimní sety z Innistradu došlo. Nebylo to kvůli přetlaku nápadů, které se jim nechtěly vlézt do jednoho setu, ani proto, že je Innistrad populární a oni chtěli, aby si ho hráči hodně užili. Rozdělili ho na dva proto, že se (z několika důvodů) rozhodli dát na podzim dva sety, ten druhej víceméně místo letního core setu. A rozhodli se tak ve chvíli, kdy už neměli čas vymýšlet nový originální svět, ale věděli, že když vezmou hotovej svět, tak že to stihnou. To si pak člověk říká, na co všechno jim ještě nezbyl čas (protože to zároveň znamenalo vrátit se o krok zpátky i s tím, co už k MID/VOW měli, aby se to dalo nějak rozumně rozdělit).

    From Vow On, Part 1 | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/en/articles/archive/making-magic/vow-part-1-2021-11-01
    MATHES
    MATHES --- ---
    navic se ja osobne nedivam na VOW jako standalone set, kterej by mel prinest spoustu novejch mechanik, ale jako druhou pulku velky innistrad sady, proto jediny co jsem cekal byla nejaka vylozene upiri mechanika, coz blood tokeny docela splnujou a to jak flavourem, tak i tim, ze discard&draw je mechanika, ktera k uprium (i k BR cely) sedi jak prdel na hrnec, takze zklamanej nejsem:)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: roost byl dobrej. to byl archetyp sam o sobe, to je pravda.

    foretell synergy vypadala hezky na papire, ale v limited si nemel sanci pobrat toho nejak vic a v constructed to bylo bohuzel too cute na to aby to dokazalo drzet krok se zbytkem fieldu (osobni zkusenost :D)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: V Zendikar Rising karty jako Roost of Drakes, Vine Gecko a Murasa Sproutling byly hodně vysoký picky, RoD klidně pick 1. V KHM byly takový UW karty dvě (plus jedna černá) a moc nefungovaly, to už víc ten foretell pomáhal BW double spells archetypu.

    Dominarii si už tolik nevybavuju a taky jsem jí tolik nenadraftoval, jen vím, že v RG takový karty byly, ale nevím, jak moc silný pro limited byly. (Samozřejmě všechny tyhle legrácky jsou jenom pro limited.)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: jedna vec je jestli karty typu "trigger kdyz neco kicknes" na formatu existuji a druha vec, jestli na nem neco realne delaj. uprimne si nevybavuju, ze by veci podobnyho typu byly funkcni at uz na limited nebo constructed. ja si myslim, ze je taky mozny, ze treba dosli k zaveru, ze tyhle karty sice vypadaj cool ve spoilerech, ale tim jejich role konci, protoze na draftech jsou to 10+ pick, co se do decku nepodivaj, pokud by sis mohl vybrat a na constructed uz jsou uplne irrelevantni:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Jasně, trochu to přeháním. Nicméně třeba v Dominarii nebo Zendikar Rising byly karty, které se triggerovaly, když jsi něco kicknul, nebo na kick dávaly manu, prostě s tím nějak pracovaly. Podobně jako jsou ve VOW karty, které pracují s blood tokeny a dávají jim ještě jiné využití než mají ony samy (a podobné to bylo s fortellem v KHM). Ale pochybuju, že tu bude něco, co bude pracovat s cleave. Ale třeba se pletu.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: tak kdyz to prezenes, tak kicker je jenom prevleceny "as an additional cost you may" a flavour je taky uplne stejnej - muzes zaplatit vetsi cenu za lepsi efekt:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ASYD: Jasně, ale flavor má prakticky identickej. A herně to bude taky dost podobný, třeba proto, že se to triggeruje stejným způsobem, zatímco třeba coven nebyl vázanej na začátek attacku.

    Training je asi trochu silnější než mentor. Když má soupeř 2/2 potvoru a 3/3 mentora, musíš mu zabít mentora, takže jednou kartou odstraníš větší potvoru i to nepříjemný kombo.
    Zatímco když bude mít 2/2 trainee a 3/3 potvoru, tak mu asi zabiješ traineeho, ale ta větší potvora mu zůstane. (I když v některých situacích možná spíš tu 3/3 potvoru, bůhví.)
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MATEEJ: Exploit je z dragons of tarkir myslim. A ona pulka mechanik je kicker, akorat pokazde trosku jinak.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Mimochodem stejný výtvarník dělal nový Abrade, taky pěkná věc. (Zatím dělal jen alt arty a Mystical Archive karty a jsem rád, že mu začali zadávat i klasické sety.)

