• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Já si právě vybavil jen Cosmos Chargera, UW ságu a tu černou R potvoru, na Vegu jsem úplně zapomněl a nevyplivnul mi ji ani scryfall, protože se na ní nepíše "foretell". :-)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: ja na ni nezapomnel. o foretell jsem prece mluvil :)
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    MATEEJ: do draftu bych si ho asi nevzal, ale v historic brawlu funguje Vega skvěle jako commander.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    VOW preview, jak bude asi vypadat ten W40k set.

    counters
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Zapomněl jsem na kartu, která jako jediná pracovala s foretellem smysluplně. Bohužel byla jen jedna a sám o sobě byl UW foretell slabší než ostatní archetypy, takže moc nemělo smysl o něj v draftu usilovat. Ale ta podpora tam byla a že to nebylo tak dobrý jako UG kicker v Zendikaru, to se prostě stává. :-) )

    counters
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    Ok, to dává smysl. Musím svou mysl očistit od toho, že jsem casual player :)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    KVIIIK: Co se STD týče, tak by ta potvora měla generovat nějakou value navíc, viz Goldspan Dragon, Smoldering Egg, Koma... Charriot a Wrenn jsou vlastně taky potvory, které dělají výrazně víc než jen body s jednou nebo dvěma abilitama. Old-Growth Trolla musíš zabít dvakrát. Ranger Class ti permanentně boostuje potvory, Packleader líže karty. Kdyby tenhle upír měl haste místo trample. Westgate Regent mi přijde srovnatelnej, ne-li lepší.

    A v mono-W aggro je to dost podobný, Luminarch Aspirant, Intrepid Adversary, Clarion Spirit, Spellbinder, Apparition, Brutal Cathar, vlastně i Legion Angel, ti všichni dělají o dost víc než Purveyor.

    Ale bůhví, třeba najde místo v nějakým black aggro/tempo decku.
    MATHES
    MATHES --- ---
    KVIIIK: 4 many 5/6 flyer s trample je hodne dobrej, nicmene - ja ho zahraju, ty mi ho zabijes a zbyde ti proliz. nema ETB ablitu, nema zadnou protekci... nemyslim si, ze to udela diru do sveta.

    Tady par demonu, ktery taky vypadali ve spoileru hrozne huste a cool akorat ze pak nebyli:)

    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    ICARUS: co dalšího by ještě měla umět mimo 5/6 (potenciálně 6/6 každý kolo) flying a trample za 4 many? :D
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    KVIIIK: Neprijde mi, je to velky telo co ale samo o sobe nic nedela a dostane levnejsim removalem
    KVIIIK
    KVIIIK --- ---
    WRATA: ta karta je broken AF a že dává oponentovi potenciální proliz na to nic nemění. Jsem zvědavej na cenu v preorderu.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    Chybí, už to erratovali oficiálně
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    WRATA: imo nechybi - kdyby tam bylo, ze dostava +1/+0 counter, to by byla jina. Tady jde jen o zmenu parametru, zatimco utoci, ie do konce combatu. Nicmene to je ciste laickej vyklad - magicu se uz nejakou dobu nevenuju a sem lezu jen kvuli artu a kouknout jak postupuje power creep:)
    WRATA
    WRATA --- ---
    Me uplne fascinuje jak u tyhle karty celej net resi ze v tom poslednim radku asi chybi "until end of turn" ale to ze to je kurva 5/6 flying trample za 4 many jim asi prijde uplne v pohode....

    http://mythicspoiler.com/vow/cards/bloodvialpurveyor.html
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Neříkám, že cleave a training nebudou fungovat, protože ony fungovat budou, ale je možný, že limited gameplay toho setu nebude nějak charakteristicky odlišnej. Decayed, coven, disturb (takže self mill) způsobovaly, že se některý barevný kombinace MID hrály jinak než v předchozích setech. Tady takovou novinku vidím jen v blood tokenech.

    A vedle toho mám pocit, že si s tím vymýšlením prostě nedali moc práce. :-) Jo, to už je rozežranost, ale cleave a training mi od začátku přišly bez nápadu, takový po stránce vývoje ošizený. A že se nějaký non-evergreen keyword opakuje ve dvou setech těsně po sobě je dost nezvyklý.

    A ten dojem ladí s pondělním článkem od Mara, kde popisuje, jak k tomu rozhodnutí udělat dva podzimní sety z Innistradu došlo. Nebylo to kvůli přetlaku nápadů, které se jim nechtěly vlézt do jednoho setu, ani proto, že je Innistrad populární a oni chtěli, aby si ho hráči hodně užili. Rozdělili ho na dva proto, že se (z několika důvodů) rozhodli dát na podzim dva sety, ten druhej víceméně místo letního core setu. A rozhodli se tak ve chvíli, kdy už neměli čas vymýšlet nový originální svět, ale věděli, že když vezmou hotovej svět, tak že to stihnou. To si pak člověk říká, na co všechno jim ještě nezbyl čas (protože to zároveň znamenalo vrátit se o krok zpátky i s tím, co už k MID/VOW měli, aby se to dalo nějak rozumně rozdělit).

    From Vow On, Part 1 | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/en/articles/archive/making-magic/vow-part-1-2021-11-01
    MATHES
    MATHES --- ---
    navic se ja osobne nedivam na VOW jako standalone set, kterej by mel prinest spoustu novejch mechanik, ale jako druhou pulku velky innistrad sady, proto jediny co jsem cekal byla nejaka vylozene upiri mechanika, coz blood tokeny docela splnujou a to jak flavourem, tak i tim, ze discard&draw je mechanika, ktera k uprium (i k BR cely) sedi jak prdel na hrnec, takze zklamanej nejsem:)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: roost byl dobrej. to byl archetyp sam o sobe, to je pravda.

    foretell synergy vypadala hezky na papire, ale v limited si nemel sanci pobrat toho nejak vic a v constructed to bylo bohuzel too cute na to aby to dokazalo drzet krok se zbytkem fieldu (osobni zkusenost :D)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: V Zendikar Rising karty jako Roost of Drakes, Vine Gecko a Murasa Sproutling byly hodně vysoký picky, RoD klidně pick 1. V KHM byly takový UW karty dvě (plus jedna černá) a moc nefungovaly, to už víc ten foretell pomáhal BW double spells archetypu.

    Dominarii si už tolik nevybavuju a taky jsem jí tolik nenadraftoval, jen vím, že v RG takový karty byly, ale nevím, jak moc silný pro limited byly. (Samozřejmě všechny tyhle legrácky jsou jenom pro limited.)
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: jedna vec je jestli karty typu "trigger kdyz neco kicknes" na formatu existuji a druha vec, jestli na nem neco realne delaj. uprimne si nevybavuju, ze by veci podobnyho typu byly funkcni at uz na limited nebo constructed. ja si myslim, ze je taky mozny, ze treba dosli k zaveru, ze tyhle karty sice vypadaj cool ve spoilerech, ale tim jejich role konci, protoze na draftech jsou to 10+ pick, co se do decku nepodivaj, pokud by sis mohl vybrat a na constructed uz jsou uplne irrelevantni:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam