DRUI: *MATEEJ si vyhrnul rukávy a naostřil brk*
První fáze nenažranosti byla, že chtěli podpořit prodej boosterů, takže vymysleli
dva nové typy boosterů (Set a Collector), které jsou sice dražší než Draft boostery, ale je v nich šťavnatější obsah, než jenom 10 commonů, 3x U a 1x R/MR. Ty vycházejí od 2019 a 2020 a podle toho článku postupně začaly v prodejích brutálně válcovat Draft boostery (detailněji viz ten článek).
Jenže wotc potřebují, aby Draft boostery nezmizely úplně, i přesto, že se ve srovnání se Set a Collector prodávají mizerně. A zároveň chtějí vydělávat co nejvíc škváry, takže nechtějí úplně přestat vyrábět Set boostery (byť by jim zůstaly ještě šťavnaté a dražší Collector boostery, na kterých se nic nemění a které se podle všeho prodávají dobře a je dost dobře možné, že by po zrušení Set boosterů řada lidí přešla na ně).
Takže udělají nové boostery, které se budou jmenovat Play a budou něco mezi Draft a Set boostery, tedy budou "vhodné" pro Limited a zároveň budou mít šťavnatější obsah než stávající Draft boostery. Z toho plyne (a je to na rovinu řečeno i v tom článku), že:
1) Za draft nebo sealed teď zaplatíš víc.
2) Co je ovšem zásadnější, Limited metagame se změní, v boosterech bude víc rares a míň commonů, takže Limited teď bude více než dřív o silných R a méně o commonech, jejich funkci v jednotlivých archetypech, jejich vzájemné kombinovatelnosti atd. Dá se říct, že v samotné draftovací fázi bude teď víc než dřív hrát větší roli štěstí a menší roli um a znalosti.
K Limited metagame:
Není to tak, že by ji teď čekala první změna po X letech. Ona se vyvíjí neustále, pro příležitostného draftera prakticky neznatelně, ale pro pravidelného, náruživého draftera velmi patrně. Obecně se dá říct, že se vyvíjela k lepšímu, byť největších boostů doznávaly aggro decky (kterým v MtGA v Bo1 ještě navíc pomáhá hand smoother).
Stejně tak se nedá říct, že by v draftových boosterech bylo vždycky jen jedno R. Ve většině nových setů jsou 2 R relativně běžná, klidně bych řekl, že průměr je 1,5 R na booster. Nicméně to druhé R velmi často nebylo pro Limited zajímavé. Řeč je o těch reprint sheetech v STX, BRO, MOM a WOE - kde jsou ty retro enchantmenty v Limited obzvlášť na piču, to je oproti předchozím reprint sheetům jednoznačný fail.
A nedá se ani říct, že od Murder at Karlov Manor budou v draftových Play boosterech 4 R/MR. Jedno R je jisté, u tří další card slotů to může být jakákoli rarita.
Jenže... už jenom to, že 3 commony budou nahrazeny kartami náhodné rarity, pravděpodobně znamená výrazný skok v power levelu Limited metagame směrem nahoru.
Dokonce to MaRo v tom článku připouští a uklidňuje nás, že tam bude víc commonových odpovědí, primárně asi removals. Ok, fajn, takže Limited play teď bude vypadat
"Bomba."
"Removal."
"Bomba."
"Removal."
"Bomba."
"Sakra, nemám removal.."
"lol, tak jsi prohrál."
jako nějaký zpíčený Prší nebo Větší bere.
Ale ok, to (snad) přeháním, doufejme, že to nebude zas až tak hrozné. Doufejme.
PS: Co mě teda hodně nasralo, je věta "We've been working very hard
for years to understand the impacts the Play Booster will have on Draft". Co je tohle za kecy?
Set boostery vycházejí od 25. 9. 2020. Možná už po půl roce byl patrný jejich negativní vliv na prodeje Draft boosterů. Ale celkově to byl finanční úspěch, takže nevěřím tomu, že to začali řešit dřív než po roce, kdy už bylo jasné, že ten úspěch je zároveň i průser. Takže ty ROKY, co se tomu věnují, jsou nanejvýš dva roky. Murder je podle mě první set, kde Play boostery začali testovat, a v té pipelině, kterou musí každý set projít, tomu nevěnovali víc času než je u každého setu obvyklé. Dokonce bych řekl, že v té době měla Murder fáze Vision Design a Set Design už za sebou a mohla být ve fázi Play Design, když došli k závěru, že v něm musí být nové Play boosters.