• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: jo, piš sem všechno,
    protože já jsem momentálně dost zklamaná z toho, kde je teď můj svišť, nechce ani chodit do školy, tak přemýšlím, co s ním dál...
    individuální plány máme úplně nesmyslné, a individuální fakt nejsou :-)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A ke stažení Houškova Inkluzivní škola
    - http://mojeskola.net/files/inkluzivni_skola_2007web.pdf


    Jinak dotaz - je tu nějaký středoškolský pedagog?
    Má zvýšená aktivita v tomhle fóru je zapříčiněná snahou předsvědčit úřednice na JCMM, že my dva s Houškou jsme nejlepší, kdo jim sepíše příručku pro pedagogy a ráda bych konzultovala návrh osnovy té příručky.

    zároveň - pokud byste nebyli proti, tak bych si sem odkládala nalezené internetové zdroje, popřípadě pokud víte o středních školách, kde to dělají dobře, nebo o nějakých projektektech pro středoškoláky, sem s nima.

    Úplně nadšená bych byla zejména za smysluplný plán individuální péče o extrémně nadaného člověka na střední škole.

    Tedy v případě, že tu příručku budou chtít po nás, ale spoléhám na Houškův životopis ;-)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFI: ještě mě napadlo, že pokud byla zformovaná skupina rodičů okolo toho klubu nadaných, a PPP na ně nemá zdroje, tak by to možná vzala třeba Bethesda, nebo to rodiné centrum na Josefské, kteří umí divezifikovat zdroje a nejsou tedy jen odkázaní na městský rozpočet...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFI: Nezapadnou do průměru. Buď mají dobré rodinné zázemí a fungujou normálně, jen je prostě nebaví škola a mají to jako lekce frustrace ze světa a nebo to zázemí nějak nefunguje a dotyční jsou buď průšviháři v odporu a nebo různě neurotičtí, protože rodina na ně má vysoké požadavky, které nejde ve světě realizovat.

    Jinak v JKM vznikly dvě základky pro nadané - ve Znojmě a v Uherském hradišti (teda nejsem si jistá, jestli UH není zlínský kraj, ale je to Jižní Morava.)

    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ZUZKAOU: ano, ti se zajímají o mládež na středních školách....děti do 15 - 16 je vůbec nezajímají.... dá se říci, že ted už vlastně nikoho...
    většina nadanejch 6 letejch si myslím, že v 15 zapadnou dávno do průměru.... :-((
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    No jo. jenže teď nejsou peníze na nic, obzvlášť ne na to, co se týká vzdělání :(
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    CHIMERA: Dej ho do skautu...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    Ještě k tomu pohybu - hraní si veku.... Rony bud jde na brusle , je li nastříkané a zamrzlé hřiště, nebo na saně, lyže, je li sníh nebo na kolo....takové to potulování a setkávání se jen tak... do 10let jsem mu to nedovolila, ani to nikdy nechtěl - ani ted, kdy mu je 12... já byla s děckama venku v jeho věku stále.... ale zase jsem ho dala v 5 letech do skautu, chodil do 10 let, měli zde 2x do měsíce sobotní celodenní výlet....
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    Nevím, jestli víte, ale letos ( od září) byly veškeré peníze na práci a výzkum nadaných dětí zmrazeny, vím to od psych. Šárky Portešové, z MU v Brně, v jejíž skupině nadaných byl i můj syn - 3 roky....měl to být dlouhodobý výzkum do 15 či až 18 let dětí ...

    Klub nadaných dětí, který vedla psych. Beníčková při PPP Kohoutova Brno skončil již minulé září... také nebyly peníze.

    Jinak můj syn je ted v primě na matematic. gymnáziu a přesto, že je to zde o mnoho těžší.... říká i on , stačilo mu zabrat na pololetní písemky a má všude až na češtinu ( diktáty !) opět za 1.... z matiky je i mezi těmito vybranými nadanými dětmi nejlepší, z 8 písemek za jedna - bez chyby....k tomu nadále hraje v ZUŠ na 2 nástroje, učí se programovat a tvořit www stránky v poč. centru a za gympl hraje florbal a zpívá ve sboru, a chodí na anglinu do centra rod.amer.... v anglině ta 1 není zadarmo....
    No, ale mimo toho, že nechal 2 kroužky, které ještě loni měl, a které by už nestíhal - nevidím žádnou změnu....matka je i zde podle něj až moc jednoduchá...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZUZKAOU: určitě si přečtu. co se týká praktické části, tak kvůli disertaci naší paní učitelky jsme přišli o svišťův čtenářský deník z první třídy, neb ten skončil právě v její disertaci.
    co se týče kvality diplomek, je to hodně o vedoucích práce. když se nevěnují a nevedou, tak stojí výsledek zpravidla za starou belu.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Ehm, a pak bych měla na skladě (tedy PdF MU) pár diplomek o nadaných dětech, jejichž autoři buď trpěli silným podvýkonem a nebo prostě byly blbí jak tága. Diplomka na úrovni článku v Moje Psychologie.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Tu Jirkovi práci doporučuju přečíst, alespoň praktickou část, má výborně vybrané děti na případové studie... Uznávám, že ta teoretická část není úplně jednoduchá. Ale praktická se čte dobře.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A velmi slušná disertace mého spolužáka o nadaných dětech.

    Disertacni_prace_JMudrak.pdf (1939481 B)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Neměl byste někdo k zapůjčení knížku od Juráškové: Vzdělávání nadaných žáků?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    TRAVIX: sice se to netýká jen mimořádně nadaných dětí, ale téma je to závažné. Moje dítě taky může chodit ven jen se mnou.
    Přemýšlela jsem, kde bych mu mohla zajistit samostatný pohyb a nikde.
    Je to blbé.
    BAARKA
    BAARKA --- ---
    malý spam..

    nabízíme stipendijní program na roční studium v Německu a Lotyšsku..

    program je pro studenty SŠ od 15 do 18 let..
    více informací na http://www.afs.cz/cze_cz/view/7783
    LE_JOUEUR
    LE_JOUEUR --- ---
    prisla jsem po jeho odchodu, starsi bratr ho jeste zazil (jeho maturita 2004), takze ho znam z vypraveni.. pak to tam chvili slo, ale to, co se zacalo dit hlavne po prestehovani budanky na zvahov je strasny
    vsak podminecne vylouceni za 200+ neomluvenych hodin je trochu moc volnosti, ale pokus zakazat chodit po chodbe ve vic jak dvojicich je neco, co patri spis do vezeni (a jeste o tom rikat, ze to je prostor pro mimoradne nadane deti s individualnim a vstricnym pristupem ucitelu)

    prvni zlom si pamatuju z doby, kdy tam myslim sefovala katka talirova. prisla nova prima a rodice si stezovali, ze nemaji zakovske a ze oni ted nad detmi nemaji kotrolu. Myslela jsem, doufala, ze reknou "tak jste je sem nemeli davat". ale oni zavedli zakovsky pro prvni stupen. no a pak uz se to vezlo, novy neinformovani ucitele, kontrola zapisku, vykani....
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    jo - kdo jste v praze - vezměte děti na Bambiriádu. Je to tam vtipné.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    LE_JOUEUR: nevím jestli si byla na buďánce a Tomáše zažila. Jako učitel je bezvadnej, ale nedá se říct, že za spory co tam ty dva, tři roky před tím, než odešel mohli nej ti druzí. Bylo to skvělé, ale neudržitelné - organiazčně, ideově (absence, co dělat s těma co volnosti zneužívali) a hlavně to tempo pro učitele.Po Tomášově odchodu tam z té staré gardy téměř nikdo nezůstal, zejména z těch skutečně inspirativních.

    Spousta z nich přestala učit úplně (pravda ovšem také je, že nebyli původně učitelé, jen na nás páchali experimenty a díky za ně). Tak to že už neučí může být dost dané tím,že prostě atmosféru prvních 6 let buďánky už nejde zopakovat. A předpokládám že ani když Tomáš dostane licenci na Viu Lucis, tak to tam prostě nebude tak živelné.

    Tomáš patří k lidem, co mě hodně ovlivnili, což ale bohužel nenzmění nic moc na tom, že na Buďánce rozjel systém, který mohl fungovat jen za cenu ohromné energie ze strany dospělých. A to natolik, že to nemohlo fungovat dlouho. Škoda.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam