MAHUTA: Popravdě pokud po mě někdo bude chtít abych to pochválil jsem schopen najít tisíc a jeden důvod proč jsou pneumatiky nejlepším stavebním materiálem. A opačně je to stejné.
Nicméně protože se snažím o neutralitu, tak jen pár důvodů:
- sice se zbavíme "odpadu" ale na jak dlouho? Navíc ta pneumatika je v dnešní době recyklovatelná surovina
- nevím sice o jakém bombardování fotonů se tu mluví, ale já si živě pamatuji branné cvičení a plynové masky s řádově mnohem stabilnější gumy, které byly od sedmdesátých let do počátku devadesátých let chráněni a skladovány v hlubokých suchých sklepeních bez světla. A ty masky byly silně v rozloženém stavu a smrděli také. Stejně tak rezervní kolo ze embéčka po dědovi co leželo přes 20 let ve sklepě (nepoužité) bylo pěkně spuchřelé, asi holt amíci používají lepší směs.
-můj táta pracoval dlouhá léta jako chemik v naší největší firmě na výrobu pneumatik. Měl na starosti právě ekologický provoz, tak aby z toho na výstupu byla alespoň odpadní voda. A nebyla to žádná sranda. Ten surovej kaučuk prostě nikdy nebude ve výsledku inertní, proto prostě pneu stárne.
-další věc je že provozem se na tu pneu navážou ještě horší sajrajty než je sama, které se tam pěkně za vysokých teplot usadí a dále reagují. Z nových pneu se to asi nestaví, že?
-Dále konkrétně u ES nejde o rovnotlaký stav. Vždy bude na rozhraní zdi parciální tlakový rozdíl, takže ani ty podmínky o kterých zde píšou nejsou splněny...
Dá se toho asi najít víc, ale už jen doprava velmi neskladného materiálu na stavbu je slušná uhlíková stopa.