YBUKO: To je mi jasné. Ale přece jenom o důvodech toho jejich nastavení víme příliš málo na to, abychom to mohli posoudit. O lidech, co to vedou, nic nevím, ale je velmi pravděpodobné, že je tam kolem toho ještě mnoho práce a mnohé co dělat a že tudíž se onen pán přes týden daleko raději věnuje tomuto než náhodně příchozím návštěvníkům, kteří se jaksi zapomněli informovat a pouze o tom četli v těch internetech tak se nadšeně dojeli podívat na alternativce. Jaksi představa, že komunitní a alternativní styl života znamená, že si každý může přijet a odjet, kdy se mu zlíbí, a dělat si, co se mu zlíbí, (přeháním, pro názornost) mi tedy jako lákavá alternativa moc nepřijde. Čímž neříkám, že já sám, kdybych se pustil do něčeho podobného, bych volil stejnou cestu, nemohu soudit, a tady mi přijde, že by bylo především dobré znát důvody, proč se rozhodli pro takový návštěvní řád a pak teprve soudit.
Já tohle znám totiž odjinud. Moji kamarádi si postavili na chalupě takovou hodně pěknou dřevěnou loď v poli, po domluvě s majitelem s polem. Samozřejmě, že netrvalo moc dlouho a začali se hrnout davy, takže dneska se to tam zejména o víkendu lidmi jenom hemží, každý si právě že dává fotky na FB, rajcata a google maps bez toho, aniž by se optal, jestli vůbec může, bez toho. Jasně, když dorazí slušní lidi, kteří nedělají binec, chovají pokoru vůči tomu místu a majitelům, pozdraví, když se s nimi náhodou setkáte, tak nikdo nic nenamítne, ale to bohužel není mnohdy ten případ, takže kolikrát už zazněl nápad, že se loď zbourá a bude jednou pro vždy svatý pokoj... A samozřejmě, že se už nikdo neptá, že loď vzrostla pro soukromé, nikoliv veřejné účely. Čili znám pohled i z druhé strany.