    (artist:dominik artist:mayer) · Scryfall Magic: The Gathering Search
    https://scryfall.com/search?as=grid&order=name&q=%28artist%3Adominik+artist%3Amayer%29

    vow-261-deathcap-glade
    ASYD
    ASYD --- ---
    MATEEJ: Training je ta inverzni mechanika prave k mentoru
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Ten VOW mi zatím přijde takovej mdlej. Když to malinko přeženu, tak training je přejmenovanej mentor a cleave zase kicker, daybound/nightbound a vlkodlaky tu už máme, disturb taky, jenom ve VOW vylezou po disturbu aury, takže jediný nový mechaniky jsou exploit a blood token.
    Flavor setu je víceméně stejnej jako v MID a upíři jsou na můj vkus popkulturou až příliš profláknutý a vydřeněný, než aby byly zajímavý. (Jo, takový upírský conquistadoři mezi dinosaurama a merfolkama ve střední Americe, to je sice splácanina, ale zajímavá).

    Pro STD hodnotím kladně reprint Abrade, ale jako nerf Cat Charriotu to asi stačit nebude.

    Abych si jenom nestěžoval, jedná hezká kletbička s hezkým artem.

    vow-262-dreamroot-cascade
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Řeší někdo ty midweek eventy? myslím, jestli někam posíláte ty výsledky a už jste dostali nějaký ten balíček za to
    JEENA
    JEENA --- ---
    Tohle je taková hezká drobnůstka
    HEERO
    HEERO --- ---
    často se tu objevují příspěvky, jak je mtga pro začátečníky unfriendly, jak se blbě sbírají karty atd...přidám svůj pohled člověka, co do toho nedal ani korunu a prakticky každou sezonu končím na diamondu 2 - mythic levelu. Hraju hlavně ranked standard.

    Začátek není jednoduchý a chvilku trvá, než se dostanete do určitého koloběhu, ale jakmile se do něj dostanete, budete si moct postavit v podstatě za pár dnů jakýkoliv balík.

    Na začátku hrajte klidně s nějakým špatným balíkem a sbírejte goldy a rare/mythic wildcards. A mějte jasně namířeno za nějakým T1 balíkem a celou dobu si do něj doplňujte karty. Určitě si zkontrolujte, aby to nebyl balík, který brzo odrotuje. Mě to trvalo asi 4 měsíce, ale bylo to dost ovlivněno tím, že jsem svoje první wild karty nabouchal do úplných píčovin, to radím nedělat :)

    S prvním T1 deckem můžete začít grindit, samozřejmě čím víš se dostanete, tím větší bude odměna a tím vše půjde maličko rychleji. Goldy si nechávejte. Ono když hrajete celou dobu s jedním deckem, tak ani není za co utrácet, možný stereotyp se prostě na začátku musí přežít.

    Pokud již máte dostatek goldů, investujte je do limited za 10K, nejjednodušeji tam lze vydělat na měsíční pass, který stojí 3400 gemů. Tím si opět urychlíte vývoj, protože budete mít víc packů = víc wild karet. Navíc je tam jeden vstup na limited a jsou tam i gemy. Doporučuji předem projít základní archeotypy decků, který se na limited hrají.

    Mezitím můžete již začít stavět svůj druhý T1-T2 deck.

    Zde se již dostáváte do zmíněného koloběhu, po rotaci Vám spoustu karet, který se budou hrát dál zbyde, na nové máte wild karty a pokud něco chcete moc rychle, stačí si koupit pár desítek packů (buď vám padnou nebo naženete wild karty). goldů již budete mít několik desítek tisíc, ale vždy dbejte na to, aby Vám zbylo na limited na další měsíční pass.

    V tuhle chvíli již máte dostatek prostředků na to, abyste si postavili do pár dní co budete chtít, samozřejmě pokud jste hráči jako já, co upřednostňují určitý druh balíků (aggro, control, combo), tak máte značnou výhodu, protože ať se bude hrát balík na více způsobů, základní karty už máte.

    Chce to trpělivost a čas, ale tohle je návod, jak si plnohodnotně do pár měsíců zahrát MTGA a zcela zdarma.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Vtipné, 5 her mě mimo startovní ruku chodili jenom landy...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam