• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: tak je to jako by nerfnuli jakoukoliv jinou kartu hadam.

    nicmene zrovna presne tahle karta je duvod, proc se mi z tyhle digitalni mrdky dela spatne. stejne jako perpetual picoviny, ktery totalne rozbijej hru
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Jako mě se ten nápad docela líbí, ale uvidíme jak to půjde v praxi. Jako nedivím se, že nové hráče to brzo omrzí...ono banovat nějakou kartu, protože je hodně OP je docela škoda. Jsem pro to upravit a postupně odladit.... Přece jenom jsou karty, proti kterým se těžko brání a hra konční pokud zrovna nemám jeden konkrétní spell. A to je škoda
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Jasně, šlo mi spíš o těch 60 nových digital only karet, třeba když budu chtít hrát v Alchemy RDW a vycraftím si 4x tuhle kartu a oni ji pak nerfnou.

    HrlUCyr
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: zadny WC za to nedostanes. obracene - za kazdou kopii karty, kterou nerfnuli dostanes jeji jednu nerflou kopii karty.

    tj pokud mas Omnatha 4x, tak dostanes 4x nerfnutyho Omnatha.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Tady víc infa:

    MTG Arena: State of the Game – Alchemy | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-digital/mtg-arena-state-game-alchemy-2021-12-02

    Moje první reakce byla, že je to další testovací krok směrem k čistě digitální větvi MtG, která umožní průběžně boostovat a nerfovat karty jako v Heartstonu. Tedy že si sami nejsou jistí, ale po prvních pokusech s digital only kartami z letošního Jumpstartu (a jejich tweakování o pár týdnů později) chtějí toto teritorium prozkoumat hlouběji a zařídit se podle reakce hráčů.

    Ale teď koukám, že do toho jdou docela naplno, to nevypadá jenom na pokus.

    Moje spekulace: Už teď je Arena tiskárna na prachy, ale CEO jich chtějí víc. Co s tím? Podívají se do dat o uživatelích a zjistí, že nejvíc lidí hraje Standard Bo1 ladder, a taky že spousta hráčů u Areny nevydrží moc dlouho. Podle mě je to do značné míry způsobené ekonomickou stránkou hry, ale když se to probírá na poradách, tak lidi ze sales řeknou "ekonomický systém Areny je naprosto v pořádku, a pokud ho uděláme jenom trošičku vstřícnější pro lidi, tak zkrachujeme; podle nás je řešení upravit hru tak, aby lidi bavila dýl a od toho jste tady vy z vývoje." Ti sklapnou podpatky, protože obchodní oddělení má vždycky hlavní slovo, a zamyslí se, co by se s tím dalo dělat.

    K čemu dojdou: Hráči (a zejména ti noví) hrají převážně Standard, ale nevydrží u hry dlouho. A protože to URČITĚ není tím, že by byl její ekonomický systém nevýhodný nebo predátorský, bude to asi tím, že se jim hra rychle omrzí. Na tom objektivně něco je. Ještě před příchodem MID se hrála Epiphany, monoW a monoG., cokoli jiného bylo velmi okrajové. Teď, o dva sety později, je meta víceméně stejná. Takže STD meta je vyrovnaná (což je velmi slušnej achievement), ale dost neměnná, což ještě víc vyplave na povrch v digitálu, kde zapálení hráči odehrají násobně víc her týdně než v papíru. A jako řešení se jeví digitální prostředí, které bude možné tweakovat co dva týdny a udržovat ho tak proměnlivé a svěží.

    Ale bůhví, jestli se to chytí.

    (Zajímalo by mě, jak - pokud vůbec - budou řešit kompenzaci za nerfnuté karty. Budou lidem dávat WC za karty, které nerfnuli? Nebo jenom za ty kopie nerfnuté karty, které si vycraftili přes WC? Pokud správně rozumím tomu, co jsem si vygooglil, tak v Heartstonu to takhle funguje.)
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: myslis neco jako block constructed a pioneer?:D
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    PLOMBDENTIST: vždycky jsem si myslel, že MTG chybí více formátů, kde bude velmi omezený počet karet a budou se třeba funkčně lišit jen minimalizovaně... Kolem STD by mělo vzniknout nejméně 5 dalších formátů... ;-)
    PLOMBDENTIST
    PLOMBDENTIST --- ---
    MATEEJ: opravdu potrebuje mtg vic formatu? vzdyt to akorat stepi hracskou zakladnu
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    i5f1511-690
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    Bez wildcards bych se na to asi vysral a nehral to vubec. A urcite bych nebyl sam...
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    PSYCHO: No časem ano, ale než by jsi otevřel všechny karty bez placení peněz, nejspíš by byla další sezóna a další set karet.... P2W to bude vždycky určitým způsobem tak či tak... i teď za peníze se dostaneš k wildkartám + získáš ještě karty z balíku

    Tip na store 400gemů za 300gemů nebo 1500zlatých :-)
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    Jo to je ta situace s bílou či červenou hordou, kdy hrajete proti bílé/modré/černé(meathook massacre), kdy se člověk snaží vyložit bytosti co nejrychleji a upí kolik counterů/removalů soupeř na ruce má...
    MATHES
    MATHES --- ---
    WRATA: *last in first out (tzv LIFO)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    RUNYAR: Proti tem deckum by si hral stejne, jen by lidem trvalo dyl dat je dohromady a lidi by nadavali na to, ze je to jen p2w.

    Navic bez Wild karet by si jeste musel zacit resit otazku “Co s 5+ kopiema karet”?
    WRATA
    WRATA --- ---
    RUNYAR: Je dobre si pamatovat "First in, last out" kdyz clovek resi stack. Funguje to tak ve vsech pripadech a dost to usnadnuje reseni nejistych situaci ktere nastavaji prevazne v papiru protoze Arena to srovna automaticky tak jak se bude vyhodnocovat
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    HARDY: tak ono to dává smysl...pak by vlastně celá counterspell mechanika nebyla možná... ještě se to hodí vědět na vytváření komb při hraní instant na vlastní instant... Tohle jsem sice ještě nezkoušel, ale dobré vědět...

    Momentálně přemýšlím nad wild kartama. Proč vlastně ve hře jsou? Docela mě kazí zábavu, když hraji mimo draft. Proti 3-4 deckum nachlup stejným.
    HARDY
    HARDY --- ---
    RUNYAR: přesně tak. Arena je v tomhle dost názorná - vždy se děje nejdřív to, co je nahoře.
    Tahle nepřímá logika je pro magic základní, zprvu trochu neintuitivní, ale v momentě, kdy si na ni zvykneš, ti naopak všechny ostatní hry s okamžitými efekty budou připadat divný :-)
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    HARDY: díky rozumím... důležitá informace pro mě je, že se to odehraje v opačném pořadí...

    Čistě pro teorii, jestli to chápu dobře pokud by zahrál prvně on remove a já na to kycknul inscription. Šel by prvně komplet inscription. Dobré vědět. Dík
    HARDY
    HARDY --- ---
    RUNYAR: neměl. Představ si spelly s možnostmi nebo podobným kickrem tak, že jakmile je úspěšně dáš na stack, tak je na nich vytištěno právě a jenom to, co jsi zvolil, a v tom pořadí, jak se to nabízí na kartě. Ta karta a její efekt je na stacku a čeká na hráče až jí dovolí se rezolvnout. Tvůj oponent řekl ne, dal na stack nad ní nějaký removal (co předpokládám zničil bytost, se kterou jsi chtěl fightit), removal se resolvnul, tvoje bytost odešla, a jsme zpátky u tvé inscripce. Dokud má spell alespoň jeden legální cíl, resolvne se pro ten legální cíl a další efekty nezávislé ne cíli. Tvoje cílená bytost pro třetí efekt už bohužel není na boardu, takže nic nedělá.
    Možná, že zbytečně rozvádím něco, co nebylo v dotazu - takže ještě jednodušeji. Karty se vyhodnocují vždy celé a postupně v opačném pořadí, než přišly stack. Tvoje inscripce nedělá nic, dokud oponent neřekne, že jí nechá resolvnout.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Dotaz na mechaniky.... Jak je to vlastně s instanty? když zahrají instant konkrétně kicknutý Inscription of Abundance. Vezmu všechny možnosti a chci něco sejmout. Soupeř zahraje Instant, exile nebo destroy creature (už nevím) až po mě. Neměl bych mít možnost ještě provést fight? než přijdu o creature?

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam