• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    Vše okolo vzdělávání a výchovy mimořádně nadaných dětí. Hledáme všechny druhy nadání!

    Čtěte prosím nástěnku! Jsou tam podstatné informace!

    „Mnoho nadaných a talentovaných dětí, jestliže se jim nedostává odpovídající podpory, upadá a nerozvíjí své nadání, které by je mohlo dovést k vědeckým objevům, umělecké tvorbě, umožnilo by jim stát se vůdčími osobnostmi nebo prostě jen šťastnými lidmi, s přiměřenou sebedůvěrou. Ignorováním talentů ztrácí i společnost. Ztrácí tvořivé vůdčí osobnosti ve vědě, umění, politice a získává frustrované odpadlíky ze škol, společnosti, veřejného života a někdy i ze života vůbec.“ (Erica Landau, zakladatelka Institutu pro nadané a talentované děti, Tel Aviv)
    rozbalit záhlaví
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    GIOMIKY: to je zajímavá informace. Můžeš nějak víc popsat, co jsou ty společnosti zač? Znám jen Mensu (je tam syn).
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Nechte sve deti vyplnit test inteligence. Pokud dosahnou lepsiho vysledku, otevre se jim cesta do prislusnych iq spolecnosti. V dnesni dobe ani nemusi vstat od pocitace. Staci vyplnit online Fiqure test online. Za nejaky manipulacni poplatek se pak mohou pridat mezi obdobne ladenou skuoinu lidi. Mezi jinymi napriklad Mensa (tam je ale myslim nutny jiny, papirovy)... Ale treba Teniq, Torr, Tripple nine society, Elite IQ, 4g atp. Skupiny jsou vetsinou aktivni i online, tudiz prilis nevadi jejich zapadni puvod. Vice informaci na https://testmyintelligence.com

    Nejsem nijak spojen s Fiqure, ani nemam provize z otestovanych.
    DANNY_OCEAN
    DANNY_OCEAN --- ---
    TRISTRAM: Zdravím také, no malá je furt šikovná teď jí je vlastně 4,5 a už se chce naučit číst, hodně si pamatuje. Zeptá se třeba na něco co je někde napsané a pamtuje si to a když to pak třeba vidí znova tak to jakoby přečte i když číst neumí. Nic speciální jsme s ní nedělali.Jak říkám, má velkýho pamatováka, pamatuje si i co jsme říkali před měsícem třeba. Akorát se nám mezitím narodil ještě synáček tak ta pozornost pro ní ubyla. Tak tím trochu trpěla, že už není jedináček a začala být taková vzpurná a spíš se chce podobat mladšímu sourozenci.
    TRISTRAM
    TRISTRAM --- ---
    DANNY_OCEAN: zdravím, jak se to od té doby posunulo?:)
    DLOUHA_POTVORA
    DLOUHA_POTVORA --- ---
    Po Bronson: Jak nejednat s dětmi – síla a úskalí chválení dětí – Archetypal.cz
    http://archetypal.cz/2011/po-bronson-jak-nejednat-s-detmi-sila-a-uskali-chvaleni-deti/
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    CHIMERA: s tím mohu jen souhlasit. Muj syn má 18, je velmi nadaný a ničeho, kam chodil a co delal v předškolním věku nelituje, naopak je mi za to velice vděčný...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    DANNY_OCEAN: to posouzení chce odborníka :-D ale samotný fakt, že to holčinu baví, může nadání znamenat (jiné děti v tom věku intelektové zájmy třeba ani nemají). mrkni se na stránky Centra nadání a kontaktuj je. mají zkušenosti i se zcela malými dětmi :-D
    Diagnostiku nadání dělají u dětí od 2,5 roku: http://centrumnadani.cz/diagnostika/diagnostika.html

    a mmch, škola není pro zvídavé nadané dítě žádná ztráta dětství. je to naopak jeho naplnění :-D jde pak jen o to dobře tu školu vybrat :-D
    DANNY_OCEAN
    DANNY_OCEAN --- ---
    zdravím všechny, mám dceru je jí 2,5 a pozuruji u ní dobré kroky v učení. Sama se naučila abecedu(skrze dětský tablet) a nyní pozná všechny písmenka, umí čísla do 10 česky a anglicky, umí asi 10 barev a teď se ty barvy pomocí youtube učí anglicky. Kouká pořád na nějaká dětská videa na youtube, kde je to všechno anglicky. Zde se naučila ty čísla anglicky. No a teď přemýšlím jestli je to o nějakém vyšším nadání, nebo jestli je to průměrné. Spíš přemýšlím nad tím, že jestli v sobě fakt něco má tak jak ji nejlépe pomoci v tom to všechno nějak přirozeně rozvíjet. Něchtěl bych ji připravit o dětství nějakým strkáním do školy třeba v 5 letech atd... ale nechci to v ní zabít kdyby v ní opravdu něco bylo. Je to takovej rarach, furt něco zkoumá.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MONELLE: podle fotek jsou to takoví fešáci, že je můžeš dát i k filmu :-D
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MONELLE: aktivisti to myslí dobře, ale nespěchala bych :-D
    v klidu si pročti si stránky centrum nadání http://www.centrumnadani.cz/
    a případně zajdi (i s dítky) na nějakou jejich akci, omrknout, zda ti přístup vyhovuje.
    tam mám zkušenosti, že se na děti nespěchá a pracuje se i s těmi, které jsou na jednu stranu mimořádně nadané, ale na druhou stranu mají nějaký problém - dyslexii, Aspergera, řečové potíže atd.
    můžu tě ujistit, že řadové učitelky v MŠ ani na ZŠ mimořádně nadané dítě nepoznají. považují za nadané takové dítě, které všecko umí, s ničím nepotřebuje pomoci, všecko řídí a ve škole má samé jedničky. to je zásadní omyl. já jsem měla u staršího syna štěstí, že zrovna v tu dobu se dělalo na školkách v našem městě (OL) testování pro výběr dětí do nově zřizované třídy pro mimořádně nadané, takže jsem si letáku všimla a šla tam (organizovala to Mensa). Učitelky ve školce naše dítě vůbec nedoporučily, protože je nemehlo. Umělo sice číst a psát už ve 4 letech, ale to paní učky ani nevěděly (dítko není chlubivé). Bohužel si neuměl zavázat tkaničky a tím pádem byl na odpis :-D
    do třídy pro mimořádně nadané děti na ZŠ se dostal bez potíží a bez pochybností Mensy i psychologů. Z páté třídy pak přešel na osmiletý gympl (projekt třídy pro nadané je jen na první stupeň).
    Dle mého budeš potřebovat poznat víc rodičů s mimořádně nadanými dětmi, abys měla rozhled a sama si vybrala. Pro některé nadané dítě je vhodné, aby šlo do školy v 5 letech, pro jiné v 7. To se nedá paušalizovat. V Praze máš neskonale více možností, tak jen si tam zajdi, omrknout a seznámit se :-D
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MAGUMI: děkuji za uklidnění :)
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MONELLE: Sam

    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    MONELLE: Stačí; bez sociální inteligence z nich budou chudáci, a intelektuálně jim nic neuteče.
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    Nevím, jak se obecně k tomuto popisu "nadané dítě" postavit a jsem trochu tlačena se k tomu postavit :)
    Mám dvě děti (a další v břiše).

    Dcera má řečovou dysfázii, chodila do mateřské školy pro vady řeči, kde s ní udělali zázraky a téměř na ni ta vada není už znát (v 3,5 letech nerozuměla ani ahoj, máma, natož aby cokoliv řekla), nyní v čerstvých 6 letech navštěvuje 0. ročník ZŠ (že zvládne normální ZŠ jsem se dozvěděla letos v květnu od psycholožky a logopedky) - hl. trvající problém je sluchová paměť. Ale v 4 letech, aniž bych ji já cokoliv učila, jednu sobotu ráno popsala celou A4 větama. Byla jsem samozřejmě v šoku a kontaktovala učitelky, jestli ji to někdo učí, a prý jediná ona ve školce má takový zájem se furt učit a požaduje úkoly, takže od té doby (tiskace) píše. A teď v té přípravné třídě MŠ učitelka říká, že je výrazně napřed před svými vrstevníky v zralosti, že je hodně zvídavá a chytrá, a na všechno jde až moc vědecky. Mám ji dávat doma co nejvíc oraz, at nedělá úkoly - ona je ale furt po mně požaduje. Kroužky má jen pohybové.

    Syn. Od 2 let v předškolácích a daleko bystřejší a zralejší než jeho sestra, nesmírně uvědomělý a sám dobře vyhodnocující i sociální situace (např. od roka a půl se sám vždy pokáral když zlobil - nemohla jsem ho najít poté co něco neuposlechl, ale pak jsem věděla že je na záchodě v rohu čučící do zdi, a v úplné pohodě mi tehdy sdělil, že ví že zlobil a že chce se vrátit až zvládne nezlobit - jsem ho ještě ani nestihla nějakému takovému způsobu řešení situace naučit, dělal to i ve školce, hodně pomáhá dětem - to teda obě děti jsou lidumilové) V roce a půl také vymyslel systém kabelů spojující houpajícího koně a klávesnice ("Samík píše - koník slyší"), ale hlavně má nesmírný cit a vášeň pro hudbu. Skládá básničky a písničky (ted mu je 3,5), mění písmena v slovech aby zněly jiným významem - to dávno, a když jsem se ho v 2 letech ptala, proč chce hrát zrovna na housle, tak jeho odpoved byla "protože když pláče les, tak to hrajou housle" - řídila jsem a ještě byla z něj paf. Dnes už jsem zvyklá, trochu... když mi před měsícem začal zpívat Edith Piaf ve francouzštině Rien de rien, tak jsem se zas lekla :) bude ted chodit do školky zaměřené na hudbu a zpívání a učitele houslí máme domluveného na trochu pozdnější věk.

    Byla jsem kontaktovaná jednou známou, co vede nějaké sdružení pro nadané děti, s přívalem rad a doporučení, a jak má malej jít co nejdřív do školy, že ten její chodí už od 4 let, poté co získala od ministra povolení a že se tyhle děti mohou spolu družit, že jsou přeci jen jiné a v běžném kolektivu nezapadnou atd. WTF? - moje děti možná něčím nadané budou, ale společensky jsou zcela in a naopak spíš bývají kingy všech kolektivů, sebevědomí, nestydí se kým jsou, v pohodě, sportovně velmi zdatní a nejradši ze všeho si hrají v naší (slepé) ulici v partě. Nechce se mi jim nastavovat něco jinak, než mají ostatní děti, rozvoj talentů samozřejmě ano, ale myslím, že do školy může syn až v 6 letech, on se nenudí když má dělat něco co umí, ani dcera. Nevím, proč bych je měla někam vyčlenovat a scházet se s matkama nadaných dětí a posílat děti na tábor s jinými génii, z nichž možná polovina má sociální problém a proto jsou asi tlačeni k takové fomě družení. Ona matka mi říkala, že se také scházejí s matkami autistů a těmi dětmi, že mají přeci jen něco společného. No vůbec jsem se necítila v tomhle teda dobře.

    A další aspekt - v naší rodině byl zřejmě nadaný každý, snad všichni mají četné akademické tituly až do 18.stol, pradědové armádní generálové, děda I. děkan a profesor, děda II. prezident akademie věd po většinu svého života a vynálezce (ne z ČR), učila jsem se ve škole o malířích i spisovatelích z mé rodiny, u nás je asi toto standard a všichni vychodili obyčejné základní a gymnaziální školy, tak co šašit..?

    Ale zůstala jsem trochu pohnuta z toho "útoku" oné aktivistky, že s tím musím něco dělat. Fakt musím? Nestačí rozvoj kroužkama, školama, domácí péčí?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ELIZHANNAH: tak samozřejmě je vhodné ukazovat mu to správně, ale ne tak, aby to cítil jako nátlak a měl pocit, že to musí natruc dělat obráceně :D neznám povahu svého dítka, to právě jako rodič musíš sama... citlivě vést... třeba formou zábavy: přečteme si to obráceně i správně..
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    CHIMERA: já jen aby se mu to nesmazatelně nezafixovalo :))
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ELIZHANNAH: s tím nedělej nic. já jsem to měla taky (i zrcadlově), časem se to spraví. je to způsobeno obráceným zapínáním hemisfér. může se stát, že bude i psát obráceně.
    ve 4 letech to neřeš, ber to zatím jako zábavu :-D
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ELIZHANNAH: Leváci k tomu mají větší sklon, náš chlapeček dokonce psal zprava doleva a zrcadlově; netrápil bych se tím, on se to časem naučí.
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    MAGUMI: Právě že ne. Ví tedy i která ruka je pravá a která levá a preferuje jasně pravou.
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ELIZHANNAH: Není levák?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam