• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    Vše okolo vzdělávání a výchovy mimořádně nadaných dětí. Hledáme všechny druhy nadání!

    Čtěte prosím nástěnku! Jsou tam podstatné informace!

    „Mnoho nadaných a talentovaných dětí, jestliže se jim nedostává odpovídající podpory, upadá a nerozvíjí své nadání, které by je mohlo dovést k vědeckým objevům, umělecké tvorbě, umožnilo by jim stát se vůdčími osobnostmi nebo prostě jen šťastnými lidmi, s přiměřenou sebedůvěrou. Ignorováním talentů ztrácí i společnost. Ztrácí tvořivé vůdčí osobnosti ve vědě, umění, politice a získává frustrované odpadlíky ze škol, společnosti, veřejného života a někdy i ze života vůbec.“ (Erica Landau, zakladatelka Institutu pro nadané a talentované děti, Tel Aviv)
    rozbalit záhlaví
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MONELLE: aktivisti to myslí dobře, ale nespěchala bych :-D
    v klidu si pročti si stránky centrum nadání http://www.centrumnadani.cz/
    a případně zajdi (i s dítky) na nějakou jejich akci, omrknout, zda ti přístup vyhovuje.
    tam mám zkušenosti, že se na děti nespěchá a pracuje se i s těmi, které jsou na jednu stranu mimořádně nadané, ale na druhou stranu mají nějaký problém - dyslexii, Aspergera, řečové potíže atd.
    můžu tě ujistit, že řadové učitelky v MŠ ani na ZŠ mimořádně nadané dítě nepoznají. považují za nadané takové dítě, které všecko umí, s ničím nepotřebuje pomoci, všecko řídí a ve škole má samé jedničky. to je zásadní omyl. já jsem měla u staršího syna štěstí, že zrovna v tu dobu se dělalo na školkách v našem městě (OL) testování pro výběr dětí do nově zřizované třídy pro mimořádně nadané, takže jsem si letáku všimla a šla tam (organizovala to Mensa). Učitelky ve školce naše dítě vůbec nedoporučily, protože je nemehlo. Umělo sice číst a psát už ve 4 letech, ale to paní učky ani nevěděly (dítko není chlubivé). Bohužel si neuměl zavázat tkaničky a tím pádem byl na odpis :-D
    do třídy pro mimořádně nadané děti na ZŠ se dostal bez potíží a bez pochybností Mensy i psychologů. Z páté třídy pak přešel na osmiletý gympl (projekt třídy pro nadané je jen na první stupeň).
    Dle mého budeš potřebovat poznat víc rodičů s mimořádně nadanými dětmi, abys měla rozhled a sama si vybrala. Pro některé nadané dítě je vhodné, aby šlo do školy v 5 letech, pro jiné v 7. To se nedá paušalizovat. V Praze máš neskonale více možností, tak jen si tam zajdi, omrknout a seznámit se :-D
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    MONELLE: Sam

    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    MONELLE: Stačí; bez sociální inteligence z nich budou chudáci, a intelektuálně jim nic neuteče.
    MONELLE
    MONELLE --- ---
    Nevím, jak se obecně k tomuto popisu "nadané dítě" postavit a jsem trochu tlačena se k tomu postavit :)
    Mám dvě děti (a další v břiše).

    Dcera má řečovou dysfázii, chodila do mateřské školy pro vady řeči, kde s ní udělali zázraky a téměř na ni ta vada není už znát (v 3,5 letech nerozuměla ani ahoj, máma, natož aby cokoliv řekla), nyní v čerstvých 6 letech navštěvuje 0. ročník ZŠ (že zvládne normální ZŠ jsem se dozvěděla letos v květnu od psycholožky a logopedky) - hl. trvající problém je sluchová paměť. Ale v 4 letech, aniž bych ji já cokoliv učila, jednu sobotu ráno popsala celou A4 větama. Byla jsem samozřejmě v šoku a kontaktovala učitelky, jestli ji to někdo učí, a prý jediná ona ve školce má takový zájem se furt učit a požaduje úkoly, takže od té doby (tiskace) píše. A teď v té přípravné třídě MŠ učitelka říká, že je výrazně napřed před svými vrstevníky v zralosti, že je hodně zvídavá a chytrá, a na všechno jde až moc vědecky. Mám ji dávat doma co nejvíc oraz, at nedělá úkoly - ona je ale furt po mně požaduje. Kroužky má jen pohybové.

    Syn. Od 2 let v předškolácích a daleko bystřejší a zralejší než jeho sestra, nesmírně uvědomělý a sám dobře vyhodnocující i sociální situace (např. od roka a půl se sám vždy pokáral když zlobil - nemohla jsem ho najít poté co něco neuposlechl, ale pak jsem věděla že je na záchodě v rohu čučící do zdi, a v úplné pohodě mi tehdy sdělil, že ví že zlobil a že chce se vrátit až zvládne nezlobit - jsem ho ještě ani nestihla nějakému takovému způsobu řešení situace naučit, dělal to i ve školce, hodně pomáhá dětem - to teda obě děti jsou lidumilové) V roce a půl také vymyslel systém kabelů spojující houpajícího koně a klávesnice ("Samík píše - koník slyší"), ale hlavně má nesmírný cit a vášeň pro hudbu. Skládá básničky a písničky (ted mu je 3,5), mění písmena v slovech aby zněly jiným významem - to dávno, a když jsem se ho v 2 letech ptala, proč chce hrát zrovna na housle, tak jeho odpoved byla "protože když pláče les, tak to hrajou housle" - řídila jsem a ještě byla z něj paf. Dnes už jsem zvyklá, trochu... když mi před měsícem začal zpívat Edith Piaf ve francouzštině Rien de rien, tak jsem se zas lekla :) bude ted chodit do školky zaměřené na hudbu a zpívání a učitele houslí máme domluveného na trochu pozdnější věk.

    Byla jsem kontaktovaná jednou známou, co vede nějaké sdružení pro nadané děti, s přívalem rad a doporučení, a jak má malej jít co nejdřív do školy, že ten její chodí už od 4 let, poté co získala od ministra povolení a že se tyhle děti mohou spolu družit, že jsou přeci jen jiné a v běžném kolektivu nezapadnou atd. WTF? - moje děti možná něčím nadané budou, ale společensky jsou zcela in a naopak spíš bývají kingy všech kolektivů, sebevědomí, nestydí se kým jsou, v pohodě, sportovně velmi zdatní a nejradši ze všeho si hrají v naší (slepé) ulici v partě. Nechce se mi jim nastavovat něco jinak, než mají ostatní děti, rozvoj talentů samozřejmě ano, ale myslím, že do školy může syn až v 6 letech, on se nenudí když má dělat něco co umí, ani dcera. Nevím, proč bych je měla někam vyčlenovat a scházet se s matkama nadaných dětí a posílat děti na tábor s jinými génii, z nichž možná polovina má sociální problém a proto jsou asi tlačeni k takové fomě družení. Ona matka mi říkala, že se také scházejí s matkami autistů a těmi dětmi, že mají přeci jen něco společného. No vůbec jsem se necítila v tomhle teda dobře.

    A další aspekt - v naší rodině byl zřejmě nadaný každý, snad všichni mají četné akademické tituly až do 18.stol, pradědové armádní generálové, děda I. děkan a profesor, děda II. prezident akademie věd po většinu svého života a vynálezce (ne z ČR), učila jsem se ve škole o malířích i spisovatelích z mé rodiny, u nás je asi toto standard a všichni vychodili obyčejné základní a gymnaziální školy, tak co šašit..?

    Ale zůstala jsem trochu pohnuta z toho "útoku" oné aktivistky, že s tím musím něco dělat. Fakt musím? Nestačí rozvoj kroužkama, školama, domácí péčí?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ELIZHANNAH: tak samozřejmě je vhodné ukazovat mu to správně, ale ne tak, aby to cítil jako nátlak a měl pocit, že to musí natruc dělat obráceně :D neznám povahu svého dítka, to právě jako rodič musíš sama... citlivě vést... třeba formou zábavy: přečteme si to obráceně i správně..
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    CHIMERA: já jen aby se mu to nesmazatelně nezafixovalo :))
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ELIZHANNAH: s tím nedělej nic. já jsem to měla taky (i zrcadlově), časem se to spraví. je to způsobeno obráceným zapínáním hemisfér. může se stát, že bude i psát obráceně.
    ve 4 letech to neřeš, ber to zatím jako zábavu :-D
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ELIZHANNAH: Leváci k tomu mají větší sklon, náš chlapeček dokonce psal zprava doleva a zrcadlově; netrápil bych se tím, on se to časem naučí.
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    MAGUMI: Právě že ne. Ví tedy i která ruka je pravá a která levá a preferuje jasně pravou.
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    ELIZHANNAH: Není levák?
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    Co se dá dělat s čtyřletým dítětem, které se samo naučilo písmena a čísla, ale má zarputilé sklony nápisy i čísla číst obráceně, tj. zprava doleva?
    NACITALKA
    NACITALKA --- ---
    Skvělý Matematicko-Fyzikální kroužek pro nadané děti druhého stupně. 15 lekcí od 25.9. od 17:30.
    Kroužek vyučuje Zdeněk Smrčka, který pracuje s talentovaný dětmi při Národním institut pod projekty Talent (www.talnet.cz) a Perun (www.talentovani.cz) a vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu UK (Odbornou informatiku a Matematiku a informatiku pro vzdělání)

    https://www.facebook.com/events/1482197285363633/?unit_ref=related_events
    MYSUS
    MYSUS --- ---
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    Meet the British schoolgirl with an IQ higher than Einstein - Telegraph
    http://www.telegraph.co.uk/...89264/Meet-the-British-schoolgirl-with-an-IQ-higher-than-Einstein.html
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    IVANA_ANAVI: bývalé. tím je řečeno vše :-D
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    CHIMERA: Já nadané dítě jsem, respektive teda bývalé :D Němčinu se jednou chci naučit, ale bohužel nemám na to ještě čas :(
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    NACITALKA: no já ti nevím - v tomhle klubu jsou rodičové mimořádně nadaných dětí a ev. psychologové nebo učitelé :-D
    děti tu nenajdeš...
    VOZEMBOUCHOVA
    VOZEMBOUCHOVA --- ---
    Krasna soutez pro maminky s detmi... :) O Apllacky veci! http://apps.facebook.com/belbaby-soutez/
    SEIBEI
    SEIBEI --- ---
    Krásný den, snad nebudu úplně mimo téma. V našem divadélku Kampa budeme pořádat Příměstský tábor s indiánskou tématikou. Na programu jsme si dali opravdu záležet tak budeme rádi, když se zůčastníte :) Pokud budete mít zájem o konkrétnější informace, obraťte se přímo na mě, nebo mi napište, či zavolejte na jeden z kontaktů :) Děkuji :) [ Příměstský tábor Kampa / ostatni / 20.8.2012 / CR - Praha - Divadlo Kampa ]
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Ta naše povaha česká: Příliš chytré děti — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1100627928-ta-nase-povaha-ceska/312294340010002-prilis-chytre-deti/
    SUNY
    SUNY --- ---
    OK díky holky :)

    CHIMERA: to mi připomnělo jednu diskuzi na jiném serveru, kde se paní ptala, jestli je vhodné brát tříleté dítě na výstavu Human body :) No nevím nevím, mně by se o tom nejspíš pěkně dlouho zdálo.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    SUNY: taky jsme tam byli, a asi každej si tam najde, co ho zabaví. moje dítě tehdy (to mu bylo asi 5) nejvíc bavilo rozkládání lidského těla na součástky (orgány) :-)
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    chodíme tam tak 3x do roka do Liberce. Jestli je toho v Plzni tolik, co v Liberci, tak nebudeš mít čas něco vysvětlovat, vydržíte tam několik hodin a určitě si tam najde svoje on i ty. U nás v tomhle věku nejvíc táhly bubliny, bludiště, vodní záležitosti a chození vesmírem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam