• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    BURKHAR: BTW, zajímavý jsou ty restrikce u těch Alchemy. Chtěl jsem si něco přidat do Trelasarry a najednou byla půlka balíku ilegál. :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    PSYCHO: Já to bral čistě jako grind zlatek a pár karet z těch Alchemy boosterů asi využiju v Historic Brawlu. Prostě jsem tam nakráčel s Goblinama a čau.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BURKHAR: Ja taky moc ne. Prohral jsem uplne prvni hru a pak jsem to projel taky uz bez prohry.
    Vyzkousel jsem sI Travellera a ten novej land a s travellerem je sranda.
    HARDY
    HARDY --- ---
    PLOMBDENTIST: součástí toho začátečnickýo utrpení je neustále se opakující se rozhovor ve stylu: - Ty nemáš duál, jo? - ne, no. - hmm, to je škoda, já hraju taky jenom pár let, ale stihl jsem je nakoupit těsně před tím než zdražily o 100000 %
    Jako tohle je něco, co mě sere. Manabase je prostě šíleně vysokým vstupním prahem pro nováčky; v DC si třetí barvu bez duálu(ů) nezahraješ. Jako jasně, můžu očekávat odpověď, že jestli to myslíš s magicem vážně, tak si je pořídíš jako investici, ale to je právě ten vysokej práh, kterej na turnajový hraní pustí pomalu jenom lidi ve full-magic-no-lifer módu a nikoho jinýho.
    PLOMBDENTIST
    PLOMBDENTIST --- ---
    HARDY: rád vzpomínám na časy, kdy si dal človek na páteční legačce v rytířovi 4:0 a odcházel domů s duálem, vstup byl tenkrát 80,- :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Ale některý ty Alchemy karty jsou brutus. Už mám pár kandidátů, který pravděpodobně nerfnou. Selesnya tam má moc zajímavý hnusy.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    PSYCHO: Nějak jsem to omezení na losses nezaznamenal, 5 výher v řadě, díky, čau.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ROBIN_SNNS: A Welcome to Alchemy event nema omezeni na losses, za rozehrani jsou 3 boostery a v rewardech dalsi 3 boostery a 2k xp
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    Jo, dneska v aréně odstartovala alchemy, tak se logněte pro 3 boostery zdarma.
    A pokud jdete po wildcards, tak je v obchodě celkem slušná nabídka: 20 alchemy boosterů za 15000zl, tzn. -25% sleva. Otevření alchemy boosteru normálně posouvá kolečko divokých karet, které tak jde použít pro kraftění standardu.
    SYNTAX_TERROR
    SYNTAX_TERROR --- ---
    HARDY: Díky za zprostředkovaný zážitky, už se těšim jak si budu budovat ty svoje. Dneska jsem dal první standard match proti náhodnému hráči přes Arenu, připočítávám si svojí historicky první (vý)hru a shledávám hru tak trošku skvělou. Asi mám nový koníček.
    RUNYAR
    RUNYAR --- ---
    Tak koukám nový update už je hotov.... Starý interface mě přišel přehlednější, tohle mě chvilku asi potrvá, než si zvyknu...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ICARUS: A to jejich skill je pořád někde jinde než skill většiny z nás tady (nechci se nikoho dotknout). A i ten 60% win rate znamená, že dost prohráváš, převedeno do Areny, aby ses posunul o dva dílečky tieru, tak musíš odehrát 10 her (a mít těch 60 % win rate).
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    MATEEJ: Třeba tohle je tabulka pros s nejlepším win% na pro tourech a je vidět, že kromě pár statistických anomálií ti nejlepší mají jenom kolem 63% winrate.

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    HARDY: K tématu frustrace a utrpení bych ještě dodal, že vliv náhody v MtG je značnej a zejména zpočátku je při šňůře vítězství nebo proher velmi obtížné rozlišit, do jaké míry se na té šňůře podílely tvoje chyby a do jaké míry tvoje smůla nebo soupeřovo štěstí. (Je to o to těžší, že magic je velmi komplexní a složitá hra, řady chyb si začátečník není ani vědom.)

    Zavádějící je i to, že všichni content creatoři jedou linku "naučím vás, jak správně draftovat, jak číst hru, jak uvažovat jako pro hráč atd." a míru náhody téměř nezmiňují. Je to logické, protože o ní vlastně není co říct, s výjimkou základních věcí jako je správné složení decku nebo přibližná znalost šance na líznutí konkrétní karty. Jenom člověk nesmí podlehnout dojmu, že když bude ten obsah poctivě konzumovat, tak že budu jenom vyhrávat. Určitě to pomůže, a hodně, ale těch proher bude pořád spousta.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    HARDY: Easy to learn, hard to master. 🤷‍♂️
    HARDY
    HARDY --- ---
    SYNTAX_TERROR: já jsem magic z nuly začal hrát +/- před rokem, v papíru kompetitivně od léta, takže mám čerstvou zkušenost jaký to je. A jaký to je se zapojit do komunity. Ideální je mít vlastní partu, se kterou na tom jste tak nějak stejně a pak docházet na nějaký akce do heren. Nejvíc se prostě naučíš od lepších.
    Papírový magic neni pay to win, ale pay to play, jak už tay psali ostatní. V komunitě znám lidi, o kterejch prostě vim, že je můžu porazit, asi jenom kdyby si vylili na deck pivo, ať už vezmou deck jakejkoliv. Hrajou prostě patnáct let a jejich skill je někde úplně jinde. (na začátku se mi stalo, že týpek se kterym jsem hrál poprví v životě podle mých pohybů, přemýšlení a toho jak se dívám na karty věděl, co mám na ruce, to pak hodně čumíš.) V partě mezi kámošema se domluvíte na budgetu, jak chcete, ale abys mohl jít na turnaj, počítej, že to neni levný ani v budget variantách. A na začátku to chce mezi lidma notnou dávku masochismu, budeš prohrávat strašně moc a nebude to vůbec pěkný. Na začátku jsou dobrý pre-release eventy - turnaje když vychází nová edice, hraný formátem sealed - otevřeš boostery a stavíš v klidu deck na místě z toho, co jsi otevřel. Ne že bys měl stejnou šanci vyhrát, budeš dostávat klepec pořád, ale je to casual turnaj, kde maj lidi se začátečníky trpělivost, chyby se docela odpouští a chodí tam třeba i fotrové s dětma, takže taky spíš potkáš někoho sobě rovnýho.
    Komunita je obecně dost otevřená a lidi ti budou radit, projdou ti baíček, vyházej z něho všechny karty a řeknou, co máš hrát, ale při hře tě budou drtit. Když se s někym seznámíš, tak ti budou i pujčovat karty. (Na svůj první velkej turnaj jsem se dostal tak, že mě organizátor sbalil před Najádou, že mě tam ještě neviděl, a jestli nepřijedu na turnaj a když jsem mu řekl, že na to asi nemám karty, tak mi hned nabídl, že mi forcky (dvě karty asi za 4,5) klidně půjčí na tom turnaji)
    Nejhorší je, že z počátku nechápeš, proč prohráváš. Pak ale se skóre 0-5, potkáš v poslednim kole turnaje stejnýho nooba a zahrajete si pěkně. Poprvé vyhraješ. Pak objedeš dalších pár turnajů se skóre 1-4 a budeš litovat, do čeho ses to pustil. (Praha má výhodu pravidelných eventů v rytíři a najádě, tak ti to nezabere celý den a netrpíš tak dlouho a můžeš hnedka zkoušet nový věci v decku). A pak to přijde. Poprvé v prvním kole dostaneš někoho, koho odhadneš, že bys ho mohl porazit a ono se to povede. Pak porazíš náhodou i někoho v druhém kole. Nechápeš, co se to děje, protože se stejnym deckem si před tím dostával klepec. Prohaluzíš se na turnaji s 90 lidmi do mezi nejlepších 8, i když ani moc nechápeš turnajový systém. A najednou víš, že to jde. I s relativním budgetem a bez duálu (to se radši zatím neptej, co je) a začneš si hraní s cizíma lidma užívat.
    Ne, že bys potom na dalším turnaji nedostal znovu totální mošt a několikrát znova nelitoval, proč to hraješ, ale už víš, že to jde. Magic is hard. A z počátku utrpení, ale nejlepší hra, co znám, proto ji taky jsou lidi schopný hrát těch 15 let v kuse :-)
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: jo to mi něco říká, i stand corrected
    MATHES
    MATHES --- ---
    SYNTAX_TERROR: víceméně takhle, nicméně jsou poměrně časté reprinty (např lightning Bolt vyšel od alfy už asi 50x) pak TP funguje tak, že můžeš hrát kartu z jakékoliv edice, pokud vyšla i v edici co je aktuálně na standardu
    FORACE
    FORACE --- ---
    SYNTAX_TERROR: muzes je stale hrat v nerotujicich formatech (na arene historic, v papiru pioneer, modern, legacy....)

    SYNTAX_TERROR
    SYNTAX_TERROR --- ---
    MATEEJ: Koukám že teda Standard se co dva roky obměňuje a co vypadne jde teda do historie(?) Dobrá ždímačka :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam