Tady víc infa:
MTG Arena: State of the Game – Alchemy | MAGIC: THE GATHERINGhttps://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-digital/mtg-arena-state-game-alchemy-2021-12-02Moje první reakce byla, že je to další testovací krok směrem k čistě digitální větvi MtG, která umožní průběžně boostovat a nerfovat karty jako v Heartstonu. Tedy že si sami nejsou jistí, ale po prvních pokusech s digital only kartami z letošního Jumpstartu (a jejich tweakování o pár týdnů později) chtějí toto teritorium prozkoumat hlouběji a zařídit se podle reakce hráčů.
Ale teď koukám, že do toho jdou docela naplno, to nevypadá jenom na pokus.
Moje spekulace: Už teď je Arena tiskárna na prachy, ale CEO jich chtějí víc. Co s tím? Podívají se do dat o uživatelích a zjistí, že nejvíc lidí hraje Standard Bo1 ladder, a taky že spousta hráčů u Areny nevydrží moc dlouho. Podle mě je to do značné míry způsobené ekonomickou stránkou hry, ale když se to probírá na poradách, tak lidi ze sales řeknou "ekonomický systém Areny je naprosto v pořádku, a pokud ho uděláme jenom trošičku vstřícnější pro lidi, tak zkrachujeme; podle nás je řešení upravit hru tak, aby lidi bavila dýl a od toho jste tady vy z vývoje." Ti sklapnou podpatky, protože obchodní oddělení má vždycky hlavní slovo, a zamyslí se, co by se s tím dalo dělat.
K čemu dojdou: Hráči (a zejména ti noví) hrají převážně Standard, ale nevydrží u hry dlouho. A protože to URČITĚ není tím, že by byl její ekonomický systém nevýhodný nebo predátorský, bude to asi tím, že se jim hra rychle omrzí. Na tom objektivně něco je. Ještě před příchodem MID se hrála Epiphany, monoW a monoG., cokoli jiného bylo velmi okrajové. Teď, o dva sety později, je meta víceméně stejná. Takže STD meta je vyrovnaná (což je velmi slušnej achievement), ale dost neměnná, což ještě víc vyplave na povrch v digitálu, kde zapálení hráči odehrají násobně víc her týdně než v papíru. A jako řešení se jeví digitální prostředí, které bude možné tweakovat co dva týdny a udržovat ho tak proměnlivé a svěží.
Ale bůhví, jestli se to chytí.
(Zajímalo by mě, jak - pokud vůbec - budou řešit kompenzaci za nerfnuté karty. Budou lidem dávat WC za karty, které nerfnuli? Nebo jenom za ty kopie nerfnuté karty, které si vycraftili přes WC? Pokud správně rozumím tomu, co jsem si vygooglil, tak v Heartstonu to takhle funguje.)