Mně se to moc nelíbí.
1) Magic (zejména v limited) se postupně rok od roku zrychluje. První kola hry vypadají tak, že ten, kdo začínal, taky jako první útočí a má přitom otevřenou manu, zatímco obránce má potapováno, protože ve svém kole vyvolával blockery. Což je set up, který při sesílání a vyhodnocování combat tricků výrazně nahrává útočníkovi.
Což dřív nebyl takový problém, jenže dneska celkový game design klade čím dál tím větší důraz na rychlost, což víc než dřív zvýhodňuje toho, kdo začíná, útočí jako první atd. A tohle je pro něj další malá výhodička.
2) Combat tricky jsou zábavná část Magicu, ale ve všech formátech jsou spíš slabé a hrajou se prakticky jen v Limited. Tak je pojďme ještě trochu oslabit.
Ok mi přijde ta druhá změna zmíněná na konci, že při multiple blocku není nutné assignovat lethální dmg do výše toughness a až pak přejít k dalšímu blockerovi. To sice taky nahrává útočníkovi, ale ne zas tolik, a posiluje to karty, které i v limited byly slabé, typu 2 dmg do všeho se sorcery speed apod.